Inlägg från: Maliinka |Visa alla inlägg
  • Maliinka

Maj 2009!

Jag kan inte heller ha klack. Var på bröllop i somras och letade förgäves efter ett par vita nätta skor utan eller med bred låg klack, men hittade inga. Det blev till slut ett par vita med väldigt låg och ganska smal klack, eller inte riktigt klack heller, det är liksom ingen "uppböj" (hm språkligt innovativ idag) baktill...

Vi har fått drastiskt ändrad ekonomi så jag har tyvärr fått stryka både smink och hår på salong Känns lite tråkigt, men jag hoppas på att det löser sig längre fram.

Vi har inte heller fått ut några inbjudningar. Har gjort en prototyp och ska förhoppningsvis sätta igång med masstilverkningen till helgen.

Annars har vi best man, toastmaster, tärnor, sångerska, lokal och kyrka fixat... Klänningen finns, mamma ska ju sy om farmors gamla. Ska ha svärmors tiara (om jag nu kan få någon att sätta fast den...). Slöja vet jag inte om jag ska ha. I så fall syr jag en själv, eller så får min mamma göra det.

• Maliinka
    Tindragull skrev 2009-01-09 12:04:41 följande:
    Gjorde mina inbjudningar själv och jag tror att jag landade på 6 kr/ kort med kuvert.
    Oj, det var billigt tycker jag! Jag köpte idag ett enda färdigvikt kort (10*21) och bara kortet kostar 8 kr och kuvert till det 5 kr. Sen tillkommer ju "pyssel" på... Säkert nära femton mkr per kort, plus porto... Svindyrt! MEN jag funderar också på att vika egna kort av papper, problemet är att jag inte hittar något bra papper, som är tillräckligt tjockt... Får leta vidare...
  • Maliinka

Hur långt innan ska mann ha o.s.a.?

• Maliinka

011110
    Välkommen Jag kollade på kartongpapper idag men det kändes så hårt tycker jag. Men känns det bra? Funkar det att skriva ut på tror du?

• Maliinka

Synonym till "välkommen" önskas!

• Maliinka

Hej, jag är tyvärr inte med i ert glada gäng längre, jag och sambon har beslutat att skjuta upp bröllopet till 2010. Lycka till med allt!

• Maliinka

Nalle Puh 40 skrev 2009-01-17 09:06:35 följande:

Vad tråkigt, är det något speciellt som har hänt?KRAM
    Nej, men vi har pratat och insett att vi missat att diskutera den viktigaste pusselbiten - hur ser vårt personliga drömbröllop ut? Vi har bara utgått från en ekonomi och konstaterat vad vi har för ramar, och så liksom bara kört på. Nu ska vi ta ordentlgit med tid på oss
Svar på tråden Maj 2009!