• Luucie

    O.S.A...nu på en gång?!

    Jag kommer att skicka inbjudningarna nu, snart, och skulle vilja att folka OSA:r omgående, helst..
    Det är kanske inte så realistiskt. Men kan man begära att de svara ca 2 månader innan bröllopet? De kommer då att ha haft 2,5 månader på sig att tänka på saken?

    Varför vill jag det? Jo för att jag är nervös;-S och vill kunna planera, göra bordsplacering, matlista, spritlista etc

  • Svar på tråden O.S.A...nu på en gång?!
  • MissieA

    Jag tycker att det låter rimligt att gästerna osar 2 månader innan Att osa omgående är inte alltid möjligt, så ge dem lite tid hehe.

    Våra gäster kommer ha 2 månader på sig att osa och 1 månad innan brölloper ska de ha osat.

  • Luucie

    Ja så verkar de flesta ha, månad alltså. Men blir du inte stressad?! Vi måste tex avboka vår lokal senast 30 dgr innan om vi inte vill bli av med deposition på 5000 kr?! Och det finns alltid eftersläntare som inte kan svara innan OSA datumet gått ut...tänkte att man tar och stressar dem lite istället med tidigt OSA

  • anne på grönkulla

    Inte tidigare än 2 månader innan skulle jag säga - då har du god tid. Bordsplacering får man fö alltid räkna med att göra om in i det sista, folk kan mycket väl bli sjuka eller så och sista-minuten-ändringar krävas.

  • Nocia

    Kan man inte skriva "OSA så snart som möjligt men innan ..."?
    Vi skickar inbjudningarna s lutet av jan, OSA 15/3 och gifter oss 22/5.

  • MulleNuh

    vi ska OSA den 1:a April tror jag. Gifter oss den 13 Juni.

  • skille

    Vi har nettop sendt ut inbjudan, vi gifter oss 23 maj og har osa 31 mars...

Svar på tråden O.S.A...nu på en gång?!