• mysifer

Bröllop 2010 nr 5

kanske mer naturmaterial? linne, mycket grönt..kommer inte på nån specifik dekoration så men jag ska klura.

haennish skrev 2009-02-16 12:18:00 följande:
    Kärleken har pratat med sin kompis som hade sin bröllopsfest där vi ska ha våran. Dom va supernöjda! Det hade varit hur bra som helst där och stället hade ordnat allt från brudskålen fram tills det va dags att slå klackarna i taket och öppna baren... Känns skönt att inte behöva bry sig om nånting alls! Hade inte varit så dyrt heller, typ 50 tusen med nästan 90 gäster. Och då ingick det allt från sprit till tårta... Det enda lokalen inte hade ansvarat för var bordsdekorationer...Lokalen är väldig rustik och gammaldags. Har varit en ladugård för väldigt längesen men nu ombyggd till en mysig restaurang med träbalkar, putsade väggar och fina gamla trämöbler. Så jag vill försöka få till en väldigt rustik dukning, men känner att jag behöver lite hjälp... Nån som har några tips? Tänk bort allt vad akryldiamanter och plastiga rosblad heter... :P
  • mysifer

Fenixx: lokalen ser skithäftig ut men du vet ju vad jag tycker iofs..är ju en sån lokal som jag drömmer om. jag tycker att du ska kolla priserna och ifall de är vettiga så kan du ju åka dit och kika hur det ser ut i verkligheten. det är säkert skitläckert på riktigt också men bilder kan ju försköna. kollade ju på flera ställen som inte levde upp till förväntningarna där bilderna såg bra ut på hemsidan.

• mysifer

välkommen in melonbuske! och alla andra nya som jag inte hälsat på.

här finns ett helt gäng som gillar att pladdra bröllop. har inte stenkoll på var folk bor men några från stockholmstrakten finns här.

• mysifer

Sussii: välkommen!

du behöver inte oroa dig för att inte hänga med. kan vara lite svårt att hålla koll på alla, vem som bokat vad osv, men det är ungefär samma saker som diskuteras i omgångar så du är snart inne i svängen

• mysifer

Sussii: har redan prel.bokat vårt ställe med lokal och vigselplats och gjort testkort till inbjudan så du är verkligen i gott sällskap

• mysifer

haennish: vi tänker precis likadant. mer seriösa partners blir inbjudna men det är ju inte "+1, vem som helst". har man inget stadigt förhållande så kommer man själv. så skulle jag iaf gjort.

• mysifer

vi kommer att anlita fotograf vi inte har någon bland gästerna som kan eller vill ta riktigt bra bilder. har en kompis som är fotointresserad men hon ville inte ha det ansvaret så jag har hittat en jätteduktig tjej som vi kanske ska boka. kommer gå på runt 5-6000 för vigsel + porträttfotografering. visserligen en del pengar men jag tycker att ringarna och fotona är det viktigaste på hela dagen för det är de sakerna som varar längst.

• mysifer

oj Mijah, tiden springer verkligen iväg nu!

vi kommer att gifta oss på vår 4-årsdag så det är väl varken jättesnabbt eller superstabilt känner jag. vi är ju ändå 26 och 29 nästa år så jag tycker det känns lagom.

• mysifer

hej på er tjejer!

såg att ni diskuterat tärna och brudfölje idag. jag ska ha en väldigt kär vän som tärna och han ska ha sin bästa kompis best man. eventuellt kommer även sambons systers pojkar att vara näbbar men det har vi inte frågat om än. är lite osäker på om de kommer att ha kul på festen sen så jag tror nästan det är bättre att de är hos barnvakt.

• mysifer

vi vet inte heller om vi kommer ha råd. har ingen som helst möjlighet att spara nåt särskilt nu så det hänger på att sambon får bra jobb efter examen och att vi kan leva tillräckligt snålt för att hinna få ihop pengarna.

• mysifer

välkomna in Fru Indosaurie och varberg77!

varberg: har ni börjat planera nåt?

• mysifer

trist med vinterdepression..brukar också åka på det men det blir lite bättre vart år faktiskt, hoppas det blir så för dig med! skönt då med lång tid kvar så att man har tid med svackor och att tappa motivationen utan att det blir panik.

Fru 310910 skrev 2009-03-07 12:59:32 följande:

Hej tjejer! Blä, har lagt bröllopsplanerandet åt sidan ett litet tag. Trodde jag sluppit min vinterdepression i år men för ett par dagar sedan "slog den till" (i själva verket har den vart på g ett tag men jag har missat signalerna) så jag är väl inte i den bästa sinnesstämmningen... mkt mildare i år än vanligt trots allt så det kanske håller på att bli bättre! Kul iaf att läsa om era planer
  • mysifer

fick precis tips av världens bästa tärna om silvrig dekorväv så nu har jag "köpt" det, eller snarare lagt undan tills det kommer pengar nästa gång så att jag kan betala. till helgen ska vi ner till skåne och då ska jag hämta ut mina trollsländor på panduro. spännande!

pandis: så dåligt att du inte får det du beställt och betalt för..

• mysifer

sarahkka: silverväven ska jag köpa av en privatperson så det är bara trollsländorna jag ska köpa på panduro. ska till deras lagerbutik i malmö för de var slut på nätet.

• mysifer
    sarahkka76 skrev 2009-03-10 13:24:18 följande:
    mysifer: ja då så ja, hittar man nåt ska man köpa det på en gång, det tar slut så snabbt!
    ja jag hade ju sett ut dem för ett bra tag sen men tyckte de var för dyra. när jag kollade för lite sen så var de på rean och slutsålda! så jag fick panik och ringde runt. som tur är ska vi ner till skåne nu så det passade bra att åka dit och handla.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5