• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Ab,
    Brorsan och hans fru har varit och kollat på en lägenhet som de ska bo i tills vidare. En tvåa. Tycker det låter lite konstigt att en barnfamilj ska knö ihop sig i en tvåa. Fast å andra sidan ska de väl vara glada att de har tak över huvudet.
    Mamma har tagit semester och passar 2,5-åringen denna veckan så de kan ordna med de praktiska. Så idag ska jag och Lillan dit och fika och äta mammas mat.

• Nibla

Frujj,
    Vad härligt att kunna spy galla som i inlägget ovan! Sån kände jag mig igår kväll. N's sömnbrist gav sig tillkänna och han var såååå grinig, och när jag sa att det just nu räckte med EN bebis i hushållet blev han ännu surare.

Angående det där kräkrummet på Östra. De barnen jag skrev om tidigare som härjade runt, var inne i det där rummet och lekte. Det låg en massa såna där kräkpåsar på bordet som de höll på att pilla på. I det väntrummet står det också en TV som de höll på att höja och sänka volymen på. Morsan bara satt som ett jäkla mähä!!!!

Jag lägger upp bilder på tackkorten när jag skickat iväg dem, eftersom halva släkten läser bloggen.

Ab,
    Varför var du tvungen att nämna ordet semla!? Nu måste jag vräka i mig en idag. Dagens mission alltså: Semmeljakt!

• Nibla

Frujj,
    Ett tag tänkte jag att vi kunde döpa om tråden till Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att klaga.
    Usch, jag är verkligen på det humöret idag.....

• Nibla

Vet ni vad som hände i söndags?
    Jag och Niclas kom ihop oss och grälade. Mitt i alltihop rafsar jag till mig min mobil och kommer åt nån form av inspelningsknapp så jag får hela grälet på inspelning!!! Jag lyssnade på det flera gånger och insåg att jag lät som en gnällkärring......Usch!

• Nibla

I detta fallet var det om städning i vanlig ordning. N flög omkring som ett yrväder och skulle städa för att hans föräldrar kom på besök, vilket jag tyckte var lite överdrivet. Och hans städning bestod av att rafsa ner allt som låg på soffbordet i en av lådorna........bla min mobil. Hur fasen ska jag hitta min mobil om han rafsat ner den i en låda?

Nåja, det gick över ganska fort! Hehe!

• Nibla

Angående spruta så har vi betalat extra för den mot pneumokocker. Ville att L skulle ha den med tanke på det jag jobbade med förut. Några barn som fick våra implantat hade kunnat slippa om de fått just den sprutan.
    Jag tycker det är konstigt att vissa BVC inte säger ett ord om denna sprutan nu när det ingår i det vanliga vaccinationsprogrammet. Knepigt!

Jag är också lite halvirriterad på detta med att inte ha nån vidare "egen-tid". Om jag ber N att ta lillan en stund så jag kan fixa med nåt, så lägger han henne i babygymmet eller sätter henne i gåstolen. Sen kan han gå iväg och göra nåt för sig själv och så till slut så ledsnar ju lillan och börjar gnälla, så då blir det jag som får ta henne till slut ändå.
    Sen tror jag inte karlarna förstår vad som görs hemma om dagarna (i synnerhet inte att jag sitter och bitchar på BT ) men en gång utspelade sig följande dialog hemma:

Jag: Kan vi inte se filmen Xxx (vilken det nu var)
    N: Nej, känner för en annan, du kan ju se den filmen när du är hemma på dagarna.

Eh??? Tror han att jag har tid att kolla film och ligga på soffan och äta praliner? BAH!

• Nibla

God morgon!
    Var på släktkalas igår kväll. Brorsan kom med en liten stund. De bor hos mamma och pappa ett par dagar nu. De har fått en trea, omöblerad! Vem orkar gå på IKEA och handla ett helt bohag när man är helt traumatiserad. Så jag ska inventera källaren idag, har i alla fall ett soffbord, mattallrikar och bestick de kan få.

Idag ska vi ha hemmadag, L är fortfarande lite krasslig.

• Nibla

Jag ska kolla med brorsan nästa gång jag pratar med honom.

• Nibla

Jag hänger på "Dagens 3 positiva".

1. Jag har gått ner 4 kg på fyra veckor. Är nu 3 kg lättare än vad jag var pre-pregnancy!
    2. Min caffe latte så här på förmiddagskvisten
    3. Jag har en ursöt och snäll dotter (just nu är hon snäll i alla fall, listan kan komma att ändras under dagen. )

• Nibla

Jag kan ses på onsdagar eller fredagar, men inte nästa onsdag för då ska jag träffa en annan kompis. Kan ju iofs skippa sångstunden nån gång, den är på tisdagar.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas