Inlägg från: sockersmulan |Visa alla inlägg
  • sockersmulan

Bröllop 2010 nr 5

håller med, känns risky att köpa klänningen för tidigt! jaa, Maggie Sotteros klänningar är verkligen jättefina! riktiga drömklänningar..

va tråkigt att din m2b inte är så förtjust i idén att gifta sig i Sverige!! tycker du ska använda din kvinnliga list så kanske han ändrar sig..

JosieJose skrev 2009-01-15 12:25:31 följande:
    Jag har också tittat runt lite, i tidningar och internet. Har inte varit i nån affär än. Maggie Sottero klänningarna är sååå fina tycker jag. Jag vill inte leta för tidigt för om jag hittar en jag gillar är risken att jag köper den direkt och då finns ju risken att jag kanske ändrar mig när det börjar närma sig bröllopet. Så till sommaren kanske. Åh, en del av mig vill gärna ha ett svenskt bröllop, ett sensommar bröllop utomhus någonstans vid vattnet, vid någon herrgård eller liknande..... Det finns så mycket fint här i sverige, men min M2b är inte så förtjust i den idén..
  • sockersmulan

Diz: taaaack för alla tips! funderade faktiskt på att blanda sylt i smeten, skoj att d funkar! du har nog rätt ang sugarpasten..är säkert bättre med nån mousse.

ojj, nu blir jag oxå helsugen på att baka! ska def testa den där morotskaks-varianten du snackar om! *mums*

har hittat en jätterolig sida: www.cupcakerecepies.com
    ...varning för baksug dock!

nu måste jag nog springa iväg och köpa ingredienser tror jag, haha

• sockersmulan

oh, där har jag hittat måååånga bra recept! farligt goda! testa tex "chokladmuffins black and white", de har blivit en favorit härhemma! fast man kan lätt minska på chokladen en del, lite väl mkt i receptet..

MV85 skrev 2009-01-15 15:31:55 följande:
    www.dagensmuffin.se ;)
  • sockersmulan

låter uuuunderbart gott! tack!

Diz skrev 2009-01-15 15:43:31 följande:
    Dagensmuffins är klockren, det är ett recept därifrån som jag använder till mina vaniljisar. www.dagensmuffin.se/show.pl observera dock att dom blir ännu bättre om ni använder tipset med lite mjölk och marsansåspulver i. Riktigt saftiga och helt uuuunderbara... *drömmer*
  • sockersmulan

ska försöka hitta en klänning för max 2000kr. hittat en favorit som finns i mitt galleri om ni vill se. är egentligen ingen brudklänning utan en balklänning, men det borde väl funka?

• sockersmulan

usch va tråkigt att du är ledsen! jättetrist att dina kompisar inte kunde komma på festen! tycker också det är svårt att skaffa nära vänner nu när man är vuxen.. ett tips är att gå med i en förening av något slag. de nära vänner jag har lärt känna efter att jag flyttade hemifrån har jag träffat genom föreningar, tex studentorkester, spex och så.

• sockersmulan

tack! den med det rosa livet kostar 1998kr. de andra är nog lite dyrare tror jag, iaf den längst ner..den går nog på 3000kr har jag för mig. jaa, de finns men man får leta lite. det jag har gjort nu är att leta i kategorin bal-/fest-/aftonklänningar. de är oftast lite billigare än brudklänningarna.. det var så jag hittade den korta klänningen. en klar favorit just nu!

sarahkka76 skrev 2009-01-17 17:55:23 följande:
    sockersmulan: de var jätte fina. Finns det så billiga klänningar? Det är inte tokigt!maj: fy vad tråkigt när det blir så där det är inte alls kul. Vet inte vad jag ska säga om jag ska vara riktigt ärlig. Det är tufft ibland att behålla sina vänner när man är för insnöad i jobb och studier, men det beror också på vad det är personer. Hade du gjort en del förberedelser till ikväll?
  • sockersmulan

då blir ni ju ett gäng trots allt!

känner igen mig i det du säger om att inte vilja tränga sig på! men du kanske skulle prova att ta kontakt med nån av de där tjejerna mellan bokcirkelträffarna? bara ta en fika eller så. är övertygad om att de inte tycker du är påträngande!

kanske är det så att många redan har en krets av nära vänner, men många har också plats för fler. tycker absolut du ska gå med i en förening av något slag! det är ett utmärkt sätt att skaffa nya vänner på, både nära och lite mer ytliga!

• sockersmulan

oh, jag hittade en jättefin i svart på bridal outlet! den är i och för sig vadlång, så funkar inte om du vill ha en lång? länkar till den iaf! www.bridaloutlet.se/ med rätt smycken etc blir den säkert hur "bröllopig" som helst!

sarahkka76 skrev 2009-01-17 19:19:03 följande:
    sockersmulan:ja, de är billigare faktiskt. Jag har lite svårare och hitta eftersom jag vill ha en i svart och då växer inte på träd har jag märkt.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5