• Boomtown

Festprogram heter det va?

Förlåt min okunnighet, men det heter väl festprogram? Bladet med info om festen?

Har ni något speciellt datorprogram som ni fixar dom i?
    Vad tycker ni ska finnas med?
    Hur många sidor brukar det vara, 4 eller 10 eller allt efter vad man känner för? Jag har aldrig varit på bröllop så det är mycket jag inte vet. Kom gärna med förslag

• Svar på tråden Festprogram heter det va?
  • Boomtown

Jag har också tänkt mig ett högsmalt A4. Men brukar det inte bli konstigt när man sätter ihop det. Att sidorna sticker ut lite mer ju mer sidor man har?

Ska det ligga bredvid tallriken? Eller delar man ut detvid välkomstdrinken?

Att ha med foton och att köpa omslaget från Calligraphen var bra tips. Ska man använda lite finare papper när man skriver ut då?

• Boomtown
    älskarlivet skrev 2008-12-22 19:10:05 följande:
    Vi ska ha våra på tallrikarna eller bredvid tallrikarna. KOmmer använda våra festprogram som placeringskort också.
    Riktigt bra ide att använda det som placeringskort! Skriver ni varje namn på framsidan? För hand eller i dator?
  • Boomtown

Men hur blev det nu då när man sätter ihop det? För mig kommer det ju inte bli snyggt som en bok. Sidorna kommer ju att spreta fram

• Boomtown
    Hemlig2009 skrev 2008-12-22 20:25:36 följande:
    Kanske överkurs men jag köpte en pappersskärare när jag pysslade till min mammas 60-årsfest. Kostade inte mycket på Panduro.
    Ja det kan ju vara något.
  • Boomtown

Jättebra förslag ni kommer med allihopa! Omslagen från Calligraphen var jätte fina och inte asdyra så det får nog bli det med egna utprintade papper. Ska man köpa finare papper på bokhandeln kanske? Är det lätt att bara binda ihop omslagen?

Svar på tråden Festprogram heter det va?