London?
Jag antar att alla åsikter är välkomna?
Tycker man ska passa sig lite för de mest turistiga sakerna som faktiskt ofta int är så kul, dyrt, lång kö och rätt fruktansvärda resturanger och sovenir affärer runtomkring. Madam Tussauds är ett ställe med dockor gjorda i vax. Vet inte varför det skulle vara kul när "riktiga London" har så mycket att erbjuda? Men det är vad jag tycker.
Jag skulle:
Promenera på Hampstead Heath och titta på utsikten över London fråm Parlament Hill och äta lunch på Hampstead High Street.
Äta brunch på the Providor på Marilybone High Street (var där strax innan de öppnar för det blir kö)
http://www.theprovidores.co.uk/prv.html#
Prova Turkish eggs - låter urknäpt men är super gott!
Dricka tea på the Wolseley på Piccadilly.
www.thewolseley.com/
Kanske besöka blomstermarknaden på Colombia Road en söndagförmiddag.
www.whatsonwhen.com/sisp/index.htm&event_id=13602
Ta en coctail på Skylon
www.skylonrestaurant.co.uk/
Bo på Hoxton hotel - budget
www.hoxtonhotels.com/
Äta Dim Sum på Hakkasan
www.hakkasan.com/
Boka något på Operhuset eller Royal Albert Hall
Hålla mig noga borta från turist horderna och butikskedjorna på Oxford Street (shoppa istället på Kings Road, Marelybone high street eller så är i alla fall Regents Street bättre än Oxfors Street, tex det enda Banana Republic i Europa).
Ströva i Regents Park eller St Jamses Park. Gå på Churchill museet eller Picture Gallery.
Tate Moder har nästan alltid kul utställningar.
Själva Harrods affären är inte jättespännande. Men deras food hall är superb! Köp lite kanderad ingefära i mörk choklad och drick ett glas champange i en bar.
Gillar man mat och råkar vara i närheten är det rätt kul att botanisera på Whole Foods (mycket bra Amerikansk kedja) på Kensington High Street.
Finns massor att göra