• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Hejsan

Pissigt väder idag så jag tänkte damma av dagens tre positiva.

1. Fick lite sovmorgon och sov gott till åtta.
    2. Maken kommer hem idag efter sista mässrundan.
    3. Jag känner mig ganska pigg.

Nibla: Aha, var det så man skulle ha gjort. Mina utstansade alfabet var också det första jag köpte på Tradera.

Ab: Hade ni det trevligt på er kidnapparhelg+

• Carma07

Frujj: Lite frågor ang dop. Ska man ha ett program i kyrkan som man delar ut till gästerna?

• Carma07

Frujj: Utställarna på mässan brukar ha antingen webbutik eller fysisk butik eller både och. De plockar med sig lite av sitt sortiment, men jag har väl upplevt att de börjar plocka med sig mindre och mindre. Men det är olika för butikerna. Tycker det är dåligt med mässpriser, men något enstaka kan man hitta.

Jag har en väska till mina papper som jag köpt på Panduro. Har en för mönstrat och en för enfärgat. Har man inte jättemycket papper så är Niblas väska suverän. Funderar på att skaffa mig en sådan.

• Carma07

Godmorgon

Är jag först? Det är klart, är man uppe med tuppen så är man.

Idag är det dags för sångstund igen vilket jag ser fram emot. Och jag tror lilltjejen gör det också så hon slipper mina enformiga och fantasilösa egenkomponerade ramsor.

Och så dagens tre positiva:
    1. Maken är klar med mässorna för denna gången och kommer hem på kvällarna.
    2. Sångstund idag.
    3. Är på jättebra humör idag.

• Carma07

Det är sådana väskor som jag också har. Det var så jag gjorde i början när jag sprang på mässorna och innan det fanns fysiska butiker. Då var jag där mest för att titta och klämma på sakerna för att veta hur de såg ut om jag ville beställa senare. Och dessutom passa på att handla när man ändå var där.

Det som är kul med mässorna idag är att kolla på alla saker de har pysslat ihop för att visa som inspiration och demos. De som gör dem är så otroligt duktiga och det kliar rejält i fingrarna sedan.

• Carma07

Grattis till Lillebror O och lilla L idag.

Bauti: Vilken rolig och trevlig överraskning!

• Carma07

Godmorgon!

Numer är det bara att inse att dagarna börjar någon gång mellan kl 6-7. Nu måste jag verkligen lära mig att gå och lägga mig tidigare på kvällarna. Idag gjorde inget eftersom vi ändå skjutsade maken till jobbet så vi kan ha bilen.

Bauti: Det kallar jag service för kunderna. Har dem börjat trilla in än?

Nibla: Ok, då packar vi ner det. Vi möter upp er i väntrummet. Vad kul med Ikea och att få klart rummet.

Dagens tre positiva:
    1. Visserligen mulet ocg grått, men ganska skönt ute.
    2. Babymassage idag. Spännande!
    3. Får många goa skratt år vår lilla dotter.

• Carma07

Frujj: Tack för tipset med namnsdagen. Det missade jag.

• Carma07

Frujj: Skönt att höra att du kan strunta i 3 nu. Vilken lång lista du fick nu idag då.

Jag kan också lägga till en punkt på min lista.
    4. Efter tips har jag också gratulerat namnsdagsbarnet idag.
    5. Lilltjejen sover gott så jag får tid att fixa till mig själv och förhoppningsvis även förbereda inför eftermiddagen också.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas