Inlägg från: Smiiilla |Visa alla inlägg
  • Smiiilla

Är detta rimligt?

Okej.. sitter och pysslar med vår budget... Vad tror ni, är det något jag glömt, något som är dyrare än jag skrivit mm. Vi gifter oss i Lund den 27 juni 09...

? Lokal 9000 kr

? Mat (trerätters, porslin, linne, glas, personal; á 430/person) 34830 kr

? Dricka (från Tyskland, vi ska ha fri bar) 6000 kr

? Kläder Brud (Klänning 8910kr, underkläder, skor) 11000 kr

? Kläder Brudgum och Bestman (hyra) 2500 kr

? Kläder Tärna och näbbar (1 vuxen och 3 flickor 7-10år, min mamma syr) 1500 kr

? Frisyr 1300 kr

? Sminkning 595 kr

? Blommor (brudbukett, corsage x2, tärnblommor, bordsdekorationer) 3000 kr

? Musik (hyra anläggning via festlokalen) 3000 kr

? Kort (inbjudningskort, placeringskort, festhäften, kyrkprogram tackkort) 3500 kr

? Fotograf 4500 kr

? Bröllopssvit 2500 kr

Vi bjuder tärna, näbbar och bestman på kläder. Smink, skor hår mm står dom själva för. Vi ska bjuda på all sprit, från brudskål till vikningsdricka. Har hittat KLÄNNINGEN för 8910 kr. Alla kort, häften och program ska vi göra själv.

Så alla hjälpsamma snälla människor... vad tror ni?

Kram Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 23:27
    Glömde ringen... ca 6500 kr för den.

• Svar på tråden Är detta rimligt?
  • Smiiilla

Nja när min svägerska gifte sig så hyrde dom kostym skjorta väst och plastron för ca 1000-1100 kr till brudgummen och bestman(min m2b)här i södertälje.. vi kmmer nog hyra på samma ställe..

• Smiiilla

Haha ja vi bor här.. precis vid sjukhuset. Men jag kommer från Lund så det blev där. Vi hittade inga bra lokaler här uppe. Var bor du? Vilken butik hyrde ni i?

• Smiiilla

Okej... Ja det måste vi ha gjort.. Men vi letade efter en lokal utan mat och dricka... Hur var det där?

Okej kan vara bra att ha ett alternativ till var vi ska hyra kläderna. Vi funderar att hyra på princessa i kringlan.

Får jag vara fräck och fråga hur mycket gick ert bröllop på?

• Smiiilla

J D skrev 2009-01-03 17:12:58 följande:

Ok, då skulle jag lägga på mer om du inte har räknat in alkohol i middagskostnaden. Vi har gjort en kalkyl som vi tror stämmer ganska bra. Det beror förståss på vilket vin man väljer också. Vårt mousserande och portvin tror jag att vi köper i Sverige dessutom. Hur mkt har ni räknat att varje person ska dricka?
    okej... nä det är inte medräknat i matkostnaden. Men vi räknar med ett glas vitt vin till förätten, två glas rött vin till varmrätten, kaffe och avec, mousserande vin innan maten. Tänkte nog skippa dessertvin. Ska ha öl vin och fyra-fem olika drinkar i baren.
  • Smiiilla

J D skrev 2009-01-03 18:21:44 följande:

Ok, hur har ni räknat då? Det enda som skiljer oss åt är att ni ej har dessertvin och vi har ej räknat med några drinkar (vilket borde bli dyrare). Och vi har räknat med resan till Tyskland i dryckeskostnaden men det blir inte så mkt som fyratusen i skillnad.
    Okej.... Jag har dock inte räknat med resan eftersom vi åker dit med mina föräldrar som betalar resan. Men jag tror inte det kan komma att kosta mer än 6000 kr för öl, sprit och vin.
  • Smiiilla

jo jag har tänkt på läsk och vatten med.. Det köper vi under tiden fram till bröllopet när det är extra pris. tårta får jag av en vän.. Men snacks är inte med.... bra tänkt!

Ringen :S den hade jag glömt... ska lägga till den nu! tack!

/J

• Smiiilla

AnnaochHåkan: Vet du hur mycket din bror handlade? typ en lista? Jag har svårt att räkna ut vad vi behöver.... hur mycket ska ni handla? Hur mycket vin,öl,sprit osv?

• Smiiilla

Bröllloppan: Hyra kläder till mannengör vi i stockholm. på brudgummen, kostar bara 1550 kr för allt utom skor.

Frukenob: Du skulle inte vilja dela med dig av vad din bror har räknat ut vad ni behöver?

/J

Svar på tråden Är detta rimligt?