• Joji

Resetråden som aldrig tar slut

Lapinette skrev 2009-02-12 10:20:25 följande:
    Ett tips till Telis - Lonely Planet kommer ut med sin nya upplaga av California i april i år. Jag var inne och skulle köpa boken igår men såg att den var från 2006 så jag frågade om de inte hade någon nyare. Avvaktar nu så man får den uppdaterad.
    Åh vad glad jag blev när jag såg detta!! Vi ska ju bila i Kalifornien (eller: San Fran - Highway 1 - Santa Monica - LA/Hollywood - San Diego - Las Vegas, och sen Hawaii) på vår bröllopsresa och har tvekat att köpa Lonely Planet, just för att den är så "gammal".

Jag tackar också för tipset, då avvaktar vi till april!
  • Joji

Hej!

Jag hänger i här lite, för att se om jag kan få lite tips...

Vi ska ju bila i Kalifornien på vår bröllopsresa (San Fransisco - Highway 1 via Carmel, Pismo Beach, Santa Barbara) Santa Monica - LA - San Diego - Las Vegas - Hawaii.

Vi sitter med datorerna hela kvällarna och letar boende, vilket är kul men svårt! Det vi är mest fokuserade på just nu är att veta VAR i LA man ska bo. Vi väljer mellan Hollywood och Beverly Hills. Har hört och läst att det inte är så safe i Hollywood på kvällarna? Samtidigt som det ju vore skönt att bo så nära alla sevärdheter... Någon som har några tankar och/eller tips så tages det tacksamt emot!

Tar även gärna emot tips på boende i San Diego och Santa Monica. Har ju några vi väljer mellan, men så svårt att veta hur de verkligen är...

• Joji
    Tinga skrev 2009-03-13 16:59:56 följande:
    Joji - om du vill spara in ett hotellbyte på er resa kan jag tipsa om att bo i Santa Monica under hela LA-vistelsen. Det tar inte särskilt lång tid att köra från SM till Beverly Hills och Hollywood; ungefär en halvtimme. Vi bodde förvisso i Anaheim också (som ju får räknas till LA), men därifrån är det ju betydligt längre till de delar du nämner. (Bodde i Anaheim för att gå på Disneyland.) Vi bodde på HI i Santa Monica och det var defintivt det mest prisvärda boende vi hittade. Vi betalade runt $90.-/natt för ett dubbelrum, men hotell hittade vi inga under det dubbla.
    Tack för tipset! Det är precis det som två olika tjejer i resebranchen sagt - att vi borde bi i Santa Monica Var HI bra då?

Men frågan är ju kvällarna... Finns det tillräckligt med restauranger och saker att göra i Santa Monica 5 kvällar? Vi tycker det är trist om nån av oss måste köra varje kväll, för att gå ut och käka i t ex Beverly...
  • Joji

Hm, inte att vi borde bi i Santa Monica, utan BO så klart!

• Joji
    Tinga skrev 2009-03-14 11:30:50 följande:
    Joji - HI är ju inte lyxigt direkt, men vi bodde i ett litet dubbelrum som var rent och fräscht. Det finns ju så mycket annat att göra att man inte spenderar särskilt mycket tid där ändå. Vi bodde fyra nätter i SM och hade inga problem att hitta trevliga restauranger under den tiden.
    Precis - man spenderar ju inte så mycket tid på rummet! Det viktigaste är att det är fräscht. Vi har bokat dyrare, finare hotell i t ex San Fransisco (vår första anhalt) så i LA tänkte vi att vi kan spara in lite. Verkar billigare i San Fran än i övriga städer - 1600 kr/natt för 4,5* har vi bokat!

Låter bra med restauranger i Santa Monica. Kan inte bestämma oss för om vi ändå vill få upplevelsen att bo mer inne i t ex Hollywood också... Svårt! Fast angenäma problem...
  • Joji

Hotellet vi bokat i SF ligger vid Union Square. Det var dyrare i Fishermans wharf...

Vi ska bo på Interconinental. Var ett tag sedan vi bokade, så priset kan ha stigit...

Tycker också att planeringen är halva nöjet!

• Joji

Lapinette - vilket hotell kollar ni på i Hollywood?

• Joji

Ja, Tripadvisor har verkligen blivit en ny polare!

Älskar när det finns dealer på hotels.com också, typ bo 4 nätter betala för 4. Tror vi fick det på hotellet i SF, minns inte för det var min blivandes ansvarsområde. Vi har delat upp städerna mellan oss...

• Joji

Eh, bo 4 nätter betala för 3 menade jag så klart!!!

• Joji
    Originalrosen skrev 2009-03-14 16:15:37 följande:
    Prova gärna att dricka varm choklad på Ghiradellis - det blir inte bättre än så!! www.ghirardelli.com/
    Åh, såna tips uppskattas! Tack!
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut