Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Resetråden som aldrig tar slut

En resetråd! Jag är med!

Jag kan ge tips om obskyra europeiska länder samt lite Afrika och lite Asien (Men Thailand har ju alla varit i ändå).

När det gäller Afrika så kan jag rekommendera Sydafrika och Senegal. Har dock inte turistat där, men skulle gärna återkomma och göra det.

• feministbrud
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-08 21:01:37 följande:
    Jag har inte heller varit i Thailand. Skulle väl inte ha något emot att åka dit men det finns andra ställen som kommer före på ställen-jag-vill-åka-till-listan.
    Grejen med Thailand är att det är så billigt för så bra boende. Har jag märkt nu när vi inte ska åka dit. Först här hemma förstår jag allas hets...
  • feministbrud

Hej alla erfarna resenärer! Någon som varit i södra Kina? Jag vill veta om man behöver malariaskydd där (om man ska utanför storstäderna, alltså).

• feministbrud

Vi ska till Hainan, men tänkte åka ut i ett naturreservat en dag. Jag vill helst undvika lariam som är pillerna från helvetet.

• feministbrud
    Lapinette skrev 2009-02-11 13:58:39 följande:
    Ligger naturreservatet på Hainan? Har en annan väninna som åkt runt lite på själva Hainan och mig veterligen så har hon inte tagit några sprutor innan.
    Ja, det finns något som ligger några mil från Sanya. Men så bra att det verkar vara grönt!
  • feministbrud
    Lapinette skrev 2009-02-11 14:28:21 följande:
    feminist - googla lite också så jag inte sitter här och pratar gojja men jag tror inte det behövs ta några sprutor.
    Jag ska väl ringa vaccinationscentrum och kolla också, men jag ville få lite goda förhoppningar
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut