• Lizzielot

    För nära inpå?

    Vi har länge planerat attt gifta oss den 14 februari 2009 eftersom det är på alla hjärtans dag. Tyvärr är både jag och pojkvännen båda väldigt upptagna, vi har nog också svårt att ta tag i nya projekt, så planeringen har ännu inte kommit så långt. Vi har präst, kyrka, klänning samt en helt klar fest, MEN vi har ännu inte fått ut inbjudningarna. Min fråga är nu om det är för sent att skicka ut dem? Kommer våra gäster ta illa vid sig över att bli bjudna med så kort varsel (vi har tänkt att bjuda 80 gäster). Ska vi köra på eller skjuta upp allt till nästa år istället?
    Tusen tack för svar!

  • Svar på tråden För nära inpå?
  • D 13

    Hej hej, Om ni vill gifta er i år... Skicka ut inbjudningar och ring runt till era gäster, de som verkligen vill komma kan säkert göra något åt det. Go for it! =)

  • Mrs Baom

    Håller med föregående talare!! Vänner till oss planerade å gifte sig på tre månader, alla de bjöd kom:)

    Lycka till!!

  • Luucie

    Sätt fart! Vänta inte en enda dag till utan skicka inbjudningarna imorgon. O.S.A om 2-3 veckor.
    Har ni festlokal?

    Om många tackar nej kan ni alltid skjuta upp. Då kan ni också ange det som andledning till de som tackat ja.

    Har ni folk som ska resa långt kanske ni kan hjälpa till med resplaner? Ev ett bidrag till resan.

  • Pärlan2009

    Nä, inte tror jag att de tar illa vid sig. Förhoppningsvis kan de komma!

  • Comfortably numb

    ja, det är ju över en månad kvar, hade man inte haft något jätteviktigt planerat just den helgen så hade man ju tackat ja! skulle inte ta illa upp iaf!

  • Lizzielot

    Tack för era svar! Ja, vi har ju varit tillsammans i nästan 9 år nu, så både jag och sambon tycker väl att det börjar bli dags...

  • Lizzielot

    Japp, festlokal är klart med mat, band och allt annat. Några långväga gäster men de känner oss väl och kommer inte bli chockade...

  • D 13

    Dina gäster kommer nog bara att tycka det skall bli kul. De flesta kommer nog skall du se, Det kanske kommer vara en och annan som klagar, men vet du vad det är eran dag, ni bestämmer. =)

  • Luucie

    Jag skulle i alla fall göra mitt allra bästa för att kunna närvara
    Kör på, kul att det händer något i februari som annars är en ganska tråkig månad.

  • Lizzielot

    hm...då kanske vi ska köra på då i alla fall.

Svar på tråden För nära inpå?