Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tinga - det var faktiskt maken som tillslut kom fram till att det var dags att jag såg USA. Sen var det mellan New York och Kalifornien och då kändes det bättre med Kalifornien nu när vi inte har barn. New York ligger närmare och är enklare att ta över en lång helg (5 dgr).

• Lapinette

Här lutar det åt att ta bilen ned till svärmor över Påsk och fylla bilen med vin . Ja förutom det ta ett par nätter i Champagne och ev. Amsterdam.

I övrigt så har maken skaffat sig en ny leksak en Canon EOS 50D. Idag var vi iväg och köpte väska så jag kan ta med mig den när jag flyger ned till Barcelona nästa helg (maken är ju redan där). Vet att ni pratade om kameraväskor tidigare men tror ni jag kom ihåg era tips när vi stod där i affären?!Det blev en behändig liten ryggsäck, Lowepro SlingShot 100 AW.

• Lapinette

Piggelin - vet att du har gett tips innan men jag tar gärna lite Amsterdam tips igen. Gällande Keukenhof så tycker jag absolut att man ska besöka parken om man är där under april månad och självfallet om man gillar tulpaner. Jag var där ett påsklov för en sån där 25 år sedan!!! Jättevackert!

• Lapinette

Rosen - skoj med F12 eftersom vi ska dit denna månad.

• Lapinette

Måste bara lägga in en härlig länk här - www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml. Hoppas det håller i sig!!!

Sen gärna tips på bra hotell, centralt i Götet. Har fått tag i biljetter till Madonna !

• Lapinette

Gärna tips på utflykter (vi kommer att ta bilen ... tror jag) och restauranger i Göteborg. Vi kommer troligen att åka ned på fredagen (makens födelsedag) och stanna till måndag.

• Lapinette

Vill nog helst bo inne i stan så man kan promenera från hotellet till restauranger etc.

• Lapinette

Enligt tripadvisor:
    1.) Radisson SAS Scandinavia
    2.) First Hotel G
    3.) Avalon

• Lapinette

Tack för tipsen gällande Götet!

Som ni vet så har jag inte heller förstått tjusningen med Amarone MEN drack faktiskt ett som var riktigt gott nere i Frankrike. Inte så att den klassar in bland topp 10 men den var helt klart värt sitt pris (minns inte men det var inget snordyrt vin).

Fredsgatan ligger inte långt från Centralstation och det är Melkers topprestaurang i Stockholm. Jag har varit där tidigare med mitt dåvarande jobb och satt i källaren bland alla viner och åt avsmakningsmenyn. Mmmmmm....

Biljetterna till Madonna är slut enligt ticnet och konserten är den 9 augusti.

• Lapinette

Skrev i andra tråden att det är några artister som maken och jag absolut vill se - Madonna och så Robbie ... shit att jag inte sett honom än! När vi bodde i Cannes så åkte vi över till Monaco på konserter på sommaren. Det var en upplevelse som hette duga. Såg bl a Seal där. Mmmmm....

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut