Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Maj 2009!

Nej, inte en sån här viktig dag.

Nasoleh skrev 2009-02-06 16:24:19 följande:
    Hade ni andra vågat er på att låta en frisör-elev göra håret?
  • Hemlig2009

Ja, så kan du ju absolut göra. Jag tycker själv att det blev över förväntan. Kände mig jättefånig när jag sa till mina kollegor att jag skulle köpa speciella frimärken med pussmunnar på. Behöver jag säga att det bara är vi här på BT som tänker på sånt?

Trulsa79 skrev 2009-02-06 17:08:41 följande:
    Hemlig 2009-Såg dina frimärken och vart lite avis, men har cellofankuvert så det hade nog inte funkat. Synd att jag redan köpt "tillsammans" till tackkorten annars hade man ju kunnat haft pussmunnen då, hmm får tänka lite kanske ska köpa dem ändå och använda de andra till andra brev.
  • Hemlig2009

Jag vägde faktiskt aldrig mina, he he. Men alla har kommit fram iaf.

Vi ska inte åka på någon bröllpsresa, har varit utomlands två gånger det senaste året och vi behöver spara våra semsterdagar till vårt husbygge. Kan bli en liten lyxweekend i Stockholm i samband med att vi ska på bröllop i mitten på juli. Vi får se.

Annars sitter jag nu och funderar på om jag ska beställa lite grejer till vigselprogram, festprogram och placeringskort från Kortdesign. Blanka kort som jag ska dekorera på samma sätt som inbjudan är det tänkt. Tycker det vore skönt att ha allt beställt och betalt.

Våra förlovningsringar blir färdiga tills på fredag, längtar! Då ska vi ut och äta lite gott för att fira att vi äntligen fått dem som vi vill ha dem. Vigselringen är sen färdig i slutet på mars.

Idag ska vi också träffa restaurangen kl 16. Tycker det går framåt hela tiden!

• Hemlig2009

Vi ska vara lediga på fredagen (också röd dag innan på torsdagen) och ev. även måndagen. Funderar på att åka iväg över natten sön-mån i Gbg eller Malmö med middag på söndagen och gå och mysa på måndagen. Men vi får se om vi hellre lägger dagen med att bygga på huset som bör vara halvvägs upp då.

På fredagen kommer vi nog ha det trevligt med vårt värdpar som är min syster och make. De vill se restaurangen så vi ska åka dit med program och placeringskort.

• Hemlig2009

Vi har osa 1 maj, gifter oss 23 maj. Behöver ju bara tala om för restaurangen hur många vi blir så det kändes onödigt med tidigare.

• Hemlig2009

Jag fick min nya förlovningsring i fredags (de andra lämnade vi ju tillbaka) och vigselringen är klar i slutet av mars. Hur ska man kunna låta bli att prova varje dag?

• Hemlig2009

Vi har också osa sent, 1 maj och vi gifter oss 23 maj. De flesta har redan svarat så klart man kan göra program och placeringskort tidigt ändå.

Men det kan vara bra för vissa gäster att ha lite längre tid på sig att svara så jag är glad att vi valde ett sent osa-datum.

• Hemlig2009

Vad spelar osa för roll då menar du? Om någon vill planera det så får de väl fråga de inbjudna vilka som vill vara med. Kanske man vill vara med på svensexa men ända inte kan komma på bröllopet, det måste väl vara okej i så fall.

• Hemlig2009

Vi ska bara tala om för restaurangen hur många vi blir, de behöver inte veta flera månader i förväg. Och som sagt, de flesta har redan svarat men det är bra för ett par av gästerna att kunna vänta utan att "svika" osa.

• Hemlig2009

Sorry, var en fråga till Kärleken förde oss samman. Hon undrade detta: "har ni inte tänkt att det ev. (troligtvis) blir möhippa/svensexa? Tight att hinna planera in sådant så nära inpå.
    Här är datum för svensexa redan spikat och planeringen i full gång.."

Corona skrev 2009-02-26 22:37:04 följande:
    Jag förstår nog inte frågan riktigt...? Hur påverkas o s a av detta?
Svar på tråden Maj 2009!