Inlägg från: 20090725 |Visa alla inlägg
  • 20090725

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

lecaroline skrev 2009-01-27 17:50:58 följande:
    Jag satt och räknade på frimärken ca 1000kr bara det..
    ja det e inte billigt... vi kommer att köpa ett 100-pack å det räcker precis åt oss... kanske lite fler till cd-skivorna (så att folk kan bränna sina bilder å bara posta dem i färdiga kuvert med skivor i)
  • 20090725

det va skönt att höra....

själv sitter jag här å funderar vart min m2b har tagit vägen, han ringede kl 16 å sa att han åkte från Borås och har inte kommit hem än, och har inte på telefonen... varken jobb eller privara... börjar bli lite orolig nu!

• 20090725

han ringde nyss, inget batteri på någon av telefonerna, och punktering i borås, utan extra hjul... (jäkla stockholmare) så han har fått åka bärgnings bil till gbg ner till volvo där vi de andra företagsbilarna står, hämta en annan bil, nu måste han åka ner till däckfirman för att lämna papper, som skulle ha legat i bilen men låg på bodet på jobbet... sen kommer han hem... väntar på att han ska ringa på dörren nu!

• 20090725

jo, 40st inbjudningar skall vi skicka sen e det ju till tackkorten också... så då blir det ju 80... sen 20 extra... till cd-skivorna... så då blir det ju ett 100-pack...

• 20090725

jo, då splittar man ju upp kostnaden lite, men jag tänkte att när jag endå ska köpa så kan jag lika väl köpa till allt... plus att det kommer fina alla hjärtans dag frimärken nu till helgen!

• 20090725

nä, det e det inte... du får snält tala om för dem att ni faktist e ett sälskap som reser å att ni faktist ska bo på samma hotell... de kan ju dessutom inte erbjuda ett sämmre hotel, då får det ju årtminstonde vara ett bättre till samma pris... dom får väll flytta på de andra gästerna som inte tillhör er då...

• 20090725

stella2009, hur har det gått för er, hört något mer??

• 20090725

hur går det med planeringen för alla andra...?

Någon som skall gå på bröllopsmässan när den kommer hit?

• 20090725

kanske va lite väl saftigt pris om man inte e miljonär och inte behöver ha koll på vad allt kostar...hehe... e själv dock inte i den sitsen utan får tänka på vad ALLT kostar, även om vi kommer att få en hel del i bröllopspresent av ett flertal personer!

Jupps, tänkte dra med gubben till den, men som det ser ut nu, får jag nog gå utan honom... tror vi har barnen den veckan så det blir nog lite bökit att ta med sig 3stycken, men jag fick med mig en tjejkompis iallafall... (som försöker pika sin pojkvän till bröllop, kanske e ett steg på vägen att hon går med mig och får lite insperation)

• 20090725
    lecaroline skrev 2009-02-02 09:34:50 följande:
    Jag har problem, min sambo har väldigt svårt att begränsa sig när det gäller vilka han ska bjuda. Listan blir bara längre och längre. Ska man säga ifrån att nu räcker det eller ska man bara tiga. Ett ex. Hans kusiner som jag har träffat en en gång. (De bjöd inte oss på sitt bröllop) Nu diskuterar han med sin mamma om att bjuda deras barn också. Som han aldrig har träffat. Och det beror inte på att de bor i Kiruna utan brist på intresse från båda hållen..Som sagt PROBLEM tycker att detta är vår dag och vill inte ha en massa främlingar där då..
    hur mycket folk tar lokalen ni skall vara i? det är ju det största problemet! vi har fått begränsa oss lite, men har ändå fått med de viktigaste! sen har det ju mer ekonomin att göra om man kan bjuda gamla släktingar som man inte träffar eller pratar med! vi kommer bara att bjuda de närmaste (för min del alla) som vi träffar på kalas och sådant under övriga året! men de e nog bäst att säga till honom i tid innna det blir för mycket folk som bara kommer till hela tiden! Diskutera saken med din blivande, han måste ju förstå att du inte vill ha massa folk som du inte känner eller umgås med där!

Vi kommer att bjuda 3 kompisar till min blivande som jag aldrig har träffat, pga, de bor på andra orter, men de har bjudit dit oss, innan bröllopet för att de vill träffa mig!
Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2