• maj2010

Bröllop 2010 nr 5

Vi förlovade oss ifjol efter ett år och tre månader tillsammans. Det kändes helt självklart för oss, men vi funderade så klart på vad folk skulle säga... Egentligen hade vi båda i smyg tänkt att vi skulle förlova oss i år, men varför vänta när man har bestämt sig?

Men vi fick inga konstiga reaktioner, alla har varit glada för vår skull.

Alla förhållanden är ju olika. Med mitt ex hann jag vara tillsammans 2,5 år utan att äktenskap ens kom på tal...

• maj2010

Testa Esberitox! Det tar jag alltid när jag känner att jag har en förkylning på gång. Fast det gäller att ta det så fort man känner första symptomen!

• maj2010

Jag ska ha en brudtärna, min bästa barndomskompis. Hade först inte tänkt ha nån, men så gick min fästman och skaffade sig en bestman och då kan jag ju inte vara sämre... Och jag vill väldigt gärna att hon ska finnas vid min sida hela dagen.

Däremot har jag lovat att inte tvinga på henne en klänning i nån särskild färg. Bestämmer vi oss för att hon ska ha en bukett så står jag för den, men övrigt får hon stå för själv. Hon hade säkert gått till frissan för uppsättning ändå.

• maj2010

Hoppas kronprinsessan låter bli "vårt" datum!

Idag kommer jag nog att hänga här mest hela dagen... Är lite krasslig och stannar hemma från jobbet. Kanske ska passa på att försöka göra smycken till bröllopet? Med tanke på hur långt det är kvar kommer jag säkert att hinna göra några olika varianter...

• maj2010

Ja, fotograf är något av ett ångestmoment. Det måste ju vara någon som är lyhörd, duktig och inte så vansinnigt dyr... Känner en fotograf genom jobbet och hon är supertrevlig. Men när jag kollade in hennes hemsida blev jag inte så imponerad av bröllopsbilderna. Alldeles för mycket konstiga poser och fejkad sprallighet, om ni förstår vad jag menar.

• maj2010

Usch, visdomständer är inte roliga på något sätt. Har själv fått dra ut två och operera ut en. Har med andra ord en kvar, som förmodligen också måste opereras ut eftersom den växer helt fel. Men jag drar mig för det, för operationen är det värsta jag varit med om! Fick en inflammation efteråt som inte var av denna världen...

• maj2010

melonbuske, ser ut som ett underbart ställe att gifta sig på!

• maj2010

Hmm... en liten fundering bara. Är man inte per definition förlovade om man har bestämt sig för att gifta sig? Jag gick i alla fall omkring och sa att jag var förlovad under de tre veckor det tog att få ringarna...

• maj2010

Tjusigt! Jag är också inne på enkla, stilrena kort. Får nog ta en fika med min tryckerianställda kompis snart...

• maj2010

Superfint inbjudningskort! Enkelt och elegant! Jag kanske snor lite idéer från dig...

• maj2010

God morgon tjejer!

Här har lördagen inletts med långfrukost, lite städning och brödbak. Har ett nytt experiment på gång i ugnen, ljust lantbröd med anis och fänkål. Blir det gott tar vi med oss ett ikväll när vi ska på middag hos kompisar.

Ska ge mig ut på stan om en stund och leta inspiration till inbjudningskort och smycken. Om jag vågar går jag och kollar på klänningar också. Usch, känns lite läskigt... Har nog inte riktigt förstått att vi ska gifta oss än och har en känsla av att det kommer att bli verkligare för mig om jag får se mig själv i en brudklänning... Sen är jag rädd att fastna för en svindyr klänning också, haha :)

• maj2010

God morgon!
    FruH, er meny låter jättegod, och vilket pris!

Det blev ingen klänningsprovning igår heller. Behöver nog ha med mig en kompis som stöd tror jag... Däremot var vi på middag med två relativt nygifta par igår kväll och jag fick lite tips av tjejerna. Skönt att prata med nån som har allt det här bakom sig och kan ge lite råd.

• maj2010

Hej tjejer!
    Här sitter jag med en folköl i näven och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar... så kan man också fredagsmysa, haha.

Sambon är på väg hem så småningom och då ska vi äta lite gott och bara slappa. Imorgon bitti sätter vi oss i bilen och kör söderut. Först ska vi stanna till i Kungsbacka och shoppa lite. Ska även titta in på Svahns som jag har hört ska vara en bra brudbutik. Återkommer med rapport :)
    Sen åker vi vidare till Varberg där vi ska bo på hotell, njuta av deras spa-avdelning och äta gott på kvällen. Ska bli hur skönt som helst att komma iväg. Vi har båda haft mycket på jobbet på sistone, så det behövs!

Vad ska ni göra i helgen?

• maj2010

Hej tjejer!

Sitter och kollar igenom vår budget och har insett att vi nog får justera upp den lite. Saker och ting verkar vara extra dyrt här i storstan... Men jag tycker det är svårt att veta vad saker och ting kommer att kosta. Hur mycket hans kläder kommer att kosta har jag t.ex. inte en susning om. Blommor verkar ju också variera väldigt mycket i pris...

Hur tänker ni kring budgeten?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5