Inlägg från: Stella2009 |Visa alla inlägg
  • Stella2009

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

Tydligen så har resebolaget förlorat en del av sitt alotment på detta hotellet (ingen aning varför), så det är därför det helt plötsligt inte finns plats för oss.. (förutom jag o mn m2b som fortfarande har rum där ).

• Stella2009

Mmm försöker också se något positivt i detta...

Men vi hade bokat in min mamma, best man, toastpar och våra allra bästa vänner på detta hotellet med oss för att vi skulle ha en härlig vecka ihop. Det hotellet de har erbjudit istället ligger längre bort, mkt mindre rum, sämre standard och har inte lika fantastisk havsutsikt som på det hotellet vi bokat. Det är inget alternativ tyvärr..

20090725 skrev 2009-02-03 17:56:48 följande:
    vad hade de att erbjuda de andra gästerna då? ligger det nära erat, kanke kan vara skönt också att va själva på hotellet? (försöker bara se det positiva i det) även om det är suuuuper tråkigt och ledssamt för er!
  • Stella2009

Vi får se hur det blir. Det är bara att hålla tummarna för det bästa!

20090725 skrev 2009-02-03 19:44:02 följande:
    men kan de inte erbjuda er alla ett annat hotell med bättre standad istället då?
  • Stella2009

Resebolaget håller på och ser vad som kan göras.
    Vi har ett annat hotell som alternativ ifall det inte löser sig. Inte riktigt vad vi vill ha men vad ska vi göra.. Egentligen så vill vi ju inte byta hotell alls för det vi bokat från början är perfekt för oss och våra gäster!

Tyvärr så kan vi inte hellr byta bolag för det är inget annat som flyger till Skiathos från Göteborg. Och boka egna hotell vågar vi oss inte på nu, vi är så många som ska ha plats och detta är ingen stor ö... Mycket som är fullt tidigt nu efter Mamma Mia filmen..

Men en positiv sak är iallafall att idag har jag köpt bröllopsunderkläder !! Hoppas hoppas att de funkar under klänningen!!

Francis skrev 2009-02-04 09:31:23 följande:
    Finns det inget annat bolag ni kan byta till då?Eller ta kontakt med hotellet själva och boka rum, det går ju också och boka endast flygstol med resebolaget...
  • Stella2009

Ska också ha näbbklänning till min lilla näbb. Har kollat på en massa olika men svårt att bestämma sig! Svårare än med min bröllopsklänning ! Men som sagt, man kan ju vänta lite då det kommer in jättemycket nu till våren!

Föressten så kan jag nu också stryka bröllopsunderkläder från listan, provade de jag köpt igår och det passade bra !
    Måste dock dra ner bhn lite i ryggen då klänningen är ganska djup och bh-bandet syntes lite.. Men det var inga problem. Men tyvärr så kan jag inte ha trosorna som hörde till, jag måste ha "seamless" trosor! Spetsen syns igenom... Men man kan ju alltid byta om framåt natten ...

Imorgon så ska jag ringa resebolaget och tjata igen.. . De har inte hört av sig som de lovade...

• Stella2009

Change i arkaden.

20090725 skrev 2009-02-08 20:22:54 följande:
    vaart köpte du underkläderna, det e mitt nästa projekt... det e bra, tjöta på dom bara det kan dom behöva...
  • Stella2009

Hej o välkommen hit ALOL!

Och ville bara berätta att jaaaaaaaaaa! Det har löst sig med resebolaget så våran ursprungliga bokning ligger kvar med samma hotell ! Känns så bra!!

• Stella2009

Jo det är kanske det! Får göra det när jag har lite mer tid..! om ingen annan tar på sig det förståss

ozita skrev 2009-02-09 21:54:09 följande:
    Välkommen, välkommen! Börjar kanske bli dax att uppdatera datum-listan, Stella?
  • Stella2009

20090725: Tack! Bra gjort!!

ozita: Ja värme och sol hoppas jag att alla får på sin bröllopsdag !! Det får iallafall jag !!

• Stella2009

Hallå hallå! Här var det lugnt!! Hur står det till brudar.. !!

• Stella2009

Det går framåt.. Min m2b´s kläder är nu inhandlade!! Skönt . Ska alla gå på bröllopsmässan i helgen.?

• Stella2009

Hmm lite så jag känner oxå..! Lite fundersam på om jag ska gå då jag är rädd för att hitta andra alternativ på sådant jag redan köpt!! Visserligen ÄLSKAR jag min bröllopsklänning men vågar ändå inte titta på andra ifall att... ! Men som sagt inspiration är alltid kul!! Går på söndag isf, nån som vet vad det kostar.?

ALOL skrev 2009-02-17 10:19:28 följande:
    Vi ska oxå gå om nu magsjukan i familjen ger med sig... Vi har oxå nästan allt färdigt, så nu känner jag mig nästan lite nervös över att man ska hitta massa andra fina grejor istället för de man redan gjort. Men det är ju alltid bra med lite inspiration
  • Stella2009

Hej hej!

Jag var inte på mässan alls faktiskt.. Hann inte riktigt med det pga av jobb etc men känner väl inte att jag missat något direkt..
    Annars så har vi väl inte gjort så mycket, just nu är det inte så mycket vi kan göra.. Det är resturang som behövs bokas men det gör vi längre fram i vår, vi håller på och funderar på hur vårt fest/infoprogram ska se ut. Annars så letar jag mest skor och tärnklänning för fullt på internet!

EmMa09 skrev 2009-02-24 18:00:54 följande:
    Hej hej!Jag tyckte inte alls att mässan var bra. Vi har iofs redan fixat nästan allt, men tyckte mässan var mycket mindre med färre utställare än vad jag tänkt mig. Det var ju inte direkt många representanter av allt..Hur går det annars för er allihop? För oss har det stått stilla ett tag, vi ska nu i veckan ta tag i o prata med en florist och kolla upp tårtor, men sedan är det inte mycket mer vi kan fixa innan alla har osa:t!
  • Stella2009

Idag har jag köpt bröllopsskor!! Såå fina , precis vad jag ville ha!

• Stella2009

Jag köpte mina på Remanns vid Järntorget, de hade en del o välja på i olika stilar. Skorna finns i mitt galleri.

• Stella2009

Åhh nu börjar det pirra lite va.. ? Vi har tre månader och två dagar kvar och jag är nervös redan!!

EmMa09 skrev 2009-03-16 18:39:48 följande:
    På brollopsbubblor kan man köpa vita fina paraplyer för 219:- resp. 239 :- Där kommer jag nog att inhandla mig ett, man kan ju trots allt inte lite på vädergudarna! ...idag är det exakt 2 månader kvar tills vi gifter oss...
  • Stella2009

Söt klänning! Var hittade du den.?

20090725 skrev 2009-03-17 18:14:56 följande:
    hehe, det e ju sant! ring imon! idag har jag varit å köpt näbbkläningar e super nöjd med dem, hade köpt andra förrut, men ångrade mig så nu får barnen andvända de första kläningara när de vill istället!bild finns i galleriet!
  • Stella2009

Söt! Håller på o kollar lite på näbbklänning också till min systerdotter. Hon är bara knappt 3 år men VÄLDIGT bestämd med vad hon tar på sig så vi får väl se vad hon får på sig... Kan nog vara glada om hon har något på sig överhuvudtaget...

20090725 skrev 2009-03-18 20:23:24 följande:
    kapphal, 250:- måste dock åka å byta dem imorgon! den ena va en söm på broderiet trasig och den andra va alldeles för stor! 7 ch 9 åringen behöver ha samma storlek...men sen satt kanon fint på dem båda och barnen bara älskade dem!
Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2