• CeciliaA

Tips på vårresa i mars-april?

Hej!

Det börjar bli dags att planera och boka vårresan och jag vänder mig en en gång till er för tips på fina resmål.

Vi önskar:
    Varmt väder (vill inte vänta längre än till april att resa dock)
    God mat och vin
    Vacker natur/romantiskt resmål
    Inte alltför lång flygtid.

Resebudget ca 20.000:- allt som allt, flyg, hotell, resekassa.

Någon med fina tips?

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Tips på vårresa i mars-april?
  • Hösten2009

oj vad stor budget ni har..! vi har budget på 11tusen, tycker det räcker gott o väl.

puffar igång tråden för jag vill oxå ha svar på vart man kan resa nu i vår.

• Det stora Blå

Brasilien
    Västindien
    Mexiko
    Florida
    Gambia
    Egypten
    Oman
    Dubai
    Goa
    Sri Lanka
    Thailand
    Undvik Medelhavet i mars.
    Kanarieöarna
    Madeira
    Marocko med pool
    Cypern med pool
    Turkiet med pool
    Tunisien med pool
    Sicilien med pool
    Kreta med pool

• jojoånick09

läste om madeira "atlantens pärla" ett fint resamål om man antingen vill koppla av och njuta av godmat och vackra vyer eller o man vill ha en mer aktiv semester då vandringsleder finns många... hotellpriserna är olika det finns små mysiga hotell till femstjärniga hotell på ön...

någon sa till oss att Grekland är jättevackert på våren,då alla blommorna börjar knoppa sig och spricka ut,i juli-augusti när de flesta turister ser sig om i den grekiska övärlden är det mesta sönderbränt av solen...min "svärmor" var nere i grekland i april-maj och de hade underbart väder trotts allt.. dock var det väl inte lika badvänligt som under senare säsong..

• CeciliaA

Hösten2009: tycker du!? Jag kände snarare att det var för liten budget men det är bara en vanlig resa så vi tyckte 20.000:- får räcka.

Det stora blå: Det är få av de ställena som du räknar upp som 20.000 som budget räcker till är jag rädd.
    Brasilien, Västindien, Mexiko, Florida jojo... Kanske liiite för dyrt ;)

Vi vill inte åka till ett arabland av olika skäl och thailand känns lite öångt för en veckas resa.

jojoåvicke09: Jo madeira är en sagoö och dit vill vi åka till igen och igen och igen.. Tyvärr är det ett dyrt resmål och 20.000 är nog på gränsen om det räcker för en vecka dit, eller har du tips på flygbolag eller paketresor dit till bra pris?
    Har bara koll på att solresor, ving säljer paketresor dit och tap portugal flygger dit.

Fler tips?

• Det stora Blå

'CeciliaA'

Om vi tar bort de resmål du/ni inte gillar, eller är för dyrt, eller för långt bort, så återstår för 1 v. i april med charter enligt era krav:

Kanarieöarna
    Cypern med pool
    Sicilien med pool
    Mallorca med pool
    (Kap Verde)

Kreta och Madeira har du/ni visst varit på tidigare.

• CeciliaA

Blå: Hehe ja det kanske kan vara så får se om någon annan kommer med någon tuff idé!

• CeciliaA

Wiiie vi har bokat vår drömresa!! Den blev alldeles för dyr redan innan fickpengar/matpengar/shoppingpengar men det kommer bli veckornas vecka....

Åh kan det inte bli april NU!

• jojanna

vi packade vår bröllopsresa själva. Jämför man med vad vi nu betalar och charter så sparar vi mellan 20.000-40.000kronor, beror på hur dyrt boende vi tar när vi kommer dit. Vi reser till Goa, Indien 4.2

www.supersavertravel.se/

• nni
    CeciliaA skrev 2009-01-07 17:44:24 följande:
    Vi ska till världens vackraste ö, Madeira!!! Ska bo på det här hotellet som är som är som en dröm (när lyx är som bäst) www.pestana.com/hotels/en/hotels/europe/Madei.../Åhhh vad jag längtar!!!Om det är någon som har frågor om Madeira är det bara att fråga på, är ganska påläst
    Vad kul! Verkligen! Det ska va fint där ja! :)
  • CeciliaA

Jo problemet är bara att det inte går några lågprisflyg till Madeira, provade supertravel men de erbjuder inga direktflyg tyvärr och att tappa massa semstertid på en mellanlandning känns inte så kul alls. Men kul att det var ett bra alternativ för er!

• CeciliaA

nni: Ja det är som en dröm, om du inte varit där åk dit någon gång, efter min första resa dit ville jag aldrig mer åka hem och tro mig jag är hemmakär, man kan väl säga såhär mitt liv förändrades efter den resan och det är den huvudsakliga anledningen till att vi skiter i budgeten och låter den här resan kosta vad den kosta vill..

• jojanna

märkte inte ditt inlägg om att er resa var bokad...
    Hoppas ni får en bra resa!!!

• CeciliaA

Tusen tack Det kommer bli underbart!

• nni
    CeciliaA skrev 2009-01-07 18:04:21 följande:
    nni: Ja det är som en dröm, om du inte varit där åk dit någon gång, efter min första resa dit ville jag aldrig mer åka hem och tro mig jag är hemmakär, man kan väl säga såhär mitt liv förändrades efter den resan och det är den huvudsakliga anledningen till att vi skiter i budgeten och låter den här resan kosta vad den kosta vill..
    Roligt att det känns så bra! Ja jag ska ha Madeira i åtanke. Vet fler som åkt dit som också e nöjda. Öar som jag också vill resa mer till e grekiska öar. Dom har sin charm varenda en. Vi ska till Italien på Honeymoon förresten. Inte fel det iheller. Ha en skön resa!
  • Hösten2009

Vi bokade till rhodos 13 maj ... 13000 all inc. direktflyg därifrån vi kommer. tycker jag va skitbra pris!

Svar på tråden Tips på vårresa i mars-april?