• W2B Blom

När ska man åka på bröllopsresa?

Skulle behöva veta hur långt tid på ett ungefär det tar, när efternamnsbytet är fixat och hur långt tid det tar att få ett nytt pass?

Vi ska gifta oss början av augusti och skulle vilja åka på vår bröllopsresa senast slutet av september (med gemensamt efternamn), tror ni att det funkar?  Eller måste vi vänta längre?

Eller ska man åka iväg först och sedan när man kommer hem tar man efternamnsbytet, nytt pass, körkort m.m då först? För vi är lite sugna att boka bröllopsresan snart... Hur har ni gjort? Hur ska ni göra?

God Jul & Gott Nytt År förresten {#lang_emotions_tomte}

♥ Det bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden När ska man åka på bröllopsresa?
  • 27juni2009

vi kommer troligtvis att åka direkt efter bröllopet, eller rättare sagt på tisdagen när vi gift oss på lördagen.
    Vi får åka m olika namn men å andra sidan inte sjutton e de nån som vet att vi precis gift oss bara för att vi har samma efternamn, vi kan ju ha varit gifta i hundra år redan

• W2B Blom

Nej, det förstås. Men det skulle bara vara lite roligt med Mr & Mrs {#lang_emotions_wink} 
    Okej, ja vi funderar också att resa iväg direkt efter bröllopet men vi kommer max vänta 1-2 veckor för att hinna varva ner lite innan resan.

♥ Att inte bestämma är också att bestämma ♥
  • EmMa09

vi kommer att åka ca 2 månader efter bröllopet, då med gemensamt efternamn. Huvudsaken är ju att biljetten är bokad i det namn som står i passet. Och jag kan inte tänka mig att det tar mer än 2 veckor att få fram ett nytt pass.

• Ore

Det tog en vecka för mig att få mitt nya pass...

• Mrs Mommy

Om du vill boka i ditt nya namn är ca 1-1,5månader efter lagom för att vara säker.
    Det kan ta upp till 2,5veckor att få det nya personbeviset och 1-2veckor för passet. Jag tycker att det är bättre att räkna lite extra tid fast det finns dem som får personbevis efter 1vecka och passet också, för det kan strula till sig och då är det inte roligt att allt blir i sista minuten eller tom inte av.
    Det viktigaste är ju att samma namn står i passet och på biljetten och gör det inte det kan de neka dig att resa

Svar på tråden När ska man åka på bröllopsresa?