Tinga skrev 2009-02-06 23:32:41 följande:
Tooticki - maken och jag var på Mauritius förra vintern, och jag måste tyvärr säga att vi inte blev särskilt imponerade. Vi har rest mycket på egen hand och var därför inte intresserade av att bo på någon resort, utan valde istället ett enklare lägenhetshotell. Kanske att man ska bo på en resort och inte gå utanför området om man vill bli imponerad av Mauritius? Iallafall, vi bodde i Pointe-aux-Biches och det kändes ganska skabbigt där; många ödetomter med en massa skräp och det var ju inte alls den bilden vi fått. Stranden var OK och vattnet varmt, men inte kändes det "paradisvackert". Bor man på en resort tror jag att det är ganska dyrt, men på våra 10 dagar spenderade vi inte mer än ungefär 8 000.- för två personer (boende och all mat ute). Det fanns ganska få restauranger att välja på, för jag tror att de flesta turisterna bor på resorter med all-inclusive. Hur det är på andra delar av Mauritius vet jag inte, men jag har hört att östsidan kan vara ganska blåsig under vårt vinterhalvår. Vi hade tänkt göra en del utflykter, men väl där var vi så sega att vi nöjde oss med att slappa och ligga på stranden. För att sammanfatta Mauritius - jag hade hellre lagt pengarna på en Sydafrikaresa!
Usch, vad tråkigt! Hmm, nu blir man ju väldigt fundersam... Vi har kollat en del på
www.gotomauritius.se/mauritius/ och där verkar det fantastiskt. God och billig mat, härligt dykvatten, massa aktiviteter etc.