Inlägg från: sockersmulan |Visa alla inlägg
  • sockersmulan

Bröllop 2010 nr 5

Fenixx: haha, hade samma problem när mina svärföräldrar kom på besök förrförra helgen..var ett fasligt sjå att gömma alla ringbroschyrer! tycker det är jättesvårt att inte nänmna förlovning/bröllop för min mamma! pratar med henne i telefon nästan dagligen, och får bita mig i tungan varje gång!

• sockersmulan

det är helt upp till min m2b när det sker, både han och jag vill att han ska överraska mig med ett frieri. det enda jag vet är att det kommer att ske i år. han verkar väldigt sugen nu, så håller tummar och tår för att det sker snart! vi har tittat runt en del på ringar, kommer att köpa jättefina trefärgade hos guldsmeden i min barndomsstad. nästan alla mina smycken är därifrån, så kändes självklart att gå dit.
    som sagt, de är trefärgade, ser likadana ut förutom att min har en sten i. såååå fina!

fromheretoeternity skrev 2009-01-22 11:50:31 följande:
    När har ni tänkt att förlova er? Vad vill ni ha för ringar?
  • sockersmulan

Fenixx: ojj, förstår att du blev paff när hon sa sådär! mammor är listiga, de vet nog mer än man tror om vad man vill och så. min mamma sa helt spontant för några år sen "ååh, tänk om ni gifter er, då kan ni vigas i mjällby kyrka, det skulle va så fint!" grejen är den att jag drömmer om att gifta mig just där, vilket jag aldrig sagt till henne!

min pappa sa helt plötsligt en kväll när jag var hemma på besök, att "jag såg att du varit inne på nån bröllopssajt" (har för mig att han gick in i rummet när jag var inne på bt, osmidigt av mig kanske, haha) varpå mamma säger: "ska ni gifta er???" gaaaaaah! fick panik! lyckligtvis fann jag mig snabbt och fick ur mig att "näe, haha, jag har en kompis som ska gifta sig (vilket faktiskt är sant) och hon ville väl att jag skulle kolla upp nåt.." säger bara, gaaah! paniiiik! vill ju hålla det hemligt tills m2b och jag är förlovade liksom.

• sockersmulan

jaa, hoppas d! d hade varit mysigt!

åååh, vilket romantiskt frieri! låter snyggt med solitärring i vitguld! var lite inne på d från början, men eftersom jag nu väljer en förlovningsring med en sten i så passar det inte ihop. ska ha en med flera stenar i stället, i vitguld. vitguld är såå fint!

fromheretoeternity skrev 2009-01-22 12:38:41 följande:
    Oooh vad roligt! Kanske händer det på alla hjärtans dag??Min fästman överraskade mig i sommras på vår ettårsdag. Han hade bokat ett jättefint hotellrum i en närliggande stad och sen gick vi ut och åt på kvällen. Efter det gick vi ner till standen och satt där i solnedgången och då frågade han Vi har släta raka vitguldsringar och till vigselring vill jag ha en solitärring, också i vitguld!
  • sockersmulan

Wow va snygg den är! Hur har du gjort? Nu blev jag sugen på att börja pyssla själv!

maj2010 skrev 2009-01-25 19:35:37 följande:
    Nu finns det bild på min egenhändigt tillverkade tiara i galleriet. Vad tycks?
  • sockersmulan

Tack! Ska sticka till Panduro imorn och sätta igång!

maj2010 skrev 2009-01-25 20:03:06 följande:
    Köpte ett smalt silverfärgat diadem på H&M. Sen har jag trätt pärlor på smyckeswire (finns bl.a. på panduro) och lindat runt. Först ett varv med ganska små pärlor på rad, sen ett varv till på mitten med större pärlor. Det krävs lite tålamod för att få det att sitta bra och för att pärlorna ska hamna på rätt ställe. Sen gäller det att fästa ändarna ordentligt. Men det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Lycka till!
  • sockersmulan

Välkomna alla nya!

Nu har jag tillverkat min första grej till vårt bröllop -ett diadem med pärlor, tack maj2010 för inspirationen! Finns en bild i mitt galleri om ngn skulle va nyfiken.

• sockersmulan

Tack! Näe, faktiskt inte! Mkt enklare än jag trott. Lyckades hitta pärlor i exakt de färger vi spånat om att ha som färgtema oxå, perfekt!

maj2010 skrev 2009-01-27 08:51:50 följande:
    Tjusigt! Det var väl inte så svårt va?
  • sockersmulan

Paj är bra! Då kan du göra degen och röran som ska vara i dagen innan. :) Eventuellt kan du förbaka pajskalet oxå och ha det i kylen sen, har aldrig provat men borde funka..? Tips på röra: turkiskt youghurt, räkor, röd paprika, gul lök, en vitlöksklyfta +salt&peppar. Jättegott!

maj2010 skrev 2009-01-29 12:02:50 följande:
    Här kommer en fråga, lite OT. Jag på och planerar en överraskningsfest för min sambo som fyller 30 nästa vecka. Har bjudit in några av hans kompisar och tänkte bjuda på ett glas bubbel, nåt tilltugg och tårta. Har nån tips på nåt gott att bjuda på som går att förbereda dagen innan? Folk kommer direkt från jobbet, så det får vara lite matigt.
  • sockersmulan

MissMijah: Oj, supersvårt! Båda är jättefina, men om jag måste välja så röstar jag på nr2 (dvs den på andra raden). Så fint med spännet fram!

• sockersmulan

MissMijah: jättevacker kyrka o superfina ringar! kikade lite mer i ditt galleri..vart har du köpt din väska? den är urläcker!

• sockersmulan

Hej allihopa!
    Jag har inte varit här på jättelänge! OJ va mkt som har hänt!
    Välkomna alla nya!

Nu har jag köpt min första bröllopspryl -en jättesöt brudväska! Whee! Bild finns i mitt galleri. Känns spännande att ha inhandlat något...

• sockersmulan

Woekoutgirl: På Tradera! Den är av märket Paris Hilton, aldrig använd. Låg en likadan uppe för bara nån vecka sen, så det finns säkert chans för fler!

Humlan66: Jaa, gör det!

• sockersmulan

Grattis till intervjun! Hoppas du får jobbet!

Vet precis hur d är med krångel av inrapportering..vet inte hur många samtal jag fick ringa innan det löste sig för mig.. Gaah! Vad har du tagit examen i?

EllaBellaG skrev 2009-03-05 11:23:27 följande:
    Oooo. Herregud vad det skrivs!! Och så många nya!Välkommna! Har legat lite lågt med planeringen ett tag nu. Har haft lite annat att tänka på. Nu måste jag berätta! De har klantat sig i administrationen där jag pluggat, så det har dragit ut på tiden med inrapporteringar av poäng. MEN, så i måndags så ringde telefonen och jag blev kallad på arbetsintervju på fredag! Eftersom jag inte fått ut någon legitimation ännu, så bad de mig ta med betyg för att styrka att jag är helt klar. Detta var ju ett problem eftersom jag inte fått poängen inrapporterade ännu. Eftersom samtal till administrationen om brådskan inte hjälpte så ringde jag till en gammal handledare och frågade om råd. Det är ju tråkigt om jag går miste om jobbet för att jag inte kan visa upp några papper! Så hon ringde och skällde på dem åt mig, 30 minuter senare hade jag mina poäng! Åhh! Tänk om jag får jobbet! Då kan jag börja spara och planera och boka på riktigt! Håll tummarna!
  • sockersmulan

Åh, låter jättespännande!

Ja, eller hur! Det borde liksom vara enkelt att få sin examen om man har tagit alla poäng osv...men NEJ. Att få poängen inrapporterade och att få beviset var nog det krångligaste på hela utbildningen, tror jag.

Kommer ihåg lyckan när första lönen damp in på kontot..en underbar känsla!

Håller tummen för att du får jobbet!

EllaBellaG skrev 2009-03-05 11:37:46 följande:
    Arbetsterapi. 3år i Linköping är över nu! Visst är det konstigt att det kan vara så struligt med något så viktigt?Nu blir det förhoppningsvis en flytt inom det närmasta som ska fixas också (dvs om jag får jobbet). Så planeringen kanske får dröja lite längre kom jag på. Men den som väntar på nåt gott.. :)Åhh! Nu ser jag framför mig hur jag får jobbet, en riktig lön ist för CSN och möjlighet att kolla runt efter fina möbler och sånt!
  • sockersmulan

sarahkka76: 200 inkl frakt är oxå ett jättebra pris tycker jag! De brukar ju som sagt kosta mkt mer än så.. Känns som om folk lägger på en extra summa såfort man nämner "bröllop"/"brud". Sanslöst!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5