Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Allt passar in på Serre Chevalier förutom att det inte är nära en internationell flygplats. Les Gets är typ en timma från Geneve och tillhör samma liftsystem (en buss emellan) som Avoriaz men är mindre och trevligare by än Avoriaz (som ser hemskt ut). St Anton är dryga 2 timmar från Zürich och sen har du som sagt Aostadalen inom räckhåll från Torino.

• Lapinette

Det är mycket snö överallt just nu och självklart skiner solen!

• Lapinette

Telis - snön kommer i slutet av veckan till Stockholm.

• Lapinette

Telis - har ni bestämt något mer och hur ser er rutt ut? Jag vet t ex inte alls vart man bör stanna utmed Highway 1. Vill nog helst bara gör ett övernattningsstopp där. Sen så fick jag mail från min väninna "over there" och det verkar som hon + barnen åker till Stockholm den helgen vi tänkte åka dit. Jäkla typiskt ... ska kanske fråga om vi kan ta deras villa i Palo Alto så får de låna vår lägenhet?

• Lapinette

nenne - är du hungrig, inte hunnit äta frukost än?

• Lapinette

Jag satt och googlade lite igår men är inte helt på det klara och kanske ska jag diskutera med maken också. Sorry du har nog redan skrivit det tidigare men hur ser rutten ut?

• Lapinette

Hej Piggelin! *vinkar* tänkte fråga efter dig igår på den andra tråden. Undrade vart du tagit vägen.

• Lapinette

Härligt att blicka tillbaka på Sydafrika! och komiskt att de rekommenderar vinboken vi köpte i Sydafrika. Maken ville ju ha en på engelska. Köpte även en i Portugal och de är jäkligt bra att slå i innan man knatar till Systembolaget.

• Lapinette

gosnosen - har visserligen massor av dina tips från Kalifornien nedsparade men något som vi inte bör missa?!

• Lapinette

Antecknar ... för detta har jag missat tidigare. Har du något bra tips på vart man ska övernatt utmed Highway 1. Både jag och Telis har visst beslutsångest där och så tänkte ju vi skippa Las Vegas utan istället dra iväg upp mot Death Valley och Yosemite. Något stället där som kan sova på eller är det lätt att hitta motell?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut