Inlägg från: strinpan |Visa alla inlägg
  • strinpan

Smekmånad med eller utan barn? Vad tycker ni?

Hej,
    jag och min sambo ska gifta oss nästa sommar i augusti och tänker åka till Thailand i 10 dagar i början på december för att gå på en av mina bästa väninnors bröllop, detta kommer att bli vår bröllopsresa.
    Vi har 2 barn som då kommer att vara 7 1/2 och 4 år och nu vill jag ha inspel från er, är det okej att åka ensamma på denna resa eller bör barnen åka med? De kommer, om de stannar hemma, bo hos mormor och farmor som de träffar var och varannan dag hemma i sverige.

Jag är kluven...hur skulle ni resonera?

Tacksam för alla inspel

• Svar på tråden Smekmånad med eller utan barn? Vad tycker ni?
  • strinpan

Tack för alla inspel!

Det är verkligen svårt måste jag säga. En liten egen resa skulle ju vara något men jag tror att det blir svårt med semestern då tyvärr.
    På ett sätt vill jag ju såklart att de ska åka med men samtidigt så skulle det vara mysigt att åka själva. vi fick barn rätt tidigt i förhållandet och har egentligen bara varit på en resa tillsammans helt själva.
    Tror ni att de kommer att fara illa av att inte följa med?

• strinpan

Ett annat hinder är ju ekonomiska skäl, det är ju ganska mycket dyrare att ta med barnen och kommer de uppskatta det på samma sätt som det kostar om ni förstår vad jag menar.
    Vi har rest mycket med barnen till spanien och grekland varje år o ibland flera gånger om året så de har verkligen fått hänga på och vara utomlands massor av gånger. Känner att denna resa kanske ska vara bara för oss....eller....ååå jag vet inte....

• strinpan

Mia1972: helt säker på att de kommer bli bortskämda och få alla uppmärksamhet de kan få

Tack för stödet!

• strinpan

Megi: Jasså...var pappan hemma då?

• strinpan

Vad skönt att höra! Då kanske det inte är något problem,
    mamma och pappa har tom erbjudit sig att ha dem om vi vill
    Snälla pensionärer...de var tom mammas idé att vi skulle åka utan...hihi

• strinpan

Ååhhh...vad glad jag blir över att ni alla är för att åka ensamma, jag var nog beredd på att det skulle vara tvärtom.
    Jag ska prata med m2b, jag tror han är mer säker på att vi ska åka utan barn så länge vi inte är borta över jul för då vill han ha dem med men jag tror vi kommer åka i början av dec och då kan man ju shoppa alla julklappar i Thailand!!!

tack alla för att ni peppat mig åt att unna oss tid för oss själva...jag är rätt dålig på det.

anledningen till att jag är oroad är att jag har en i omgivningen som är otroligt emot att lämna bort barnen med än HÖGST några dagar...det är inte bra för dem menar hon...de behöver tryggheten i sin mamma och pappa...yadi yadi yadi!
    Tror att det är hon som sätter det dåliga samvetet på högvarv hos mig.

Svar på tråden Smekmånad med eller utan barn? Vad tycker ni?