Inlägg från: NuevaYorke090909 |Visa alla inlägg
  • NuevaYorke090909

byta pass två ggr i år?!

Om jag inte minns fel så kostar ett pass numer 950 kr.. provisoriskt med. Och jag skulle inte våga chansa på att det är giltigt även om resebyrån säger det, jag har jobbat på resebyrå själv och vet att där håller man ryggen fri när det gäller just pass och visumfrågor.. så mitt råd är att skaffa pass, vore hemskt om ni inte kunde åka o det inte finns tid att ordna nytt plats, eller ännu värre att du inte skulle komma hem och är tvungen att ta dig till ambassaden osv. Men trevlig resa, Mexico är underbart :)

• NuevaYorke090909

Kollade upp det lite närmare nu och ser att det är provisoriskt pass som kostar 980 kr, vanligt pass kostar 400 kr. Sorry! Men positivt för dig :)

Jag har inte hört någon mardrömshistoria om just mexico, folk som blivit fast eller så, men - jag har även jobbat på flygplats och där var vi stenhårda på visum+passkoll (i check in + gate) Minns särskilt två personer som åkte till brasilien och slank igenom check in o gate men när de kom fram till Rio tog det stopp och de sattes på första bästa plan hem. Om jag kommer ihåg rätt så får flygbolagen böta ofantligt höga summor när sånt här sker så därför är check in noggranna.

Det vi sa när jag satt på resebyrå var ordagrant: "Det vi har information om är att 6 månader gäller du får kontakta passpolisen och fråga"

Svar på tråden byta pass två ggr i år?!