prisvärda hotell i USA???
Tänkte åka till USA på bröllopsresa, är det någon som har bra tips på hotell i
New York, Los Angeles och San Fransisco?
Tänkte åka till USA på bröllopsresa, är det någon som har bra tips på hotell i
New York, Los Angeles och San Fransisco?
Vi var i NY (bl.a., bilade från Minneapolis till NY) i somras och bodde då på Hudson. Det var ett kanonhotell! Rätt små rum, men väldigt snyggt! På det hotellet har en scen i Sex and the city spelats in och när vi var där spelade man in Gossip Girl en eftermiddag.
Kan tillägga att vi betalade 1000 kr/natt för oss båda, vet inte om det var något specialerbjudande eller inte.
tack så mycket, ska genast kolla upp det!
Vad är viktigast? Priset, läget, standarden, pool etc?
längelevekärleken:
får man välja allt ;0)
standard
priset/läget
pool
usch vad kräset det låter, men man vill ju helst ha hela kittet..haha
Jag kan tipsa om kedjan Days Inn som finns lite överallt. Fräscha rum, frukost ingår (vilket är rätt ovanligt i USA) och de har oftast pool. Men det bästa är priset, brukar ligga på ca 100 dollar beroende på var man är.
I Los Angeles kan jag tipsa om Hollywood City Inn (www.hollywoodcityinn.net), där bodde vi i tre nätter och var väldigt nöjda. Återigen fräscha rum, kontinental frukost och en jättemysig pool. Och läget är precis bredvid Hollywood Boulevard. Tar typ 10 minuter att gå till Walk of Fame. Och vi betalade typ 1600kr för 3 nätter
100-150 dollar på Days Inn förresten, beror som sagt på var man är.
Jag skulle inte bry mig så mycket om läget i NYC bara ni bor på Manhattan så är det ju lätt att ta sig runt. Svårt dock att hitta pool där...
När det gäller LA så gillar jag Santa Monica, Venice och Malibu bäst.
Hollywood är väl kul en gång och på sunset finns trevliga nattklubbar om ni är partyfolk
I LA måste man nästan hyra bil för att ta sig runt så kolla upp motels i stället. De kan ligga lite i utkanten men vara helt ok. Ofta pool, bra parkering och ok rum.
Nej det har du alldeles rätt i, tyvärr är det ju inte så billigt. Jag var inne på en Travel Lodge som ligger på Ocean bara för att kolla...minns inte exakt men tror de skulle ha ca 150 dollar/natt! PÅ en Travel Lodge! Hallå!
Men visst det låg nästan mitt emot piren..nice
Haha, jag vet! Vi kollade på Travelodge i Santa Monica, men mina föräldrar och morföräldrar betalade vår övernattning där i födelsedagspresent till mig, så det blev lite flådigare
Travelodge är ju annars också ett bra, fräscht alternativ för de som har en budget att hålla.
Hur är det att vara ute i la på kvällen? tjejen på resebyrån sa att kring hollywood blv så är det jättestökigt och man ska inte vara ute på kvällen, likadant nere vid Santa Monica...hur uppfattade ni det?
var ni ute på kvällen, kändes det läskigt?
Vi var ute på kvällen och jag kände mig aldrig otrygg, var jag än var. Men jag hade ju mannen med mig förstås.
Hej, jag kan tipsa om ett hotell i NY, "Thirty,Thirty" som vi bodde på förra sommaren. Kostaden låg då på ungefär 600 per person. Inga lyxiga rum men rent och snyggt iaf. Ni kommer inte ligga inne på rummen hela tiden finns ju så mkt att göra där så jag skulle inte hänga upp mig för mkt på standarden.
Läget på hotellet var helt klart det bästa, runt hörnet låg empire state, så d va väldigt centralt. det ingick ej frukost men det gör det ju sällan därborta. men det fanns en mysig restaurang vägg i vägg så där va det smidigt att äta frukost innan man stack ut. Hoppas ni får en underbar bröllopsresa!
Nej det är inte stökigare där än någon annanstans. Och Hollywood har de städat upp så fint så de är nog ingen fara.
Jag kan tycka att Stockholm är skrämmande på natten nu för tiden med allt som händer...
NY är heller inte läskigt längre. Det finns poliser överrallt Efter att Guiliani införde 0 toleransen så har det blivit jättebra.
Miami vill jag också gärna nämna när vi ändå pratar USA. Det är många år sedan jag var där men wow! vilken stad!!!!Loved it,loved it,loved it