Inlägg från: EmMa09 |Visa alla inlägg
  • EmMa09

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

På tjolöholms slott - vad härligt! Är du från Kungsbacka?

ALOL skrev 2009-02-08 20:59:30 följande:
    Hej hejhar inte sett denna tråd tidigare, men jag är en gbg tjej som gifter sig 13/6 på Tjolöholms slott. Äntligen...
  • EmMa09

åhhh... vad roligt och skönt för er!

Stella2009 skrev 2009-02-09 19:38:31 följande:
    Hej o välkommen hit ALOL!Och ville bara berätta att jaaaaaaaaaa! Det har löst sig med resebolaget så våran ursprungliga bokning ligger kvar med samma hotell ! Känns så bra!!
  • EmMa09

ja det är verkligen jätte vackert där! det låter otroligt romantiskt med er vigsel!
    Jag tycker också att det känns som om man missar något, men det hoppas jag verkligen inte! vi har egentligen bara kvar att boka en florist och att köpa tärnklänningarna! sen förstås är det lite småsaker kvar att fixa och att göra färdigt fästhäften m.m. men det kan vi ju inte göra förrän vi fått in alla svar på inbjudan!

ALOL skrev 2009-02-10 20:23:55 följande:
    EmMa09 skrev 2009-02-09 16:27:32 följande:
    Nä, vi bor i Mölndal men tycker att det är otroligt vackert på Tjolöholm. Vi ska ha ett utomhus bröllop på deras paradgräsmatta" så vi alla kan blicka ut över havet Planeringen går väl framåt ialla fall men det känns som jag missar ngt! Vet bara inte vad...
  • EmMa09

hej hej, här e det bra, ser ju fram emot mässan till helgen! Hur går det för er alla??

Stella2009 skrev 2009-02-16 20:32:36 följande:
    Hallå hallå! Här var det lugnt!! Hur står det till brudar.. !!
  • EmMa09

vi ska gå på lördagen, tillsammans med ett kompispar som också gifter sig till sommaren!! tycker det ska bli jätte roligt, vi har iof nästan allt färdigt, men tycker att allt som har med bröllop att göra är kul! ni som ska gå, har ni köpt förköpsbiljetter på ticnet?

• EmMa09

tror det är 160:- om man köper förköpsbiljetter och 140:- vid entrén...

• EmMa09

Hej hej!
    Jag tyckte inte alls att mässan var bra. Vi har iofs redan fixat nästan allt, men tyckte mässan var mycket mindre med färre utställare än vad jag tänkt mig. Det var ju inte direkt många representanter av allt..

Hur går det annars för er allihop? För oss har det stått stilla ett tag, vi ska nu i veckan ta tag i o prata med en florist och kolla upp tårtor, men sedan är det inte mycket mer vi kan fixa innan alla har osa:t!

• EmMa09

det låter ju jätte trevligt! som sagt, folk i ens omgivning kanske tröttnar lite smått när man nästan alltid vill prata om det!

• EmMa09

Vad skönt för er, och välkommen tillbaka!
    carpet 09 skrev 2009-03-02 20:03:32 följande:

Hej alla!Jag har hållt mig lite undan här då vi insåg att min m2b:s arbete låg i farozonen. Därmed lades också bröllopsplanerna lite på is. I veckan fick vi dock beskedet att allt är lugnt och att han inte riskerar att bli arbetslös, vilket känns UNDERBERT!!! Så nu kan vi pusta ut och ta fortsatta tag med bröllopsplanerna. Ni får ha lite överseende med att jag inte är helt uppdaterad med vad ni diskuterat, jag får väl sätta mig och läsa igenom allt som sagts i tråden...Är hur som helst SÅ GLAD över att vara tillbaka igen!!
    Kan tyvärr inte heller följa med o fika, vilket hade vart trevligt, men jag jobbar o efter jobbet är det kalas för svärfar!
  • EmMa09

20090725; Grattis! Alltid kul att vinna tävlingar!

• EmMa09

Här går det bra, vi var o beställde tårtan idag! Skulle även köpa papper på panduro till festhäftena, tackkorten och vigselprogrammen, men de vita var slut, så jag beställde dem istället o de kommer antagligen i mitten av veckan! Nu är det inte så mycket kvar för oss att göra, förutom allt "pappersarbete"...

• EmMa09

På brollopsbubblor kan man köpa vita fina paraplyer för 219:- resp. 239 :- Där kommer jag nog att inhandla mig ett, man kan ju trots allt inte lite på vädergudarna!

...idag är det exakt 2 månader kvar tills vi gifter oss...

• EmMa09

Jag tycker det är riktigt jobbigt att vi inte hört något från vår präst! Vi har inte ens fått reda på vem det blir.. Jag vill ju veta hur vigseln kommer att vara uppbyggd, och om våra önskemål går att få igenom (typ ingångsmarscher, solosånger) Vi ska dessutom göra alla vigselprogram själva, så då vill jag ju ha träffat prästen och gått igenom allt, så att vi kan börja göra dem....grr...

• EmMa09

Vi ska också ha bubblor, beställde från kortdesign.se Får helt enkelt hoppas på sol, eller åtminstone uppehåll!!! HAr redan börjat be till vädergudarna!

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2