• Hoffsennanen Tottoplex

Släktnamn

hej!
    Jag och min m2b har lite svårt att bestämma efternamn..båda har unika släktnamn och därav problemet. Hans är mycke större än mitt då han har mycket större släkt och mitt lite mindre...
    Hur gör ni för att komma fram till något gemensamt?

• Svar på tråden Släktnamn
  • Bess75

Man kan ju alltid behålla sitt eget namn, eller ha dubbelnamn?

• Mixit

Jag velade fram och tillbaka, till slut drog jag lott. Mellan att behålla mitt flicknamn helt och hållet, eller att ta mitt flicknamn som mellannamn, lotten föll på att ha dubbelnamn. Så det blir det fast att det blir lite långt och krångligt!

• MolsonCanadian

Jag tar hans namn som mellannamn, då jag ville ha kvar mitt efternamn som efternamn och inte låta det bli mellannamn som det blir i Mixits fall.

• Mumriks blivande fru

Min kille kommer att ta mitt efternamn som mellan namn och sen kommer vi som gemensamt efternamn ha hans farmors flicknamn...

• Hoffsennanen Tottoplex

vi vill nog ha samma efternamn då detta ger ett mer..."vi" över det hela:) och bådas namn är ganska långa...möjligen att man tar...
    ex: anna j svensson och kalle s johansson...
    vad tror ni om det? ett alternativ...?

• Önskebrunnen

Min bror tog min mormors flicknamn eftersom vi har ett väldigt vanligt och hans fru ville inte behålla sitt

• Mumriks blivande fru

Önskebrunnen - fick han gå genom patent och registreringsverket då?

• Vid havet

Vi har det motsatta problemet. Nämligen att ALLA i våra släkter heter nån vanlig variant på -son namn.
    Trodde vi skulle kunna ta min sambos farmors namn, men det visade sig vara ett namn hon hetat som omgift (alltså efter Ps farfar) och då får man inte göra det.

Lyxproblem...

Svar på tråden Släktnamn