Inlägg från: Meredith |Visa alla inlägg
  • Meredith

Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

Vinterbrud; Grattis! Roligt att göra det så.

Är tillbaka efter ett par dagar av kursande. Blev tvingad att inte kunna göra någon bröllopsplanering... Kanske ganska bra?! För jag känner som ni ovan, jag är inte en stressad person annars men nu har jag tom börjat känna av att jag är stressad i magen... Var till apoteket idag och införskaffade div tabletter som förhoppningsvis hjälper!

Har annars fått ett nytt meddelande, så imorgon tror jag det är dax med möhippa! Det står att det inte är nån övning... jag ska få en väska med kläder imo bitti och åka med en buss in till stan som går 07:27... Tiiiidigt, dax att krypa till kojs med andra ord... Wish me luck!

Kram kram

• Meredith

Det blev hippa! Är heeelt färdig idag. Har inte gjort många knop....
    Packade en väska efter instruktioner, med div mystiska grejer ex ficklampa och arbetshandskar... Jag fick en väska med kläder att ta på mig - + en liten käpphäst.... Iklädd cowboymundering fick jag ta mig in till stan där ett gäng tjejer väntade!

Det hela började med att jag fick sjunga in en singel!!!! "Min kärlek" med Shirley Clamp, inte riktigt min tonart så det lät väl så där.... men kul som 17!
    Efter det så åkte vi vidare och åt frukost, där slöt flera tjejer upp. Fick öppna paket och gissa vem som köpt paketet och varför... Roligt!
    Efter frukosten var det slut på lugnet och vi gick ner på stan där jag fick utföra diverse uppdrag, bla sälja hästskor och fråga efter äktenskapsråd.
    När jag gjort bort mig tillräckligt åt vi lunch och sen drog tjejerna med mig till en nagelstudio här i stan. Där fick jag lyxbehandling i 2 timmar, så nu har jag riktigt fina långa naglar!
    Nagelbehandlingen följdes av linedance (mycket roligt!), tacos, singstar, frågestund och sen avslutades det hela med utgång på krogen. Är så himla nöjd med dagen och mina kompisar hade verkligen planerat och fixat så himla bra!!!!

Hur var möhippan för er andra?

Nu blir det fortsatt liggläge i soffan...

• Meredith
    sopox skrev 2009-02-02 14:13:42 följande:
    KATASTROF!! Make up store har stäng tills vidare!! och jag skulle sminkas där och dom tror inte det hinner öppna innan bröllopet.. Vad ska jag göra var ska jag sminka mig nu?? Behöver hjälp :(
    [/citat]
    Vad trist m Make up store! Hade en vän som var med om precis samma sak i somras!!!! Hon löste det med att gå till Body Shop istället. Vilken himla tur att du fick en tid på Face istället!!!!
    angelaa skrev 2009-02-02 15:23:49 följande:
    [citat]
    det verkar som det tänker bli kallt den 14 vad har ni tänkt ha över klänningen???????
    Jag har hyrt en pälscape med kapuschong. Hoppas det räcker!!! Jag funderar över skorna - det känns väldans kallt att bara ha "finskorna" när man springer emellan allt... Men man kanske kan ha sina vanliga vinterskor fram tills dess att det är dax för kyrkan... Hur gör ni?
  • Meredith

Oj vad konstigt mitt inlägg blev... o jag som försökte citera för en gångs skull... kanske ska citera ett inlägg i taget?!

VINTERBRUD 090214 skrev 2009-02-02 19:58:37 följande:

Har fixat lite grejer idag, bl a smink, en vän till mig ska sminka mig, men hon hade inte foundation i den färg jag behövde samt vattenfast mascara.Oj vad pengarna drar iväg...Ska ni vara lediga i samband med bröllopet?JAg har tagit ledigt från onsdagen innan, sen åker vi på spa mån-onsdag efter så torsdagen börjar jag jobba igen.Känns rätt skönt!
    Jag har faktiskt tagit flexledigt mån-ons nästa vecka + att jag har föräldraledigt tors-fre... så jag är helt ledig nästa vecka. Ska bli jätteskönt. Efter bröllopet är jag ledig måndag fm... Kanske lite lite, men men...
    Jag hade en hel del flex att ta ut nu, så det kändes himla bra att kunna göra det innan bröllopet. Jag har haft så mkt att göra på jobbet + att vi fixat m bröllopet så jag har varit riktigt stressad. Jag hoppas att jag ska hinna varva ner något så när...
  • Meredith
    090214 skrev 2009-02-03 11:13:20 följande:
    Har under en tid nu känt att jag inte mår bra. Försöker plugga men ingenting fastnar, läser samma text om å om igen men näe!! Sover dåligt, å känner mig allmänt ledsen. Så from idag har jag tagit studieuppehåll. Jag vill inte tänka tillbaka på tiden strax före bröllopet och bara minnas hur dåligt jag mådde! Det här är ju en tid som man ska vara spänd, förväntansfull, glad etc.
    Näe men usch då.
    Du gör helt rätt, bra av dig att ta studieuppehåll. Du ska kunna minnas tiden innan bröllopet som en härlig tid! Hoppas att du snart mår bättre och att du kan glädjas åt allt som är på g.
    Ta hand om dig!!!! *kram*
  • Meredith

Håller med er alla. Jag brukar inte vara en stressad person, men just nu är jag superförvirrad. Upptäckte igår när jag skulle skriva journal (jobbar på sjukhuset) att jag skrivit en anteckning på FEL patient... :-O Som tur är så kunde jag makulera anteckningen och skriva in den på rätt (tyvärr kan man inte kopiera o klippa o klistra, så jag fick skriva OM allt!!!) patient...
    Märker av stressen att jag inte riktigt orkar med barnen, har krångelmage mm. Jag försöker varva ner, men det är inte lätt!!!

Westmans: Vita snowjoggings, vilken bra idé! Vart har du hittat dem?

090214: Vi har köpt små klädnypor med hjärtan på som vi tänkte sätta placeringskortet i, å så (tror jag) vi sätter det på glaset, alternativt på festprogrammet.
    Servetterna har jag oxå funderat på, men så kom syrran med en briljant idé att hon ska vika dem... *hihi* Hon har jobbat med servering och kan massa olika snygga vikningar, så det blev en snabb delegation till henne.

Vad bra med alla tips på festprogram! Vi har varit "lata" och delegerat bort festprogrammet till våra toastmasters. Vi gör framsidan. Det känns jätteskönt.

• Meredith

Har idag varit hos sömmerskan och hämtat min klänning. Är sååå himla nöjd!!! Nu känns det ännu mera verkligt!!!

Vi har tränat en gång med prästen, å kommer inte att träna nåt mer. Behöver man det? Har inte ens tänkt på det.

Jag har solat några gånger, för att inte vara alltför blek. Men man vill ju inte vara för brun heller, det "matchar" ju inte övriga gäster/familj...

090214: Tyvärr så jobbar jag med melior, vilket är guds straff typ. Profdoc är gudomligt i jämförelse, det har jag jobbat m tidigare... I Melior kan man tyvärr inte göra såna finesser, som att klippa o klistra på normalt vis... *suck* Har försökt med det, men det gick inte...

• Meredith

VINTERBRUD 090214: Vad klokt av dig att lyssna på kroppen och vara hemma! Tror att du har allt att vinna på det.

Märkligt det här hur man förändras under tiden man planerar, det verkar ju som att vi är flera som inte är stressade personer i vanliga fall som nu är i det närmaste "nervvrak". Iallafall kan jag känna så till och från.

Nåja, ska försöka fokusera på allt det roliga som hör till! I morgon så ska jag åka och hämta mina underkläder som äntligen kommit! Roligt! Ska oxå försöka göra färdigt vigselprogrammen och bordsplaceringen.

Ikväll blir det Let´s dance med dottern. Måste ju försöka vara lite mamma oxå, å inte bara "bridezilla"...

• Meredith

Jag tror att vi kommer att skriva ut en stor "lapp" med borden utritade och nr och namn kring borden så att man lätt kan hitta vart man ska sitta.
    Så enkelt som möjligt... Hur tänker du?

• Meredith

Absolut ska vi ha det oxå. Glömde visst skriva det... Annars tror jag det blir riktigt rörigt....
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-02-07 18:20:07 följande:

Ni kommer inte att ha någon "lapp" vid varje plats?För oss skulle det nog bli svårt tror att det blir lite rörigt om det inte står vid varke plats.Kommer att sätta upp bordsplaceringen med borden utritade på väggen, så man kan lokalisera ungefär var man ska sitta.
  • Meredith

Jättesvårt hur mkt mineralvatten som går åt. Jag tänkte att vi ska köpa 3 backar med LOKA och sen ett antal stora flaskor med mineralvatten. Men till de som dricker vin tänker vi ställa ut karaffer med vanligt vatten.

• Meredith

Vi är 80 st vuxna på festen + 1 barn.

• Meredith

Måndag.... Nu börjar nedräkningen på allvar... Spännande.

Ska iväg till frissan nu och klippa o färga håret. Ska bli skönt, har haft en utväxt som är i stort behov av färgning...

Ha en bra dag.

• Meredith

VINTERBRUD 090214 skrev 2009-02-09 09:50:54 följande:

Vi har ett A4 vikt på höjden.Köpte lite kraftigare (mer gram) utsktiftspapper och det blev väldigt bra, känns lite kraftigt och styvt.Sen har jag inte bestämt min om vi ska ha omslaget jag har suttit o gjort, för mannen tyckte det var finast med bara själva häftet.Kommer binda ihop med vaxad lintråd, det kan verkligen rekommenderas. Det blir relativt billigt för en rulle tror jag innehåller 55 m och jag skulle behöva typ 25m och då trär jag tråden i ryggen på hela häftet och gör en knut längst ner.Lintråden är så bra för när man gjort knuten så sitter det jättebra eftersom det är lite klistrigt.Vaxad lintråd kan man hitta där de säljer smyckestillbehör. Finns i en massa färger. Jag köpte svart.Hoppas det var till någon hjälp.Var även inne på en annan slags tråd som används typ vid scrap, men den skulle gå på ett par hundra och det tyckte jag var onödigt dyrt.
    Vilken bra idé med lintråden. Vi har funderat på hur vi ska göra, å det är ju snyggt med ett band kring själva häftet.

Vi kommer oxå att ha A4 vikta på höjden.
  • Meredith

Hjälp! Har fått hämta hem sonen från dagis, han kräktes vid frukostbordet...

Det är tredje veckan i rad vi VAB:ar med honom... Vecka 1: magsjuka, vecka 2: feber och så nu vecka 3: kräkning
    Vet ju inte vart det landar... Men jag blir lite smått stressad.
    Sonen brukar aldrig annars vara sjuk, men nu så! Så typiskt inför bröllopet.

Idag hade jag massa planer att inhandla det sista på stan och sen har vi klipptid till barnen... *suck*

Har spritat händerna och proppat i mig pepparkorn.... Håll tummarna för mig är ni snälla.

• Meredith

Magsjuka blev det inte för mig iaf. MEN jag har fått feber och är tokförkyld. Lyckad timing?! Som att man inte var stressad innan?!?

090214 och Westmans: Stackars er som gjort illa ryggarna. Hoppas det går över riktigt fort!!!

Vi hade riktigt stora problem igår då vår skrivare fick tuppjuck och inte vill skriva ut det papperet som vi ska ha som omslag till festprogrammet... *arg* Måste ta mig in till jobbet idag och skriva ut dem där, sambon har nämligen provat att skriva ut en omgång på sitt jobb och då kom han hem med GRÅA papper... (vi har vita papper med lite struktur i...)

• Meredith

Ratwoman76: Fy så trist. Jag håller tummarna för att det ordnar sig för dig! Styrkekram!!!

Prommis: Vi har haft exakt det problemet och vår skrivare åker nog ut snart... Jag tog mig till jobbet igår och skrev ut där, så nu känner jag mig lugnare...

*Peppar peppar* känns det som att det finns hopp om livet idag...
    Idag ska jag på återbesök på nagelstudion som förlängde mina naglar (fick ju det av mina vänner på möhippan, de hade dessutom betalat för ett återbesök för att ha naglarna tipptopp på bröllopet *glad*) + att jag ska till frissan IGEN. Var å färgade håret i måndags, och blev inte helt nöjd - så hon ska lägga i lite mer färg. Låter som jag är kräsen, men vi pratade under tiden hon färgade håret på mig i måndags att jag inte ville ha några röda toner, men det var så det blev... Jag har mkt guldpigment i mitt hår, så många färger gör att jag blir rödhårig... (och det vet min frissa...)

• Meredith

Oj oj, snart smäller det brudar! Dagen är fylld av olika aktiviteter....

Hoppas ni alla får en fantastisk rolig underbar bröllopsdag!
    Vi hörs efter helgen så får alla berätta.

Massor av kramar,

Sara

• Meredith

Grattis till alla alla-hjärtans-dag brudar!!! Vi hade en fantastisk bröllopsdag och kväll, strålande sol och några minusgrader, snön gnistrade på fälten...
    Jag är så himla nöjd, men fortfarande otroligt trött...

Återkommer med mer detaljer och bilder snart...

Kramar

Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!