Resetråden som aldrig tar slut
Hemma! Härligt att vara tillbaka men vilken semester det har varit!!
Efter två veckor gick jag in i total semesterkoma. Låg vid poolen och läste, låg i sängen och läste, satt på förstukvisten och läste. Fattade ett beslut om dagen - som mest - och då gällde det om vi skulle äta lunch vid poolen eller klä på oss och gå några hundra meter till höger eller vänster på gatan till någon av alla små restauranger. Tuffa beslut. *skrattar*
Har haft det rejält skönt och riktigt välbehövligt. Sjutton också, semester SKA man ha varje år och en lång sådan. Min batterier är väl inte fulladdade men jag är hyfsat "recharged" som det känns nu. Får se till att hålla kvar det känslan när jobbet börjar på måndag.
Kallt att komma hem - jag fryser rejält.
Fru AM och Piggelin - kul att ni har gjort lammgrytan! Den är inte vacker att se på men med ris och lite grönt till så blir det mums och en något bättre visuell upplevelse. Tricket är väl också att ha hyfsat mycket gurkmeja i - smakar inte så mycket men gör allt gult.
Gosnosen - Kapstaden, ohlalaah!! Återkommer med lite tips när jag har packat upp och skakat av mig resdammet.
Adamia - men var bor du nu? "Hem till Sverige"?? Ledsen, har missat var du bor i stora, vida världen - och varför. Fattar inte det, gillar ju att läsa dina inlägg.
Så ni bodde på Bush House! Det gjorde vi också, visst var det härligt med vattenhålet och att sitta under parasollen med en kall öl och kika. Eller plumsa i den lilla poolen, hiva sig upp vid kanten och kika på djuren.
Nya Zealand också? Sydön är dramatisk, inte sant!