• Marrajja

Är det fräck att ha önskemål om sin möhippan?

Åh vad jag förstår dig!!!

Det finns speciellt två saker som jag inte heller vill... och det är krogen och ormar. Ormar har jag alltid sagt att det får de inte ens anspela på på min möhippa... om de gör det blir jag dels vettskrämd men dels väldigt besviken över bristen på respekt.

De möhippor vi har hållt hittills i min vänskapskrets har varit ganska extrema. Den sista var i höstas och mest för att "ge igen" på den tjejen som alltid har varit mest drivande när det gäller pinsamheter på möhippor tidigare.

Men faktiskt, det är inte speciellt kul, vare sig dert gäller mig själv eller någon annan, det här med pinsamheter... Klä ut sig och skämma ut sig på stan... det är inte riktigt min grej. Är rädd att jag inte kommer kunna bjuda på mig själv och då blir det en flopp...

Jag hoppas verkligen att mina vänner har förstått denna önskan och respekterar den. En perfekt möhippa för mig vore att göra något roligt tillsammans med mina vänner. En upplevelse kanske. Och sedan bara få umgås. Äta gott och prata och så...

• Marrajja

Mmm... det är helt sant att man vill att möhippan ska vara en överaskning!!! Dock är det väl inget fel att veta hennes önskemål. Det är ju trots allt för brudens skull man håller möhippan och inte för sin egen... Men är man någorlunda nära vän med bruden borde man nog kunna ordna en möhippa som bruden blir glad över, utan att hon behöver lägga sig i allt för mycket. Och om det är något som bruden verkligen INTE vill göra så måste man väl kunna hantera det på ett vuxet sätt?

Svar på tråden Är det fräck att ha önskemål om sin möhippan?