Hi hi! DET känner jag igen däremot! att pratat bröllop och allt vad som kretsar däromkrig, det har jag särskilt en väninna som jag gjort med ända sedan ...ja...långt tillbaka!Och vi vet nog det mesta som kan tänkas vara viktigt att veeteta om varandra för att kunna ordna roligheter för den andra.
Men om datum är satt och man kan misstänka att planering pågår bland vännerna, då tycker jag nog att det är snyggast att låtsas som ingenting. Man blir lätt en finne i rumpan på de som ordnar annars, och upplevs som styrande. Vilket som svar på frågan i TS kan uppfattas som både påfrestande och fräckt.
(Jag har en kompis som nästan grät tillslut för att hon skulle ordna hippa åt en tjej som hade en miljard åsikter och "order" om hur, var,vad och när... tills min kompis började undra OM det ens var ngn idé att ordna med något...Obs, inte för att jag tror att TS är sådan!!!bara ett skräckexempel...)
Tessthemess skrev 2009-01-07 13:16:38 följande:
Självklart får man hinta! :)Jag och mina vänner har alltid pratat om hur vi vill att våra möhippor skall vara. Jag har alltid sagt att jag helst "bara vill ha typ en dag med dom då vi antingen går på spa ihop eller kanske en middag och boka en bubbelpool eller liknande. Redan för flera år sedan började vi prata om sådant... Hahaha! Mina vänner vet absolut att jag inte är en sådan som skulle tycka det var roligt med spex etc på stan. Jag är inte heller någon partypingla så en barrunda på stan går också bort. Men middag eller andra lugna aktiviteter är kul. Det är bra att hinta!Hoppas det blir en lyckad dag! Kram