• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Tokisen

Vi skulle så gärna vilja åka till nått mer exotiskt land och bara vi två, men vet inte riktigt om vi hinner få ihopa pengar till det.
    Det får vi se, drömma går ju alltid
    Vi hade tänkt att resa isåfall till hösten nångång.

Ha en bra dag med mammsen.

pandis81 skrev 2009-01-12 13:11:16 följande:
    vi ska resa till sommaren sen, men har inte riktigt bestämt vart än, men blir nog spanien,italien eller grekland. Vi ska ta med oss dottern då och resa alla tre. Det ska bli skönt att åka iväg som en riktigt familj då och alla har samma efternamn. Då hinnner man också ordna alla papper och pass i tid utan att känna sig stressad. Nu måste jag gå för nu kommer min mamma så vi hörs senare tjejer. Många kramar
  • Tokisen

det e kanon, hur orkar man vänta så länge?

mysifer skrev 2009-01-12 13:14:38 följande:
    du är i gott sällskap med planerandet somliga, hrm jag, har ju hängt här inne ett år redan och vi har knappt 1½ år kvar till bröllop...
  • maj2010

Vi har inte tänkt så mycket på bröllopsresa än, men vi vill gärna åka nånstans långt bort där det är varmt och skönt :) Har i alla fall diskuterat att önska oss bidrag till resan i present, i stället för en massa glas och sånt som vi redan har i överflöd. Frågan är bara hur man gör det på bästa sätt - öppna ett konto där folk får sätta in pengar eller?

Tokisen skrev 2009-01-12 13:15:11 följande:
    Vi skulle så gärna vilja åka till nått mer exotiskt land och bara vi två, men vet inte riktigt om vi hinner få ihopa pengar till det.Det får vi se, drömma går ju alltid Vi hade tänkt att resa isåfall till hösten nångång.Ha en bra dag med mammsen.
  • maj2010

Självklart! :)

Tokisen skrev 2009-01-12 13:11:33 följande:
    Semn när du e klar med halsband och allt får du sätta ut bilder så vi får se dem.
  • mysifer

man planerar när man känner för det och lägger ner planeringen när man inte har lust

har ju köpt in en del redan, mest småsaker, men vi har haft en klar bild från början om hur vi vill ha vårt bröllop och på så sätt har vi ju sparat lite pengar. antagligen lite stress också som hade blivit ifall vi skulle fixat allt inom 6 mån eller så.

vi hittade vår lokal/vigselplats i november och då hade vi tittat runt på ganska många och mailat och funderat och haft oss..hade vi väntat ett år hade det ju inneburit att vi hade hittat lokalen mindre än ett halvår innan bröllopet och det hade nog känts extremt stressande.

Tokisen skrev 2009-01-12 13:16:38 följande:
    det e kanon, hur orkar man vänta så länge?
  • mysifer

vi ska spara vår "stora" resa till året efter vi gift oss antagligen..eller till lämpligt tillfälle. då ska vi bila runt irland ett par veckor är tanken. ett par månader efter bröllopet åker vi till medeltidsveckan på gotland på mini-resa

vi ska önska oss pengar och kommer att ha ordnat någon slags "brevlåda" eller kista eller liknande som folk får lägga kuvert, kort och liknande i. det kommer nog finnas ett presentbord också, med lådan, gästbok och lite utrymme på ifall någon har med sig paket istället för pengar.

• berglinlindström

Tokisen skrev 2009-01-12 13:08:04 följande:
    HAr ni andra funderat på bröllopsresa?

vi kommer att ta en kryssning bara vi efter åt sen en längre resa med alla barnen

• Tokisen

det e ju sant och faktiskt egentligen smart, man hinner spara pengar och fynda det man vill ha.
    JAg har börjat kolla på lite små saker redan. ÄLKSLAR att shoppa
    Hittade ett jättefint halsband med örhänge på tradera härromdagen, tilochmed min sambo sa att han tyclkte vi skulle lägga bud på dem och då e d illa haha.

mysifer skrev 2009-01-12 13:22:18 följande:
    man planerar när man känner för det och lägger ner planeringen när man inte har lust har ju köpt in en del redan, mest småsaker, men vi har haft en klar bild från början om hur vi vill ha vårt bröllop och på så sätt har vi ju sparat lite pengar. antagligen lite stress också som hade blivit ifall vi skulle fixat allt inom 6 mån eller så.vi hittade vår lokal/vigselplats i november och då hade vi tittat runt på ganska många och mailat och funderat och haft oss..hade vi väntat ett år hade det ju inneburit att vi hade hittat lokalen mindre än ett halvår innan bröllopet och det hade nog känts extremt stressande.
  • Tokisen

Det har vi med pratat om, men samtidigt vill jag ha nått minne från min bröllopsdag, men det kanske man kan säga till utvalda så man slipper få 30 stycken.
    En låda eller spargris hade jag kunnat tänka mig ha på presentbordet kanske.

maj2010 skrev 2009-01-12 13:20:41 följande:
    Vi har inte tänkt så mycket på bröllopsresa än, men vi vill gärna åka nånstans långt bort där det är varmt och skönt :) Har i alla fall diskuterat att önska oss bidrag till resan i present, i stället för en massa glas och sånt som vi redan har i överflöd. Frågan är bara hur man gör det på bästa sätt - öppna ett konto där folk får sätta in pengar eller?
  • mysifer

jag/vi resonerar lite som så att vi kan ordna våra minnen själv..det kommer ju finnas massor av saker som man kan ha som minne från dagen, cake topper, foton, servettringar osv.
    vi kommer att lägga pengarna vi får på våra resor och det om nåt är ju en sak att minnas

Tokisen skrev 2009-01-12 13:36:20 följande:
    Det har vi med pratat om, men samtidigt vill jag ha nått minne från min bröllopsdag, men det kanske man kan säga till utvalda så man slipper få 30 stycken.En låda eller spargris hade jag kunnat tänka mig ha på presentbordet kanske.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5