• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

men du vet att ni har faktiskt lov att önska präst så finns det fler präster i er församling så behöver ni inte ha den *kärringen* som du inte vill ha.

Förhoppningsvis så kommer vi ha en präst från en annan församling. Men att vi tar med oss henne till den kyrkan som vi ska gifta oss. För det gjorde vi när våran dotter döptes och det är samma kyrka.

berglinlindström skrev 2009-01-09 10:13:04 följande:
    blä fick veta att samma präst som döpte våran son i höstats ska jobba kvar nästa år och vill inte ha den kärringen (ursäkta språket) hon höll på att tappa våran son sa fel namn mm så nu måste vi höra hur vi ska gå till väga.men lokalen är bokad och datum med allt hänger på lokalen när vi gifter oss.
  • paradisfågel

ninni84r, ni har också hunnit en bra bit på vägen låter det som{#lang_emotions_smile}

pandis, här kommer nog också maten att bli en stor post.. Men vill hellre låta det kosta lite extra än att maten inte skulle räcka tex..

berlinlindström, kan ni inte be att få en annan präst d?

• Fenixx

pandis>> massa ni fått klart, skoj.

ni andra som redan frågat era toastmasters/tärna/bestman, hur reagerade dem över att ni var ute i så god tid?

vi har ju bara frågat min tärna och toastmadamen redan och dem tycker det ska bli kanonskoj.
    men bestman har vi inte frågat ännu då det är sambons bror och jag är lite skeptisk att han och frun inte "skvallrar" vidare till släkten. kan säga att rykten sprids snabbt i den familjen haha.

• paradisfågel
    pandis81 skrev 2009-01-09 10:20:15 följande:
    men du vet att ni har faktiskt lov att önska präst så finns det fler präster i er församling så behöver ni inte ha den *kärringen* som du inte vill ha. Förhoppningsvis så kommer vi ha en präst från en annan församling. Men att vi tar med oss henne till den kyrkan som vi ska gifta oss. För det gjorde vi när våran dotter döptes och det är samma kyrka.
    Det har du faktiskt rätt i! Ska vi vigas i färlövs kyrka så vet jag att jag vill ha en annan präst o ska då fråga om han inte vill viga oss.. Bodde nämligen granne med honom när jag var yngre.. Hur trevlig som helst! Men tror inte vi kommer tillfråga honom om vi ska vigas här uppe..
  • haennish

Vi har också lite problem med präst... Jag gillar inte nån av prästerna i vår kyrka och vi känner inte direkt nån annan som vi vill ha heller. Så vi får se. Förhoppningsvis kommer det någon ny snart! :)

• berglinlindström

pandis81 skrev 2009-01-09 10:20:15 följande:
    men du vet att ni har faktiskt lov att önska präst så finns det fler präster i er församling så behöver ni inte ha den *kärringen* som du inte vill ha. Förhoppningsvis så kommer vi ha en präst från en annan församling. Men att vi tar med oss henne till den kyrkan som vi ska gifta oss. För det gjorde vi när våran dotter döptes och det är samma kyrka.

vist kan vi ta en annan präst men det kostar för vi har bara 1 på våran församlingen men daniel ska prata med med prästen som döpte benjamin (första barnet) dom har känt varandra länge han har själv haft henne som komfations präst hon är supper men jag är lite rädd at hon inte orkar hon är så gammal.

vi vill inte att det sticker iväg i kostnad pga vi kommer att åka utomlands efteråt med barnen och det kostar.

• pandis81

jo men så känner jag också angående maten.

Och just att det är så mycket annat som ingår i vårat pris. Slår man ut på det hela så tror jag inte att det blir just så dyrt. Det är ju baserat på pris per person.
    Men jag ser fram emot att boka första mötet och få se vad deras bufféer ser ut.

paradisfågel skrev 2009-01-09 10:23:28 följande:
    ninni84r, ni har också hunnit en bra bit på vägen låter det som
    pandis, här kommer nog också maten att bli en stor post.. Men vill hellre låta det kosta lite extra än att maten inte skulle räcka tex..
    berlinlindström, kan ni inte be att få en annan präst d?
  • pandis81

vi betalade inget för att få med oss en annan präst till kyrkan.

berglinlindström skrev 2009-01-09 10:31:41 följande:

vist kan vi ta en annan präst men det kostar för vi har bara 1 på våran församlingen men daniel ska prata med med prästen som döpte benjamin (första barnet) dom har känt varandra länge han har själv haft henne som komfations präst hon är supper men jag är lite rädd at hon inte orkar hon är så gammal.vi vill inte att det sticker iväg i kostnad pga vi kommer att åka utomlands efteråt med barnen och det kostar.
  • Fenixx

ja jag har kontaktat församlingen som finns där vi ska vigas. han den huvudansvarige prästen sa att vi måste ju fråga om det är någon av dem som vill ställa upp då det är utomhus vid ruinen och då är det inget "krav" att dem måste ställa upp om det är utanför kyrkan. men en jag haft kontakt med i en hembygdsförening i närheten kände en kvinnlig präst där som nog även kan klä upp sig i klädsel som passar temat, så jag hoppas på det.

• paradisfågel

fenixx, hon blev jätteglad över att bli tillfrågad!

haennish, det löser sig säkert! e ju lite tid kvar tills dess

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5