Inlägg från: CeciliaA |Visa alla inlägg
  • CeciliaA

Tips på vårresa i mars-april?

Hej!

Det börjar bli dags att planera och boka vårresan och jag vänder mig en en gång till er för tips på fina resmål.

Vi önskar:
    Varmt väder (vill inte vänta längre än till april att resa dock)
    God mat och vin
    Vacker natur/romantiskt resmål
    Inte alltför lång flygtid.

Resebudget ca 20.000:- allt som allt, flyg, hotell, resekassa.

Någon med fina tips?

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Tips på vårresa i mars-april?
  • CeciliaA

Hösten2009: tycker du!? Jag kände snarare att det var för liten budget men det är bara en vanlig resa så vi tyckte 20.000:- får räcka.

Det stora blå: Det är få av de ställena som du räknar upp som 20.000 som budget räcker till är jag rädd.
    Brasilien, Västindien, Mexiko, Florida jojo... Kanske liiite för dyrt ;)

Vi vill inte åka till ett arabland av olika skäl och thailand känns lite öångt för en veckas resa.

jojoåvicke09: Jo madeira är en sagoö och dit vill vi åka till igen och igen och igen.. Tyvärr är det ett dyrt resmål och 20.000 är nog på gränsen om det räcker för en vecka dit, eller har du tips på flygbolag eller paketresor dit till bra pris?
    Har bara koll på att solresor, ving säljer paketresor dit och tap portugal flygger dit.

Fler tips?

• CeciliaA

Blå: Hehe ja det kanske kan vara så får se om någon annan kommer med någon tuff idé!

• CeciliaA

Wiiie vi har bokat vår drömresa!! Den blev alldeles för dyr redan innan fickpengar/matpengar/shoppingpengar men det kommer bli veckornas vecka....

Åh kan det inte bli april NU!

• CeciliaA

Jo problemet är bara att det inte går några lågprisflyg till Madeira, provade supertravel men de erbjuder inga direktflyg tyvärr och att tappa massa semstertid på en mellanlandning känns inte så kul alls. Men kul att det var ett bra alternativ för er!

• CeciliaA

nni: Ja det är som en dröm, om du inte varit där åk dit någon gång, efter min första resa dit ville jag aldrig mer åka hem och tro mig jag är hemmakär, man kan väl säga såhär mitt liv förändrades efter den resan och det är den huvudsakliga anledningen till att vi skiter i budgeten och låter den här resan kosta vad den kosta vill..

• CeciliaA

Tusen tack Det kommer bli underbart!

Svar på tråden Tips på vårresa i mars-april?