• BlygBrud

Sundsvall nr2

Annat frisörtips... Skönsbergs Herr och Damfrisering.
    proffsig och bra!

Tårta..jo..inte billigt.
    Vi har betsällt vår på Kesrtins tårtmakeri. Är helt enkelt godats och bäst, tycker jag.

• BlygBrud
    Igia skrev 2009-01-28 15:58:00 följande:
    Vad betalar ni per bit hos henne?
    Vi betala ca 40:- biten.
    Men då har vi chokadbotten, fyllning av vit chokladmousse och hallonmousse. Gott!!

Men kolla på hennes hemsida: www.tartmakeri.se

Misstänker att vi är några stycken som kommer "springa på varandra" ute i Söråker på lördag.

jag är den blyga tysta som står i hörnet.
  • BlygBrud
    Igia skrev 2009-01-30 12:33:09 följande:
    Har skickat en mailförfrågan till henne för snart en vecka sedan så jag väntar fortfarande på svar. Har skickat till Café Charm och bakgården oxå. Charm har svarat me ninte de andra två...
    Hon är inte snabb på att svara på mail...tog nästan två veckor när jag mailade... å andra sidan var hon väldigt trevlig och tillmötesgående när jag tillslut fick tag på henne via telefon.

thildamy: planen är att åka ut...få se om den håller.
  • BlygBrud
    thildamy skrev 2009-02-01 14:52:43 följande:
    Hej!Har nån av er tips på billigare alternativ åt mig ?*Fotograf*Bröllopstårta*Brudbukett*BruduppsättningBudget tyner
    Brudbuketten har jag beställt från Vivsta blomsterhandel ute i Timrå. Jätteduktiga! Och inte "vi-ligger-mitt-i-city-dyra"
    Bruduppsättningen ska jag göra på Skönsbergs Herr och Damfrisering. Proffesionell och bra! OK inget "white room" choklad och champange....men bra personlig service och proffesionell håruppsättning.
    Själva beställer vi bröllopstårta från Kerstins tårtmakeri....och det kanske inte var det billigaste stället...
    Men vet att även Finstabagaren ute i Sundsbruk gör goda snygga tårtor.
  • BlygBrud
    Strindlund skrev 2009-02-01 17:33:06 följande:
    om en handbukett istället för brudbukett, just brudbukett drar upp priset.. Detta funkar om man inte är ute efter en jätteavancerad bukett! Vill faktiskt tipsa om Bettan på Delta blommor i Söråker, hon är jätteduktig!
    tjaeee...skulle snarare köra "öppna kort" med floristen och säga att det är en brudbukett, men att maxpriset är...vad man nu känner att man vill lägga på buketten.
    En bra florist, vilket både Vivsta i Timrå och Delta blommor är (hon gör också jättesnygga buketter) kan fixa en bra, snygg bukett utan att det kostar skjortan.
    Är ju enklare för alla parter om man vet förutsättningarna.
    De flesta florister verkar se det som en utmaning att göra extra snygga "budgetbuketter" I alla fall de jag har sett. Men...förutsätter ju att floristen vet om att det är en brudbukett....
  • BlygBrud

8 dagar kvar....

Jo, det mesta är klart (tack och lov!!!) sitter och pysslar med vigselprogrammet och festprogrammet.

• BlygBrud
    Igia skrev 2009-02-11 15:56:02 följande:
    Välkommen!Måste kolla upp de där tårtorna, är ju ett riktigt bra pris. Har du ätit tårta därifrån?
    Testade den på förra årets Bröllopskonsert i Sköns kyrka. Helt OK och jättesnygg.

Finstabagaren ute i Finsta gör också goda tårtor, men vet inte var de ligger prismässigt
  • BlygBrud
    Peny skrev 2009-02-11 21:48:05 följande:
    Ojdå, det blev dubbelinlägg där! Ja, ja.. då är det ju ingen som missar det iaf Thildamy: Absolut! Skulle vara skoj! Snacka lite bröllop Vi kanske ska testa och se om man kan få ihop en blivandebrudträff från tråden?
    Varför inte slå ihop nytta med nöje...
    Vet att det ska vara en bröllopskonsert i Sköns kyrka den 22. Man kan ju träffas och fika innan och sedan åka dit och lyssna om man känner för det?
  • BlygBrud

Tack!!

Bröllopskonserten i Sköns Kyrka är kl 18:00 den 22/2

Finsta ligger ute i Sundsbruk. Dvs bostadsområdet efter Birsta om man åker gamla E4

• BlygBrud
    thildamy skrev 2009-02-14 14:52:03 följande:
    vad gjorde du inloggad idag....Det är ju din dag i dag!!!Du skulle soooovit lääänge
    As if!

Ja ja..dagen blev i alla fall hur underbart lyckad som helst!!!!

Underbart väder! Underbart i kyrkan. Frisyren hur snygg som helst. Blommorna!!!! Hade gett floristen fria händer, såg inte blommorna förrän i kyrkan, och wow vad vackra de var!!!
    Festen blev hellyckad!
    Maten var bara sååå god, och servicen perfekt. Det är väl värt att ha en extra personal som hjälper till med serveringen så att allt flyter. Tårtan var hur mumsig som helst!
    Dansade hela natten!

Kort sagt, en helt underbar dag!!
  • BlygBrud
    Igia skrev 2009-02-17 13:32:12 följande:
    Grattis!!!Härligt att allt blev så lyckat. Bär det äv på resa nu?Lite uppdatering oxå:Var tog ni tårta ifrån?Var beställde du blommor?Var kom maten ifrån?20 frågor... Hoppas det är okej?!
    Tack!

Nepp, inge resa, utan på onsdag är vi tillbaka på jobbet.
    Tårtan var från Kerstins tårtmakeri.
    Blommorna Vivsta blomsterhandel i Timrå.
    Festen var på Villa Marieberg, och då ingick ju allt, dvs mat, servering, dukning ( Dom gjorde precis den personliga dukning vi ville ha, med "våra" detaljer" ) och framförallt städningen efteråt, icke att förglömma... Låt mig säga så här...var vääldigt glad över att jag inte behövde städa någon festlokal dagen efter utan bara kunde åka dit och hämta våra presenter som fick stå där under natten.

Vi hade ingen solist på vår vigsel, men känner ganska många som är bra på att sjunga och gärna sjunger på bröllop.
    Kommer att gå på bröllopskonserten i Sköns kyrka på söndag (22/2) så vi kanske ses där? Då kan jag ge tel.nr och namn och så direkt.
  • BlygBrud

Alltså, på söndag den 22 kl 18:00 är det en konsert i Sköns kyrka där de kommer spela upp mycket av den musik man brukar ha/kan ha på bröllop + att man kan provsmaka tårta från ett bageri i närheten.

Om man nu inte kan komma den 22 så vet jag att det kommer vara en liknande konsert i Timrå kyrka...framme i april/maj har jag för mig....

Fröken Fräken är väldigt duktiga, men kan inte påstå att de är direkt billiga....
    Själv är jag helnöjd med den bukett som Vivsta blomsterhandel gjorde åt mig. Lika vacker i dag, (onsdag) som den var i Lördags när vigseln var. (ska lägga in bilder sen)

• BlygBrud
    AnnaMatilda skrev 2009-02-18 11:17:02 följande:
    Lägger in frågan igen, någon som har tips på bra frisörer, som gör håruppsättningar till bröllop??? :)
    Jag fick mitt hår fixat hos Petra på Skönsbergs Herr och Damfrisering. Så nöjd! Fick många komplimanger för frisyren under kvällen, och den kändes väldigt bra. Framförallt höll den verkligen hela kvällen, även under den inte allt för lugna dansen.
  • BlygBrud
    AnnaMatilda skrev 2009-02-19 11:14:34 följande:
    Tack för svaren :) Försöker hitta nån som inte är allför dyr :)Hur mycket kostade din frisyr, har du nån bild ? :)Vore bra i skönsberg eftersom jag bor i nedre haga :)
    Eftersom jag fick frisyren i bröllopspresent kan jag tyvärr inte säga hur mycket den kostade...
    Men var helnöjd med den.

Är ju inte värre än att gå dit och fråga.
  • BlygBrud
    Jemma skrev 2009-02-21 14:21:38 följande:
    Är det någon av er som tänkt (har gjort) inbjudningskorten själva? Tänkte köpa "färdiga" vita kort men att jag gör texten och allt själv. Vart köper man korten? Nu tänker jag inte på panduro, utan där det är lite billigare?
    Vi gjorde egna.
    Köpte kort och kuvert på akademibokhandeln, och sedan skrev vi ut själva inbjudan på vanligt vitt papper som vi klistrade in. Enkelt och blev jättesnyggt. *sträcker stolt på mig*

fast...om det blve så mycket billigare vet jag inte....
    Klara fördelen var ju att eventuella feltryck uptäcktes snabbt innan man gjort alla...
  • BlygBrud
    Jemma skrev 2009-02-21 14:49:27 följande:
    Blygbrud - Ja, det var så vi tänkte göra också. Sen på framsidan ska vi köra embossing. Men finns det inte något billigare ställe än akademibokhandeln? Dom har nog ung samma pris som panduro? Först tänkte vi beställa men det tyckte jag blev alldeles för dyrt. 2200:- är inget jag vill betala för inbjudningskort, man ska ha festprogram o placeringkort också. =)sen är det som du säger, lättare att upptäcka felen samt att man känner sig stolt ;)Gjorde du egna festprogram också?
    Vi har gjort rubbet själva: inbjudan, vigselprogram, festprogram, tackkort.

Som sagt var, vet inte om det blev billigare eller inte, men uppskattar att vi nu har "kontrollen" hela vägen och lätt kan rätta till eventuella fel etc.
  • BlygBrud

Vad det gäller blommor kan jag vara säga Vivsta blomsterhandel i Timrå. Hur snygga buketter som helst!

Svar på tråden Sundsvall nr2