Inlägg från: MrAndMrsImpuls |Visa alla inlägg
  • MrAndMrsImpuls

Sundsvall nr2

Hej!
    Ja, jag brukar klippa mig på Sax o Kam. Vem ska fixa ditt hår? Anna Kempe ska fixa mitt.

Snart Nordvall skrev 2009-01-16 11:52:40 följande:

Hej! Hoppar in i tråden lite sent....Jag ska också gifta mig i Sundsvall!09-07-25 gifter vi oss i Selångers kyrka. Festen blir i Nävsta skola. Är det någon som har tips på en bra nagelsalong?Bokade just tid hos frissan; på Sax o Kam. Någon som provat dem?/Sara
  • MrAndMrsImpuls

Jag har sagt det tidigare, jag tipsar om Sax o Kam, dom är jätte duktiga där.
    Tror att dom kan fixa sminket också, annars så finns ju Face Stockholm 1min därifrån. Jag har tidigare jobbar där och tjejerna som är där nu är jätte duktiga och trevliga.
    Vi har också bokat på Knaust Hotel...helt underbara rum.

thildamy skrev 2009-01-20 14:58:18 följande:
    Någon som har nån ide om smink och frissa ????
  • MrAndMrsImpuls
    thildamy skrev 2009-01-21 12:16:31 följande:
    Ok det e bra att veta men om man gör håret på ett ställe och sminket på ett vilket bör man göra först ??Var klär man på sig hur har ni tänkt ???Min m2b tänkte om jag kanske gör klart hår och smink och sen klär vi oss på hotellet (om man nu kan få det i tid) och sen åker vi finbil till kyrkan...jag vet inte man har så mycket som snurrar i huvudet..
    Jag skulle fixa håret först å sen smink. Men det är min åsikt som makeup artist.
  • MrAndMrsImpuls
    thildamy skrev 2009-01-21 15:38:40 följande:
    Hej!Super tack för ett bra tips till en som inte vet....Någon av dina ex.kollegor du kan tips mig om ...
    Fråga efter Ulrica, hon är jätte duktig. Hon lyssnar på allt du säger och sminkar därefter.
  • MrAndMrsImpuls

Jag har hört att dom ska vara jätte duktiga där!

hjärtat mitt skrev 2009-01-26 20:21:38 följande:

HALLÅ!!Angående frisörer, har någon hört ngt om Trudes?Funderar på Trudes i Haga (Lotsgatan). Har någon klippt sig där el känner igen?
  • MrAndMrsImpuls
    Peny skrev 2009-02-06 09:53:09 följande:
    Hur går det för er?
    här är det mesta fixat, sitter och pysslar med lite trycksaker mm. Men det känns skönt att den stora dagen snart är här, förväntningarna är stora nu. Kan inte fatta att vi är gifta om 22dagar!!!! Allt har gått så himla fort!
  • MrAndMrsImpuls
    Peny skrev 2009-02-07 22:12:11 följande:
    Tack för tipset!! Kikade in på er hemsida och den var verkligen jättefin Upptäckte dessutom att vi har en människa i vår närhet gemensamt... Men eftersom det ännu inte är officiellt att vi ska gifta oss så får du inte veta vem ännu Men förhoppningsvis får vi ut inbjudningarna nästa vecka och då kan du få veta mer
    Nu vart jag jätte nyfiken, men jag får väl vänta tills ni har fått ut era inbjudningar
  • MrAndMrsImpuls

Vi gifter oss den 28/2

Igia skrev 2009-02-09 11:32:46 följande:
    Om ni alla skriver era datum på bröllopet så kan jag lägga in de överst så vi kan räkna ner oss en efter en
  • MrAndMrsImpuls
    BlygBrud skrev 2009-02-11 11:52:54 följande:
    Det börjar närma sig....
    Lycka till på lördag! Hoppas ni får en underbar dag!
  • MrAndMrsImpuls

Det låter underbart! Man får hoppas att vi alla får en sådan fin dag!

BlygBrud skrev 2009-02-17 10:17:36 följande:
    As if! Ja ja..dagen blev i alla fall hur underbart lyckad som helst!!!!Underbart väder! Underbart i kyrkan. Frisyren hur snygg som helst. Blommorna!!!! Hade gett floristen fria händer, såg inte blommorna förrän i kyrkan, och wow vad vackra de var!!! Festen blev hellyckad!Maten var bara sååå god, och servicen perfekt. Det är väl värt att ha en extra personal som hjälper till med serveringen så att allt flyter. Tårtan var hur mumsig som helst!Dansade hela natten!Kort sagt, en helt underbar dag!!
  • MrAndMrsImpuls
    Igia skrev 2009-02-17 15:05:24 följande:
    Hallå på er!Hur gör ni med solist i kyrkan? Har ni någon ni känner el har ni något tips på nån man kan hyra in för det ändamålet?Har ngr som jag känner men vi är inte säkra på om vi ska bjuda de på bröllopet och då känns det lite knasigt...
    Vi ska ha en gammal klasskompis till mig som ska spela. Kika in på deras hemsida www.airgarden.se
  • MrAndMrsImpuls

Ja nu börjar det närma sig! Ska bli sååå otroligt roligt imorn! Jag hoppas vi och Heleneåpether får en underbar dag å att solen skiner så vi slipper mera snö.

Peny - Nu är jag så nyfiken vem i vår närhet som vi har gemensamt, så när det blir officiellt så vill jag höra!!

• MrAndMrsImpuls

Jaha...vad kul!! Jag lovar att inget säga! Vad kul då får hon gå på bröllop 2 gånger i år. Hon kom igår eftermiddag, så hon hade en liten möhippa med dagspa, inspelning av låt och middag för mig igår.
    Nu ska jag jag fixa och trixa!!!! Åh vad glad jag är idag!

Peny skrev 2009-02-27 21:20:48 följande:
    Hihi okej, nu ska du få veta Jag är kusin med din toastmadame... Så är hon redan i Sundsvall har hon kanske inte hunnit få inbjudan... folk fick den idag. Är hon här redan? I så fall kan du väl låta bli att säga så mycket så hon får se det via inbjudan? Eller gör som du vill... hon kanske får höra det via sin bror eller pappa ändå... Lycka till imorgon!
  • MrAndMrsImpuls
    Peny skrev 2009-03-02 23:34:21 följande:
    [citat]
    MrandmrsImpuls: Hur var det i lördags? Gick allt som ni ville?Såg allt några bilder från bröllopsfesten på min kusins facebooksida Såg ut som att det var en kanonkväll

Det vart en helt otroligt grym kväll. Vi var båda 2 jätte nöjda. Din kusin gjorde ett utmärkt jobb, men vi hade inte trott nåt annat heller. Nu är vi tillbaka i vardagen nere i Malmö igen. Men jag har fått ett nytt projekt att jobba på nu, vi ska nämligen flytta upp till Sundsvall igen, det känns jätte bra samtidigt som ingen av oss trodde att vi någonsin skulle flytta upp igen. Men nu har min nyblivna make fått jobb på Skandia Mäklarna så det blir flytt i sommar.

Hur går det för er alla med planeringen?
  • MrAndMrsImpuls

hjärtat mitt skrev 2009-03-05 20:04:21 följande:

HEJ!Någon som tagit catering från Fernaeus eller känner till dem?????Tycker de har jättefina menyer på nätet och var trevliga och entusiastiska och inspirerande i telefon men hur smakar maten?Ej klart om vi ska göra buffé själva eller ta hela eller delar därifrån eller någon annanstans ifrån...
    [/citat]

Vi använde oss av Ferneaus, maten var jätte god!! Dom var väldigt trevliga och duktiga. Av min erfarenhet så rekommenderar jag absolut att ta dom.
    Peny skrev 2009-03-05 21:56:11 följande:
    [citat]
    Åh, vad roligt att ni ska flöytta tillbaka! Har ni hittat boende redan eller håller ni på och letar för fullt? Är väl iofs inga problem med tanke på vilket jobb din sambo fått Kul att ni är nöjda med både vigsel och fest
    Ska faktiskt bli skönt att flytta tillbaka, jag har inte trivts så bra nere i Skåne. Så nu får vi hoppas på att din kära kusin vänder hemåt snart hon också .
  • MrAndMrsImpuls

Oj, nu vart mitt inlägg väldigt konstigt.

Hjärtat mitt:
    Skriver igen. Ang Ferneaus så skulle jag absolut rekommendera er att använda er av dom. Jätte trevliga och god mat. Vi använde oss av dom när vi gifte oss i helgen (28/2).

• MrAndMrsImpuls
    Igia skrev 2009-03-17 22:44:38 följande:
    Var kommer ni att ta er bukett ifrån?
    Vi tog min ifrån VASS, jag skulle inte rekommendera dem. Dom gjorde fel på min bukett, inget stort fel men ändå ett fel som gjorde mig stressad. Har hört av många som har haft samma problem med dem. Min bukett vart fin till slut, men det är som om dem inte lyssnar riktigt på vad man vill ha.
  • MrAndMrsImpuls

hjärtat mitt skrev 2009-03-19 09:46:17 följande:

Någon som anlitat sax och kam? De har en jättefin sida men priset förskräcker, det står "brudklädsel" 3200-nånting... i och för sig inkl make. Vet någon om det där white room ingår då eller måste an betala extra för det?
    Jag tror att i det priset så ingår white room. Men dom är väldigt duktiga där. Jag rekommenderar starkt att gå dit.
Svar på tråden Sundsvall nr2