Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Resetråden som aldrig tar slut

Vi har börjat prata om Afrika på allvar nu. Vi är sugna på Mocambique, Kenya, Tanzania och Zanzibar. Får väl se när vi får råd samt har hundvakt för att kunna vara borta 3 veckor.

Så länge sparar vi tips om vart man hittar billigt boende och flyg samt vad man inte får missa!

• Tooticki
    Lapinette skrev 2009-01-07 11:31:49 följande:
    Amelle - så om man åker till Normandie så är en vecka i Grekland efteråt något att rekommendera (om man vill ha sol på semestern)?
    När jag var där var det 30 grader varje dag, underbart! Men, det är ju ingen garanti...
  • Tooticki
    feministbrud skrev 2009-01-08 20:56:02 följande:
    (Men Thailand har ju alla varit i ändå).
    Inte vi, och vi vill inte åka dit heller
  • Tooticki

Hej alla reseveteraner!

Är det någon som har varit på Mauritius? Vill ha tips om vilken del av ön som är den bästa, vad man kan hitta på, hur maten är etc? Upplevde ni det som billigt att leva där? Bo på hotell?

Tack på förhand brudar!

• Tooticki
    Tinga skrev 2009-02-06 23:32:41 följande:
    Tooticki - maken och jag var på Mauritius förra vintern, och jag måste tyvärr säga att vi inte blev särskilt imponerade. Vi har rest mycket på egen hand och var därför inte intresserade av att bo på någon resort, utan valde istället ett enklare lägenhetshotell. Kanske att man ska bo på en resort och inte gå utanför området om man vill bli imponerad av Mauritius? Iallafall, vi bodde i Pointe-aux-Biches och det kändes ganska skabbigt där; många ödetomter med en massa skräp och det var ju inte alls den bilden vi fått. Stranden var OK och vattnet varmt, men inte kändes det "paradisvackert". Bor man på en resort tror jag att det är ganska dyrt, men på våra 10 dagar spenderade vi inte mer än ungefär 8 000.- för två personer (boende och all mat ute). Det fanns ganska få restauranger att välja på, för jag tror att de flesta turisterna bor på resorter med all-inclusive. Hur det är på andra delar av Mauritius vet jag inte, men jag har hört att östsidan kan vara ganska blåsig under vårt vinterhalvår. Vi hade tänkt göra en del utflykter, men väl där var vi så sega att vi nöjde oss med att slappa och ligga på stranden. För att sammanfatta Mauritius - jag hade hellre lagt pengarna på en Sydafrikaresa!
    Usch, vad tråkigt! Hmm, nu blir man ju väldigt fundersam... Vi har kollat en del på www.gotomauritius.se/mauritius/ och där verkar det fantastiskt. God och billig mat, härligt dykvatten, massa aktiviteter etc.
  • Tooticki

Ok, nu kommer jag tillbaka och kastar ut en fråga; Mexico, någon som varit där och vill dela med sig?

• Tooticki
    Piggelin1 skrev 2009-02-10 10:03:33 följande:
    Tooticki - näpp, tyvärr inget Mexico för min del, däremot har jag en kompis vars sambo kommer därifrån & när vi var hos dem på middag nyligen så visade de en massa fina bilder från bla Monterey, där hon kommer ifrån.
    Såg det fint ut?
  • Tooticki
    Piggelin1 skrev 2009-02-11 15:40:09 följande:
    hej hej,Nenne - du är som vanligt för himla rolig Ser dina svärisar framför mig på Keukenhof, den ena dessutom väsandes snuskiga ord mest hela tiden ...och så blommor i red light district På tal om A'dam så fastnade jag framför Top Model på TV igår, tjejerna var just i A'dam. Kikade mest hela tiden efter om jag skulle känna igen kvarteren/husen, då & då gjorde jag det Massor med år har jag varit i A'dam & hälsat på brorsan just runt denna tiden feb-mars, underbart att möta våren därnere. *längtar* Lappis - ser att du fick hjäölp av Ab Fab med hotellbokning - suveränt ju! Annars så såg Flora mysigt ut, hade helt glömt bort det hotellet.Tooticki - bilderna från Montery var jättefina, liksom Mexico City, kusten, sådana där "pyramider" & så minns jag även bilder från ett Frida Kahlo-museum.Ab Fab - nu när du skrev att du skulle på resa med tjejerna, så minns jag att ni var i Danmark förra året. Tror att jag sparat länken till ert hotell ngnstans, men visst var det ngn mer stans ni bodde? Vi är ju tre tjejer som brukar åka på tjejresa varje år & när du skrev om Danmark då för länge sen, så tänkte jag att den resan skulle man kunna kopiera rakt av Lappis igen - vilken dag är det du drar till Barcelona?! Visst är det nästa vecka ngngång? Underbart
    Tack!
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut