Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

prisvärda hotell i USA???

Jag kan tipsa om kedjan Days Inn som finns lite överallt. Fräscha rum, frukost ingår (vilket är rätt ovanligt i USA) och de har oftast pool. Men det bästa är priset, brukar ligga på ca 100 dollar beroende på var man är.

I Los Angeles kan jag tipsa om Hollywood City Inn (www.hollywoodcityinn.net), där bodde vi i tre nätter och var väldigt nöjda. Återigen fräscha rum, kontinental frukost och en jättemysig pool. Och läget är precis bredvid Hollywood Boulevard. Tar typ 10 minuter att gå till Walk of Fame. Och vi betalade typ 1600kr för 3 nätter

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Pumpkin

100-150 dollar på Days Inn förresten, beror som sagt på var man är.

• Pumpkin
    Luucie skrev 2008-12-26 09:23:46 följande:
    Jag skulle inte bry mig så mycket om läget i NYC bara ni bor på Manhattan så är det ju lätt att ta sig runt. Svårt dock att hitta pool där...När det gäller LA så gillar jag Santa Monica, Venice och Malibu bäst.Hollywood är väl kul en gång och på sunset finns trevliga nattklubbar om ni är partyfolk I LA måste man nästan hyra bil för att ta sig runt så kolla upp motels i stället. De kan ligga lite i utkanten men vara helt ok. Ofta pool, bra parkering och ok rum.
    Ja jag älskar Santa Monica! Dock är det ju sällan prisvärt där tyvärr, utan ganska dyrt. Men jag kan rekommendera The Georgian Hotel (georgianhotel.com/) i Santa Monica om man vill lyxa till det lite. Supermysigt och bra läge, stranden och piren ligger bara tvärs över vägen
  • Pumpkin

Haha, jag vet! Vi kollade på Travelodge i Santa Monica, men mina föräldrar och morföräldrar betalade vår övernattning där i födelsedagspresent till mig, så det blev lite flådigare

Travelodge är ju annars också ett bra, fräscht alternativ för de som har en budget att hålla.

• Pumpkin

Vi var ute på kvällen och jag kände mig aldrig otrygg, var jag än var. Men jag hade ju mannen med mig förstås.

Svar på tråden prisvärda hotell i USA???