Inlägg från: Francis |Visa alla inlägg
  • Francis

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

Hej!!

Har försökt uppdatera mig lite i tråden så jag hänger med lite!
    Hoppas det är ok att jag kommer in såhär sent!
    Jag är också en GBG tjej som kommer gifta mig den 4 Juli, och tråkigt nog så är varken kyrka eller lokal 100% uppbokat ännu men det blir nog snart hoppas jag vi letar förbrilt efter en bra lokal som man får ha egen dryck/mat..

Skönt med en tråd med gbg tjejer som man kan få/dela med sig utav tips och idéer ifrån =)

• Francis

A, skäms lite att säga det... men inte så långt när man kommer till att ha saker och ting färdiga/bokade.. jag har så himla svårt för att bestämma mig om saker och ting att det är löjligt!
    Har öppnat en tråd här på BT om festlokaler i gbg där jag fått massa bra tips på lokaler, och än så länge så har vi endast kikat på en men det blir 1-2 till denna vecka, och jag ska även printa ut hindersprövning och efternamnsbyte till nästa vecka så vi får dessa inskickade i god tid.
    Men när jag kikat i er tråd så får jag lite dåligt samvete och blir lite stressad över hur mycket ni avklarat och ni skall gifter er EFTER mig...
    men men.. jag gör mitt bästa för att få det bästa nu! =)

Ni har inga fler tips på lokaler i gbg där man får ha egen dryck och mat?

• Francis

Jo, låter som ni hunnit med det viktigaste iallafall! Skönt att ha dom stora grejerna avklarade kan jag tänka mig.
    Vi väntar bara på att hitta "vår" lokal nu så man vet vilka kyrkor man skall fråga om plats så man äntligen kan bli klar med inbjudningarna..
    Men jag hoppas som sagt på att hitta den snart =)

stellajsj skrev 2009-01-25 17:46:17 följande:
    Francis: Det är fortfarande gott om tid !! Ni hinner nog gott o väl!Själva har vi inte gjort så himla mkt heller, förutom köpt klänning o ring, skickat inbjudningarna o bokat resan.. Och vi gifter oss i juni...
  • Francis

Tack för tipset! Hörde även om denna lokal idag faktiskt på en annan tråd... hur stor är den och hur mycket får ni betala i hyra över en helg? Vad ingår, finns porslin mm.?
    Många frågor men jag har inte fått något svar på dessa.
    Tänkte ringa och höra med dom, du har kanske inte något nr till en kontaktperson?

20090725 skrev 2009-01-25 18:51:11 följande:
    vi kommer att ha våran fest på Lundbys hembygdsförening! där får du ha med dig mat och dryck, väldigt fin lokal, som ligger nära buss och spårvagn, men ändå så att man inte stör någon!vilken kyrka har ni funderat på? om ni nu skall gifta er i kyrka!
  • Francis

20090725: Tack för info! Ska ringa henne så fort jag gått från jobbet.. Billigt och bra tycker ja, hoppas bara lokalen är fin =)
    vi är ju ca 70 så det är perfekt att porslinet räcker. Du har inga bilder på lokalen va?

• Francis

20090725: Är denna lokal densamme som Stora Lundby hembygdsförening? Googlade nämligen på den men det som kom upp var stora... och den ligger i Gråbo så det måste vara fel!
    Tänkte kolla upp adressen på Eniro vägbeskrivning för att se hur långt ifrån oss det är, men hittade ingen adress.

• Francis

20090725: Jag hittade, tar endast 16 min hemifrån oss så det är perfekt. Tack för all hjälp!!

• Francis

I Storås, om du vet vart det ligger?

• Francis

Yes, helt korrekt!! =)
    Vart bor ni, nära Oskar Frediks kyrkan om jag inte blandar ihop dig med någon annan?

• Francis

Oj, ser ni också att det blivit en massa "error" meddelanden där jag lagt in citat?!

20090725: Två stora dyra projekt på samma gång, lite jobbigt men roligt! Vi köpte radhus för 1,5 år sen och det känns som ett minst lika stort projekt som bröllop med visningar budgivningar kontrakt och räntor/amorterings upplägg med banken... glad att slippa detta!
    Har en hel del kollegor som bor ned mot Kungsbacka/Onsala till, där är ju jättemysigt!
    Oscars fredriks kyrkan var den första kyrkan vi tänkte på, den är såå vacker, men vi är endast ca 70 pers så jag tror inte den är något för oss, kanske känns tomt när man kommer in och endast de tre första raderna på vardera sida är fulla =)

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2