Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Amelle - så om man åker till Normandie så är en vecka i Grekland efteråt något att rekommendera (om man vill ha sol på semestern)?

• Lapinette

Jag har varit där och det var rena rama paradiset. Ska kanske tillägga att jag var där för typ 15 år sedan.

• Lapinette

Telis - är det sommarens USA resa som håller på och planeras? Själv har jag lagt vår på is då maken tycker vi ska hålla lite extra hårt i plånboken i år, dvs ingen långresa.

• Lapinette

Telis - så klart ni ska åka! Jag är själv oansvarig och drömmer om både USA och Namibia medan maken min som är den som står för 2/3 av ekonomin stampar ned foten och säger nej.

• Lapinette

Senast tillskottet i Excel är om vi ska ned till svärmors 60-års middag med bil och då ta Amsterdam, Normandie och Champagne på vägen. Maken gillade idén... men då tänke jag mig sedan en vecka till Grekland efter det för att köra så långt är inte "riktig" semester.

• Lapinette

Telis - vi har så vi klarar oss men han är orolig att någon av oss blir utan jobb under året. Som sagt, han tänker säkert helt rätt och förhoppningsvis har vi fler år fyllda av resor att se fram emot men som du också vet hoppas vi ju att någon gång få tillökning och då är det inte självklart att packa väskan och sticka till Namibia.

Nåja, ett i-landsproblem och bland fjolårets resor var det Portugal jag uppskattade mest och Hong kong den jag gillade minst (fast det berodde nog mest på att jag var sjuk).

• Lapinette

Vad jag menar är att för att man åker långt så behöver det inte betyda den bästa semestern.

• Lapinette

Toppen med receptet Piggelin!!!

Nyårsmiddagen låter supergod. Är sugen på att göra något extra gott till oss två i helgen. Har åter igen kommit igång med att dricka vin och senast igår drack vi ett superbilligt, fräscht och gott som vi köpte i Portugal i somras.

• Lapinette

Telis - den har jag kört med i snart 3 års tid .

Piggelin - har ni pratat något mer om sommarsemestern? Du kanske såg att Amsterdam nämns om vi tar bilen ned till svärmor. OM det blir den rutten återkommer jag självfallet till dig för lite mer tips.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut