Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Resetråden som aldrig tar slut

En fråga till er som åkt Highway 1, har ni bokat boende i förväg eller har ni bara stannat där ni känt för det?

• Telemarkgrrl

Jag har inte heller varit i Thailand. Skulle väl inte ha något emot att åka dit men det finns andra ställen som kommer före på ställen-jag-vill-åka-till-listan.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja det är det! Fast vi har inte bokat nåt än. Det kanske är ekonomiskt oansvarigt att åka på långresa i år men vi har ju pengarna och vill gärna åka.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag hoppas att han ger med sig. Ett litet trygghetskapital är ju bra att ha på banken för oförutsedda saker men annars gäller det att sätta sprätt på pengarna så att man inte lämnar alltför mycket efter sig är min filosofi.

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2009-01-08 22:15:10 följande:
    men som du också vet hoppas vi ju att någon gång få tillökning och då är det inte självklart att packa väskan och sticka till Namibia.
    Nej, det är ju därför ni ska passa på nuuuu, hälsa honom det!
  • Telemarkgrrl

Hej Piggelin!

Jag vet inte om vi ska boka om resan till Paris. Om vi åker till USA blir det på sensommaren/hösten och då måste vi få in en veckas semester under tidig sommar och då har vi pratat om Paris. Men en vecka i Grekland vore fint. Eller en vecka i skärgården. Och så tror jag att jag dör snart om jag inte får komma till England, det var alldeles för länge sen. Fast å det tredje kan vi inte göra England på en vecka, det behövs mycket längre tid än så. Mao vet jag inte riktigt.

• Telemarkgrrl

gosnosen, tack! Vi vill stanna lite längre på nåt ställe mellan LA och SF och sitta och titta på havet i ett par dagar. Vilket ställe skulle du ha valt för det? (Det behöver inte vara så stort men det ska vara mysigt med lite restauranger och caféer och en sjuk havsutsikt. )

• Telemarkgrrl

Tack igen, gosnosen! Jag har strukit valsafari från listan...

• Telemarkgrrl

Stardusty, jag har varit på Island men bara i fyra dagar. Det är ett helt otroligt fantastiskt ställe och jag skulle mer än gärna åka tillbaka! Vi har pratat lite löst om det nu i och med den ekonomiska krisen, man måste ju visa lite stöd för dom stackars islänningarna och så har ju allt blivit billigare också så nu är det ett guldläge att åka dit!

• Telemarkgrrl

Vi gjorde bara dom typiska turistsakerna när vi var på Island eftersom vi var där så kort tid. En dag gick åt till Rekjavik, vi tittade på stan, den coola katedralen, och gick på vulkanbion och såg nån j*kla fotbollsmatch i EM på en sportsbar (vad gör man inte för sin man?!).

Ett par dagar hyrde vi bil och åka runt och tittade på geysrarna, Tingvellir, Gullfoss och badade i blå lagunen. Det är så otroligt vackert på Island - jag trodde att det skulle vara svart lava överallt som en månlandskap och det var det ibland men så plöstligt svängde man runt en kurva och kom ut bland gröna böljande kullar överströdda med lila blommor. Eller så kom man fram till en havsvik där vågorna slog in och ett litet vitt hus hukade precis nere vid stranden och det såg ut precis som i Skottland.

Landskapet är så otroligt vackert och det är fantastiskt att jordens innandöme är så nära på Island. Dom får runt 300 jordbävningar per år och man behöver knappt komma ut ut Reykjavik innan man ser het ånga som pyser upp ur marken, lerpölar som kokar och bäckar som ångar för att dom är skållheta.

På ett ställe kunde man bada mitt ute i vildmarken, det var två små bäckar som flöt ihop, den ena med smältvatten och den andra med hett vatten och precis där dom flöt ihop var det kanske 38 grader varmt.

Det som vi inte hann med men som jag gärna skulle vilja göra är att se lunnefåglar, Vattnajökull (glaciären som kalvar rakt ner i en havsvik som är alldeles full med isberg), vulkanen Hekla, valsafari, islandshästridning och bara åka hela varvet runt ön (riksettan ).

Nej, jag saknar ord som kan beskriva hur fantastiskt Island är.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut