• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Kul med 30-årsfest!
    Jag ska ev bege mig till Backaplan sen, ska köpa födelsedagspresenter till helgens kalas också behöver jag nya byxor. Har ett par som funkar...

En fråga till er som kan sånt här:
    Om man ska lämna en motion till en styrelse, ska det var skrivet på något speciellt sätt, eller kan man bara skriva "rätt upp och ner" vad man har för ärende? Måste man skriva "avsändare"?
    Nån som kan sånt här...

• Frujj

En grej till... när lillebror kom så köpte vi en dubbelvagn, den är jättebra men på en månad har vi haft punktering TRE gånger!! Väldigt frustrerande! Pratade med en kompis som fick tvillingar för ett halvår sen (de som är på bloggen ) och hon berättade att de haft punktering fyra gånger på sex månader. Det måste ju vara helt knas! Lagom kul att vara iväg på långpromenad med barnvagnen och få punktering, det är ju inte så att man ringer till barnvagnsbärgarn precis... Så igår gick jag till babyaffären här och frågade dem vad man gör.. då säger han först att köpa en ny slang ja det kostar 80 kr/st!!! Vilket jä..drans ockerpris för en liten fånig däckslang!! Sen påstod han att jag fått punktering så många gånger för att jag kör vagnen på ojämt underlag.. näpp sa jag , har bara kört asfalt och dessutom inte särskilt mycket. Jaha ja då skulle jag rekommendera dig att köpa punkteringsfria däck. Pris? undrade jag.. Jo 1200-1300 kr!!! Men hallå.... ska man först köpa en vagn för flera tusen och sen vara tvungen att byta hjul på den för dryga tusen spänn???
    Tror jag ska ringa Brio och klaga lite *morr*

• Frujj

Tezz: Oj är det redan tre månader sen ni flyttade?!?
    I värsta fall har jag en A-nyckel liggandes (hoppas jag, om inte den har fått fötter) men den nyckeln du hade kanske är numrerad? Du får börja med att pressa den där tjejen på nyckeln, 1000 spänn har man ju inte lust att bjussa dem på *grr*

Tezz igen: Jag ringer nog barnvagnstillverkaren, ett mail försvinner nog så lätt...

• Frujj

Tezz: Vad synd, men hoppas tjejen är schysst nog att hon lämnar tillbaka den. 1000 spänn kan man ju göra roligare saker för.

Ni som bloggar på blogspot och har en "mina vänners blogg-lista" märker ni att uppdateringar inte hänger med? Förstår ni vad jag menar.. tex om jag kikar in på min blogg så står det överst i listan tex Tezz blogg - uppdaterades för en timma sen. men sen när man kikar in fem timmar senare så står det fortfarande så, hur får man den att "hänga med"?

En bloggrej till, Carma, du skrev att man kan ha överstättningsfunktion, men jag hittar bara för hindi och några andra "udda" språk, finns det för engelska också?? Nån som vet?

• Frujj

Förresten, jag har inte orkat, hunnit, haft lust att skriva nåt "klagan över tonårstjafs-mail" än som jag sa jag skulle göra... har bara haft lust att förtränga hennes surerier och därför inte orkat.

• Frujj

Carma: Skicka gärna en länk när du har tid

Hoppas alla har en trevlig helg, vi har just varit ute på långpromenad och snart ska vi på kalas.

• Frujj

Hellu,, ingen här idag..?
    Jag har varit på en långpromenad till bvc och lättat mitt hjärta lite.. kändes bra.
    Har just läst artikeln om maten på centralköket och tappade aptiten, fy f-n vad äckligt rent ut sagt!

Snart är det alla hjärtans dag, nån som har några särskilda planer? Jag tänkte försöka mig på att baka en sån där tårta som vi hade på bröllopet, fylld med två mousser och ett överdrag av sugarpaste. Ska dessutom vara så avancerad att jag färgar den rosa själv.. haha får väl se om det blir mousse med sked eller en tårta av det hela. Var i tårtaffären igår och inhandlade lite grejor, det här ska bli kul! Blev lite sugen på att gå en sån kurs, ingen mer som haft såna tankar?

• Frujj

Godmorgon! Idag när jag slog upp GP så fanns där en artikel som intresserade mig. Kommer ni ihåg när jag pratade om detta i våras coh var jättearg?
    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=473056
    Nästan så jag har lust att ringa journalisten och säga att precis samma sak förekommer i Gbg oxå.

• Frujj

Carma: Det fanns en artikel på gp:s hemsida som jag tror intresserar dig oxå. Finns i pappersbilagan med!

• Frujj

Halloj jag är här o kikar in ibland men här är så dött...
    Vart har alla tagit vägen?

Jag har varit ute med W på lekplatsen en stund, sen gick vi en promenad ner till torget och handlade lite. Nu sover han, skönt! Var så frustrerad förut när vi kom hem. Lillebror sov så gott i vagnen och jag tänkte jag skulle passa på att snabbt laga lite lunch. Då tar W och drar ut nappen ur munnen på lillebror, vilket gör att han vaknar och W i sin tur skriker "Lilleboo e wacken!!
    Ja.. o resten kan ni räkna ut själva....

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas