• Igia

Sundsvall nr2

Välkommen!

När ska ni gifta er?
    Vi kommer oxå vara i Nävsta...

Jemma skrev 2009-02-15 18:44:44 följande:
    Härligt med en Sundsvalls tråd =)Tänkte höra med er om ni vet av någon fin lokal. Vart ska ni vara?Vi fick lite snopet höra att lokalen vi tänkte boka hade bokats nån dag innan och vi kan inte komma på någon annan. Vore supersnällt med lite tips =)
  • Igia

Ja, vad jag har förstått så bokas den på rätt så bra. vi bokade redan i somras och då var det ingen som hade bokat för -09. Men vet att det var någon annan här som tänkte boka den att det var fullt. Ring och kolla, kan ju ha tur

• Igia

Grattis!!!

Härligt att allt blev så lyckat. Bär det äv på resa nu?

Lite uppdatering oxå:
    Var tog ni tårta ifrån?
    Var beställde du blommor?
    Var kom maten ifrån?

20 frågor... Hoppas det är okej?!

BlygBrud skrev 2009-02-17 10:17:36 följande:
    As if! Ja ja..dagen blev i alla fall hur underbart lyckad som helst!!!!Underbart väder! Underbart i kyrkan. Frisyren hur snygg som helst. Blommorna!!!! Hade gett floristen fria händer, såg inte blommorna förrän i kyrkan, och wow vad vackra de var!!! Festen blev hellyckad!Maten var bara sååå god, och servicen perfekt. Det är väl värt att ha en extra personal som hjälper till med serveringen så att allt flyter. Tårtan var hur mumsig som helst!Dansade hela natten!Kort sagt, en helt underbar dag!!
  • Igia

Hallå på er!

Hur gör ni med solist i kyrkan? Har ni någon ni känner el har ni något tips på nån man kan hyra in för det ändamålet?

Har ngr som jag känner men vi är inte säkra på om vi ska bjuda de på bröllopet och då känns det lite knasigt...

• Igia

Jag är med på tävlingen När ska vi gå ut med ansökan?? haha

• Igia

Vad roligt att ni kommer att vara där oxå! Vad blir det för datum nu?
    Vilket hotell ska ni vara på?

Vi har bokat Lasses matstuga för mat och funderar på Fröken Fräken för blommor men det hänger lite på vad de vill ha betalt. Hoppas på att åka upp nu mars en helg för att kolla lite.

Jemma skrev 2009-02-17 18:03:33 följande:
    Vi hade tur i oturen så att säga. Vi kommer nu att hålla till på Nävsta men det blir en vecka innan. För mig känns det helt okey att byta datum och även för min fästman. Så nu är planeringen igång igen. Känns otroligt skönt. Jag kan inte förstå att vi var ute så sent med lokal, det viktigaste liksom, när vi bokade hotellnatten redan i somras. Vet inte vad vi tänkte på. Han som vi bokade av skrattade när vi berättade att vi bokat bröllopsnatten men glömt bort att boka lokal för festen. Som tur var så kunde vi byta datum och vi fick det billigare än det som tidigare var tänkt. Även om det hade varit roligt att träffa alla "kändisar" som skulle hålla till på hotellet det tänkta datumet. =) Men nu är vi med i matchen igen. Några bra cateringsfirmor? Florister? vad har ni för förslag? Sen undrar jag vad ni har för tips på vad man kan ha istället för tårta. Jag tycker nämligen inte om det.. =) Inget med grädde.
  • Igia

Hej!

Jag kommer inte att gå på den. Är inte i Sundsvall då. Hoppas på att åka upp en helg i mars för att fixa lite.

Jag kan inboxa dig min mail så om du vill får du gärna maila mig deras uppgifter om det är okej för de?!

BlygBrud skrev 2009-02-17 16:48:43 följande:
    Tack!Nepp, inge resa, utan på onsdag är vi tillbaka på jobbet. Tårtan var från Kerstins tårtmakeri.Blommorna Vivsta blomsterhandel i Timrå.Festen var på Villa Marieberg, och då ingick ju allt, dvs mat, servering, dukning ( Dom gjorde precis den personliga dukning vi ville ha, med "våra" detaljer" ) och framförallt städningen efteråt, icke att förglömma... Låt mig säga så här...var vääldigt glad över att jag inte behövde städa någon festlokal dagen efter utan bara kunde åka dit och hämta våra presenter som fick stå där under natten. Vi hade ingen solist på vår vigsel, men känner ganska många som är bra på att sjunga och gärna sjunger på bröllop.Kommer att gå på bröllopskonserten i Sköns kyrka på söndag (22/2) så vi kanske ses där? Då kan jag ge tel.nr och namn och så direkt.
  • Igia

Vad tråkigt! Varför tycker de inte att det ska bli roligt att ni ska gifta er? Har de nåt emot din blivande el är det nåt annat?

Strindlund skrev 2009-02-17 21:34:01 följande:
    Är så otroligt leds för tillfället.. Vi har nyligen berättat för mina mor- och farföräldrar att vi ska gifta oss, och det är BARA konstiga reaktioner från alla håll! Min mormor utbrast med förakt: "Varför ska du gifta dig? Du är ju så ung... Och du måste ju inte när du inte är gravid!", farmor och farfar sa ingenting och skämtade mer om det sen.. Pappa reagerade inte överhuvudtaget och min sambos mamma och pappa lät inte alls särskillt glada..Har lust att ställa in skiten, varför skall vi bjuda till fest och vigsel när ingen direkt låter förtjust över det faktum som är? Nej, nu funderar vi allvarligt på att gifta oss den 26 augusti borgligt, direkt innan vi flyger på bröllopsresan på midlanda!
  • Igia

Tackar för det!
    Du får gärna kolla lite priser. Alltid bra att ha ngr priser att jämföra med. Kan man ju sålla bort en del oxå redan innan
    Har de inte bra mat på Lasses? Nu blev jag lite tveksam... Vad är det han inte gillar?

Jemma skrev 2009-02-18 15:56:54 följande:
    Igia: Datumet blev den 27juni. En vecka tidigare än bestämt. Vi har bokat svit på Knaust. Kanske är bra att inte vara där under Gatufesten. gatufesten hyr nämligen hela hotellet den veckan. Jag funderade faktiskt också på Lasses Matstuga men min fästman totalvägrade. Han gillar inte deras luncher. Nu tror jag det är skillnad på middagen dom gör men han har redan bestämt sig så det är lika bra att släppa det =)Vi ska prata med någon vi känner lite ytligt istället. Blir nog bra pris men vet inte om hon har tid än. Min brudtärna fixar!Vi funderade på floristen på köpmangatan, dom är alltid så trevliga men jag kan tänka mig att dom är lite dyra. fröken fräken har jag hört är bra. Kerstins tårtmakeri är också överlägset! Hört att folk tycker blommorna på blomsterlandet är bra & billiga men jag vet inte själv. Ska åka och kika lite till veckan. Du får hojta till om du vill ha hjälp att kolla lite priser, tänkte när jag ändå är och kikar. Eftersom du inte bor här tänkte jag. =)
  • Igia

Vad tråkigt att det blev fel. Förstår din frustration. Jag hade blivit tokig...

Peny skrev 2009-02-18 23:09:50 följande:
    Blygbrud: Kan du inte lägga ut en bild på ditt hår också? Är så nyfiken!! Är så irriterad nu så oj, oj, oj Var och hämtade inbjudningarna sambon beställt på tryckeriet och det har blivit något helt annat än jag och sambon pratat om! Tryckeriet har gjort precis som sambon skrivit i sina mail till dem (jag fick se dem)men sambon måste ha fått sågspån i huvudet eller nåt för det var helt fel mått (pyttesmå ju!), fel hemsideadress och så saknas en hel sida med information vi klurat fram! han har alltså skickat fel filer!!! Så jag fick helt enkelt punga ut över 1000 spänn för något jag inte vill ha och se glad ut Sambon är bortrest så nu har detta med inbjudningarna fastnat IGEN!! Jag som satt och skrev alla kuvert inatt för att jag lätt skulle kunna slänga dem på posten idag/ikväll. Nu lär vi inte få ut inbjudningarna förrän tidigast nästa vecka Morr...
Svar på tråden Sundsvall nr2