• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Nibla. Vad tråkigt med ditt jobbmöte.

Bauti: Jag funderar på rabarberbladet om det finns kvar.

Idag har jag varit barnmatskock och fryst in lite hemlagade puréer till lilltjejen. Och städat som jag känner mig väldigt nöjd med. Man blir så glad efteråt. Det var lagom lätt att dammtorka golvet när man har en nyfiken liten tjej i gåstol.

Snart dags för frissan. ÄNTLIGEN!!

• Carma07

Hejsan

Är så sur idag. Tyckte det inte spelade någon roll vem som klippte mig egentligen och fick en annan den här gången. Sist hade han klippt mitt hår så himla bra. Det blev en kort och lätthanterlig frisyr och han hade tom lyckats klippa fram min hårfärg. Nu skulle hon göra något liknande men just nu känns det bara som kortklippt hår som det inte blir något av hur jag än försöker fixa med det. Jag som ville ha det lätt och någon hyfsad frisyr tills vi skulle upp till Norrland. *morr* Jaja, jag får väl ge frisyren några dagar, det kan bli bättre.

Idag är det mammapromenad och lunchfika här hemma. Håller på att fixa det sista innan jag sticker iväg.

Håller med Nibla ang snön. Jag älskar snö och speciellt när det är vit knarrsnö, men från mitten av mars vill jag ha VÅR. Speciellt när man har fått nosa lite på den.

• Carma07

Tjingis i stugan

Nibla: Känner igen mig ang ekonomin. Och eftersom vi har varit bra på att spara inför huset, bröllopet, buffert till föräldraledighet så har vi använt sönder våra kläder och nu är det inte bara fråga om VILL ha nya kläder utan behöver hela kläder. Vet att det kommer att lätta (enligt min budget) om en, två månader.

Vi (eller rättare sagt jag) har också ett ordentligt excelark med vår ekonomi. Jag vet exakt vilka räkningar som ska komma och på ungefär hur mycket. Fast idag blev jag glatt överraskad när vi fick bensinräkningen och den var en tusenlapp mindre än vad jag räknat med. Tänkte inte på att maken knappt varit hemma och bilen mest stått hemma. Det betyder en tusenlapp mindre från sparkontot för att fylla på.

• Carma07

Nibla: Vad synd att du inte köpte några biljetter. Du hade ju kunnat sälja dem till Tezz om det hade blivit dubbelköp.

• Carma07

Nibla: Det var ju goda och roliga nyheter. Jag håller också redan alla mina tummar och tår.

Ha en trevlig fredagkväll. Själv ska jag bänka mig framför "Let's Dance".

• Carma07

Jag tänkte också slå på stort med pannkakorna till frukost i morgon.

Nibla: Förr åt vi också tacos på fredagar. Vi gjorde en stor sats och så levde vi på de i olika former hela helgen.

Paus i "Let's Dance" och jag hoppas Elisabeth åker ut idag så tävlingen kan börja. Kom precis på att jag kanske missar nästa vecka nu när det börjar bli spännande.

• Carma07

Hann man inte se poängen innan? Snacka om taskigt minne. Men kommer ihåg att reklamen kom väldigt hastigt och lustigt.

• Carma07

Tezz: Förstår din reaktion alldeles för väl tyvärr. *kramar om* I början när vi bodde i huset och jag såg en spindel nere i källaren så rusade jag upp för trappan och bara skrek. Sedan hade jag hemska mardrömslika tankar varje gång jag gick ner att en jättejätte stor pälsklädd spindel satt i taket och bara väntade på att attackera mig.

Håller med om att det är en konstig och annorlunda låt, men det kanske är det som funkar. Allt annat har vi ju redan hört.

• Carma07

Nibla: Visst var det kl 10 imorgon? Babymassagen alltså.

• Carma07

Dumma bt - nu får jag skriva om svaren.

Nibla: Tiden passar egentligen inte oss alls heller. Hon brukar alltid sova då, men tänkte iaf göra ett försök. Men har hon somnat och sover gott så struntar jag i det.

Tezz: Vet inte om man egentligen kan göra så med köttfärsen, men vi har ofta gjort så och vi har varken dött eller blivit dåliga.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas