Inlägg från: Trulsa79 |Visa alla inlägg
  • Trulsa79

Maj 2009!

Luucie skrev 2009-02-25 08:16:04 följande:
    Det blir jättebra! Allt tar ändå längre tid än man tänkt sig. Även om vigseln är över på en halvtimme så ska det fotas på kyrktrappan efter och sen ska det skålas i välkomstdrink och där kan ni ha lite sköna aktiviteter eller hyr in en stand-up som underhåller en stund eller nåt?Ställ fotograf lite avsides och be alla gäster att gå dit i tur och ordning för att ta sitt foto så att ni inte missar någon. Lägg fram gästboken redan vid välkomstdrinken eller ställ upp en tavla på stafli som ni ber gästerna måla.
    Tack, det var bra ideér.
  • Trulsa79

Nalle Puh 40 skrev 2009-02-25 17:19:31 följande:

Nu är det klart med vårt efternamn, ska bara stå i tidningen först om det är någon som inte vill att vi ska heta det (visste jag inte...)
    Ångrar att vi inte tog tag i vårt efternamn innan vigsel, men men det får bli efteråt i stället.

Får man veta vilket namn ni ansökt om?
  • Trulsa79

Nalle Puh 40 skrev 2009-02-26 16:39:27 följande:

Trulsa79: Vi har ansökt om Zier, ett släktnamn till min sambo och vi hoppas det går igenom...
    Spännande namn, låter lite tyskt.
  • Trulsa79

Sambons kompis har börjat prata om svensexa. Själv kommer jag nog inte få någon möhippa, är ingen av de tjejerna som är bjudna som kommer ta tag i det Därför har även toastmaster fåt

• Trulsa79

Sambons kompis har börjat prata om svensexa. Själv kommer jag nog inte få någon möhippa, är ingen av de tjejerna som är bjudna som kommer ta tag i det Därför har även toastmaster fåt

• Trulsa79

(Råkade skicka)

Därför har även toastmaster fått lova att inte prata för mycket om svensexan på bröllopet om jag inte haft en möhippa, är ju pinsamt.

• Trulsa79

Nalle Puh 40 skrev 2009-02-27 13:46:42 följande:

Får ni veta när mannens svensexa blir? Det får inte vi men vi har alltid samtidigt med gemensam middag i vårt gäng...
    Ingen aning, men det tror jag nog. Vi är de första av våra vänner som gifter oss, så allt är nytt.
  • Trulsa79

Hur breda tycker ni att löpare bör/ska vara. Har hittat tyg som är 150cm brett hur många löpare tycker ni att man kan få ut av det? Jag funderar på 5 som då blir 25 cm med insydda kanter eller 30 cm utan, vad tror ni?

• Trulsa79

Är det någon som sett en champangefärgad bolero?

• Trulsa79

Måste bara få skriva av mig lite

Var och hämtade provbakelser för att kunna bestämma vilken sort vi vill ha till bröllopet.

Bakelserna är inte alls fina, skulle ärligt talat nog kunna göra dem bättre själv, så besviken. Nu känns det som att vi nästan måste överväga en traditionell tårta istället som konditorn är van att göra Eller åka till grannstan och kolla där.

Detta kommer störa mig hela helgen.

• Trulsa79

soon and very soon skrev 2009-03-13 17:56:02 följande:

trulsa: vad trist, betalar man de pengarna de blir vill man ju att det ska ska bli bra!
    Ja, inte kommer vi betala massa extra pengar om det inte blir bra. Bakelserna kostar 8kr mer/pers än en traditionell tårta. Men nu är jag lite rädd för att även en tårta skulle bli ful. Åhh, varför bor man inte i en större stad.
  • Trulsa79

Ingen pappa här heller.

Jag funderar nu starkt på att baka tårtan själv. Blir isåfall en fyrkantig med trevåningar. Bakelser orkar jag inte baka själv.

• Trulsa79

Ja, vi ska köpa både glas och bestick, tyvärr. Men har tänkt slänga ut det på blocket sen.

• Trulsa79
    Tindragull skrev 2009-03-13 23:14:45 följande:
    Nämen fy vad trist!Det är inte så att konditorn inte brydde sig om att göra dem fina då? Utan bara hafsade ihop dem för du skulle få ett smakprov?
    Nja, tror tyvärr inte det, var fyra olika utseenden för att bestämma oss föt ett. Men nu är jag inne på att baka tårtan själv istället.
  • Trulsa79
    Hemlig2009 skrev 2009-03-13 23:46:37 följande:
    Kolla in mitt galleri. Enkelt sätt kan man väl säga att det inte på "trapp-ställning" utan står uppepå varandra med någon sorts grej i mitten (som inte syns då).
    Det är en sån som jag nu ska försöka baka själv.
  • Trulsa79
    Hemlig2009 skrev 2009-03-14 00:11:21 följande:
    Du måste nog ha något i mellan, men det kanske går att hyra?
    Har frågat inne på familjeliv och det går bra med grillpinnar som skyddas av sugrör. Inte så glamoröst, men det struntar jag i.
  • Trulsa79

Hej hej! Var ett tag sedan jag var inne och kollade här, har haft en massa annat för mig. Ganska skönt att inte tänka på bröllopet, men nu är det ju desto mer att göra. I helgen ska vi åka och handla på Ikea, det blir lite dukar, ljus och annat smått och gott.

Svar på tråden Maj 2009!