Vi började med att fundera ut vilket datum vi kunde tänka oss eller om det var något datum som hade lite mening och betydde något.
Sen gick vi över och kollade på vilken kyrka vi ville gifta oss i, och i så fall vilken lokal som låg i närheten.
Sen har vi kontaktat dom för att se vad dom hade för upplägg och hur mycket man själv behöver tänka på att fixa.
Gästlistan
Ska man ha bara lokal så måste man ju tänka på hur man vill ha dukningen,personal som ska duka/plocka av/servera dricka.
Sen om ni ska ha buffé,tre rätters middag eller annat matförslag.
Och om ni vill ha något speciellt färgtema. Om det ska gå ingeom både dukning,inbjudan,festprogram.
Ja det var väl så vi började. Och sen har jag ju köpt lite små saker när jag har hittat som jag tror att vi kommer att få använding för.
Men det är ingen ide att stressa upp sig. Det är bättre att fundera längre för att få det precis som man vill ha det.
Och har du frågor så tveka inte att ställa dom, vi i forumet är till för att hjälpa varandra.
Tokisen skrev 2009-01-12 12:49:43 följande:
Godmorron allihopa.Jag känner mig hispig över detta bröllop, alla här inne har fixat så mycket redan och vi har inte en börjat.Det e ju inga lätta saker detta, mycket att fundera på och klura.Vad började ni med?