kuvertavgift..?
Exakt.. Väl en av delarna..
Om du är riktigt tydlig i det så är det sen upp till var och en av gästerna.. Bara du är väääldigt tydlig.
Exakt.. Väl en av delarna..
Om du är riktigt tydlig i det så är det sen upp till var och en av gästerna.. Bara du är väääldigt tydlig.
VÄLJ en av delarna skulle det stå.
Jag tycker det är bättre att ni i present önskar er en slant ist. Då kan ni ju göra vad ni vill med dessa pengar..
Nej inte ska du må dåligt heller. Jag förstår dig till viss del.. Men vi valde att inte bjuda så många bara.. Nu har vi ca 50 gäster. Från början hade vi ca 80 gäster men fick tyvärr ta bort ganska många just för att vi inte hade råd.
Men om du känner att du vill ta en avgift så gör det. Och so what om någon gäst tycker det är fel?!!
Varför är det för mycket att önska sig pengar ist för presenter? Alltså detta IST för att ha en kuvertavgift!
Ahh ok!! Det håller jag med om..
Jaa, det är väl inget fel i att önska sig pengar?? Ist för att få en massa brödrostar som står och dammar, eller glasskålar som ej kommer att användas..
Varför då??
Jag tycker det är MYCKET mer fel att få en massa saker som ställs undan och inte används! Jag hade blivit ledsen om jag köpt något till någon som inte alls gillade det. Men hade med glädje gett lite pengar ist så jag VET att det kommer till nytta.
Fast det där lät hemskt!!
Fast jag tycker du överdriver lite faktiskt!! Eller ganska mycket!
Du skriver med andra ord att man försöker gå med vinst på sitt bröllop..
Det tvivlar jag starkt på att ts försöker..
Alltså jag kan tycka så här.
Vill man gifta sig så bör man se till att man har råd. Har man inte råd så kan man faktiskt i första hande kanske skjuta lite på bröllopet så man inte behöver ta betalt.
Men vad ska jag säga om att vissa väljert att ta betalt.. Inte så mycket. Förstår på ett sätt. Men ändå inte..
Men vem gör det då??
Va?
Ville dom det??
Jag förstod det som tvärt om!
JA! Precis.. Tror det handlar om att folk är otåliga bara.. Och det gäller ju även mig!!
Hade jag orkat vänta så hade vi haft mer pengar. Men nu har vi fått skära ner på gästantal ist.
Ja men du HAR ju rätt ju!!
Hade inte läst ts tillräckligt noga innan!
Ja det stämmer att ts vill ha både kuvertavgift OCH önska sig pengar. NEJ det är too much!!
Men det har faktiskt inte jag med att göra!!! Vill hon ha det så så har hon det.
Fast jag önskar mig verkligen inga saker! Vi har saker så det sprutar ur öronen på oss!
Eller pengar..
Får man önska sig saker får man väl önska sig pengar?! Vad är skillnaden?
Jo det har du rätt i.. Men om vi skulle få pengar hade jag sagt att dom självklart får vara anonyma så ingen skulle känna sig fattig på något sätt..