• 20090725

    Okej att dela ut inbjudningarna på 40-års kalas?

    Vi skall till min morbror på 40års kalas på måndag, e det okej att ge lämna över inbjudningarna personligen då till övriga släckten, inkl honnom?

  • Svar på tråden Okej att dela ut inbjudningarna på 40-års kalas?
  • 27juni2009

    kan ni lämna dem i "slutet" så att det inte tar över som höjdpunkt på hans födelsedag?
    Har du kanske möjlighet att fårga honom innan om han tycker det är ok? Låter ju härligt annars att kunna dela ut personligen

  • Nalle Puh 40

    Tycker nog inte det, det är din morbros fest och då kanske din inbjudan tar överhanden och alla börja prata om det istället så det är nog bättre att skicka på posten...

  • 20090725

    jo edt e ju sant, tänkte på det ocskå, man vill ju inte ta över... men alla vet ju redan om att vi skall gifta oss och vilket datum, så det e ju ingen överaskning... men jag kanske skall slå en singnal till honom å fråga!

  • fromheretoeternity

    Varför inte skicka dem med posten?

  • 20090725

    jo det e klart vi kan göra, men tänkte att det kunde vara trevligt att lämna dem personligen!

  • längelevekärleken

    NO GO ITEM...Tycker INTE att det är OK, det är någon annans festlighet. Men klart att samtycker han med det så kan ni ju göra det. Jag hade i alla fall INTE gjort det

  • Silla69

    Tycker inte det!

    Den personen firar sin dag, då ska man inte komma med något själv.

    Vill man sen dela ut som personligen kan man åka runt, annars skicka dom med posten.

  • Duchess

    Icke. Det är din morbrors dag, inte er dag.

  • fromheretoeternity

    Jag hade inte heller gjort det. Tycker inte att det passar sig. Din morbror kan ju inte riktigt säga nej om du ringer och frågar. Dessutom är det ju inte så kul om det är andra gäster på festen som inte är bjudna på bröllopet.
    Skicka dem med posten istället så blir det inte så krystat.

  • Aleta

    Jag skulle också säga nej.
    Om du frågar honom så säger han säkert ja, vad ska han annars svara om han är en juste person?

    Möjligtvis kan du smyga till dem inbjudan precis när de ska gå, men gör du det mera öppet så tar du definitivt fokus från din morbror och sätter er i centrum.

  • Comfortably numb

    roligare att få dem i brevlådan, tycker inte heller att ni ska ta uppmärksamhet från hans fest....

  • passionsblomman

    Comfortably numb skrev 2009-01-02 23:53:00 följande:


    roligare att få dem i brevlådan, tycker inte heller att ni ska ta uppmärksamhet från hans fest....
    ...speciellt inte om det är så att inte ALLA gäster på den festen också är bjudn(vilket jag antar att de inte är) det lär vi iaf ut i våra barns skolor/dagis: är alla bjudna får man lämna inbjudan till kalas på hyllorna i hallen i skolan, annars får man skicka på posten....
  • 20090725

    vi skickar de på posten... ni har alla rätt... det va bara en tanke jag hade, men nu när jag läst alla svar så låter det faktist väldigt rätt det ni säger... det e ju faktist hans dag å vi vill ju absolut itne ta den ifrån han!! Tack för alla svar

Svar på tråden Okej att dela ut inbjudningarna på 40-års kalas?