• Leilani

Bröllop 2010 nr 5

Vi ska nog ha utan barn. Är dock bara ett par som har barn idagsläget i varje fall. Dock så funderar jag på att bjuda familjen jag jobbar med och då vill jag att deras barn ska komma, kanske tom storrebrorsan (idag 2 år 11 mån) kan va en ringbärare om han lärt sig gå bättre själv tills dess. Så jag kanske får fundera om vi ska tillåta barn ändå :P

Vadå kluven man kan vara. Men de två barnen känns som familj så om de inte är där så är det nästan som om mina småsyskon inte är där.

• Leilani

maj2010: Vi hade en budget på ca 70 000 i början men vi har insett vi överskriver detta så vår budget landar nog på 100 000 eller så och då är inte resan inkluderad. Som tur är behöver vi inte öka våran månadssparning något då vi sparar ganska mycket rent generellt. Skälet till att vi ökade våran budget är för att vi orkar inte hålla på med catering etc utan vi vill ha allt på ett och samma ställe och att någon sköter sakerna åt oss, vi vill inte behöva lyfta ett finger och då får det hellre kosta.
    Vi har samma dilemma som er, det största antalet gäster kommer från england. Det enda vi kommer göra är att deras inbjuningar och save-the-date kort kommer vara på engelska resten av bröllopet och festen kommer vara på svenska. Jag tror det hänger med i vad som händer ändå så de behövs inte översättas känner vi.

Lissjohansson: välkommen hit! Hur långt har du kommit i bröllopsplanerandet?

• Leilani
    rosesarered skrev 2009-01-21 20:16:54 följande:
    Vilka här ska gå på bröllopsmässan i Stockholm? menar den på Grand hotel inte den som är nu i helgen. Behöver man köpa biljetter i förväg tror ni?
    Jag och min m2b ska gå på den på lördagen. Vi fick biljetter i julklapp. Jag har hört att man ska förbeställa biljetter plus att man ska vara där tidigt för det kommer vara mycket folk. Det är vad de som varit där tidigare år har sagt i varje fall.
  • Leilani
    rosesarered skrev 2009-01-22 21:10:49 följande:
    Vad roligt att du varit medlem så länge! tycker att det låter härligt med förlovning på en strand i solnedgången.Jag fick ett frieri men vi köpte ringarna tillsammans och planerade in en hotellhelg då vi tog på oss ringarna. Dom låg ganska länge i byrålådan härhemma men jag gick och tjuvprovade på den ibland man hade en så härligt pirrig känsla i hela kroppen!Nu har vi bokat biljetter till bröllopsmässan, lördag på grand hotel.Blir mycket program för oss nu, vi ska åka iväg och bo på ett pensionat i helgen och ha en myshelg, men framförallt fira vår femårsdag på söndagen! ska bli så härligt!ha en bra helg alla
    Hoppas ni får mysigt på pensionatet! Jag vill också åka bort med min pöjk! aja, jag får väl nöja mig med att jag åker bort och hälsar på kompisar över helgen och tar en tur senare i vår med karln.

Btw du får väl vinka om du ser mig i vimlet på grand hotel på lördagen :P
  • Leilani
    EllaBellaG skrev 2009-01-22 21:21:46 följande:
    Har hittat min drömklänning! MEN, tyvärr ca 2000 kr över budget. Typiskt!Det var tydligen rea på 1000 kr februari ut, men det känns lite dumt att investera i en klänning när det fortfarande är ett drygt år kvar. Eller? Har ju inte börjat spara ännu heller, så egentligen finns det inga avsatta pengar.Måste ju resa ner till småland också isåfall. Vågar ju inte köpa utan att prova först...suck, nu ska jag trösta mej med lite glass
    Förstår att du är kluven. och jag kan till viss del hålla med MV85, kroppen hinner ju ändras en del på ett år. framförallt om man planerar att gå ner i vikt. Samtidigt så om det är THE ONE så skulle jag köpt den i varje fall. Framförallt om den är lätt att minska en storlek eller två
  • Leilani

haennish:

haennish skrev 2009-01-25 13:32:31 följande:
    Blivit ändringar i mitt schema och jag är ledig på fredag! Det betyder att jag kan åka ner till stockholm o gå på bröllopsmässan! :D hoppas min älskling också kan få ledig bara... Ni som ska gå, vilken dag går ni?
    Vad skoj! Alltid roligt att få extra ledigt från jobbet. Jag och min m2b ska gå på bröllopsmässan på lördagen
  • Leilani

Är visst en massa nya som har dykt upp medan jag avrit bortrest så jag ville bara välkomna er alla hit!

• Leilani

missmijah: tycker den vita är snyggast. tycker om den lilla dekorationen som är framtill

• Leilani
    rosesarered skrev 2009-01-29 19:55:16 följande:
    Man kan köpa biljetter på plats. Jag har köpt biljetter till oss i förväg för att jag läste här att det kunde vara långa köer och så. Jag ska dit på lördag, ingen annan här som ska dit på lördagen?
    Jag ska till den på grand hotel på lödrag om det är den bröllopsmässan du pratar om. jag och m2b fick biljetter i julklapp :P
  • Leilani

Oj vad många nya som har dykt upp här. Välkomna. Själv har jag tagit en liten break från bröllopsplanerandet sen bröllopsmässan då jag kände att jag behövde fokusera på annat samt att det stod lite still tills vi beställt lokalen så nu till helgen och nästa ska vi ut och äta på de två lokalerna som är aktuella och eventuellt ha champagne provning så vi kan begära att det stället vi bestämmer oss för beställer in det till oss. Efter detta kommer jag nog hänga mera här igen för då kan jag mera bestämma små grejer. Håller fortfarande på och velar mycket inför om jag ska ha tärna eller inte, ena skulle nog vara min lilla syster men jag vill nog ha en av mina killkompisar som tärna med då jag känt honom länge och älskar honom som en bror. Vad tycker ni om en manlig tärna?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5