Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Telis - jag har varit jätteduktig och inte planerat ett dugg. Har haft fullt upp med Göteborg och annat så tänker jag att vi har tid att planera fram till juli. Självfallet måste en del hotell och boendet i Yosemite bokas innan dess.

Lonely Planet och jag var oskiljaktiga i Portugal. Ska absolut införskaffa den för Kalifornien.

• Lapinette

Tips till Tinga - det var en artikel i Damernas Värld nr 2 2009(läste den hos frissan igår) om Guadeloupe på ca 4-6 sidor.

• Lapinette

Har ett delikat problem. Har råkat boka två bra restauranger tills imorgon i Barcelona.

Den här ligger en bit från vårt hotell och är nr 1 på Tripadvisor.
    www.congracia.es/

Den här ligger nära vårt hotell och är rekommenderad i min guidebok men har fått väldigt blandade recensioner på Tripadvior (nr 39 över restauranger i Barcelona ... either you love it or hate it).
    www.cincsentits.com/en/

Måste bestämma och avboka idag.... i-landsproblem.

• Lapinette

Usch, jag tvekar och ändrar mig hela tiden.

• Lapinette

Ja.... fast jag har redan en till favorit från i fjol som vi inte besökte då och som jag inte vet när vi ska klämma in nu. På lördag ska vi fira 30-års barnet (för man är väl fortfarande ett barn vid 30!) och fredagen antar jag att vi ska gå ut med makens kollegor. Det blir m a o bara torsdagskvällen som vi har för oss själva.

• Lapinette

Så 1 röst för Con Gracia och 1 för Cinc Sentis. Måste tillägga att det jag inte gillar med Sentis är att de inte visar priserna. Vet att det är dyrt men hur dyrt?

• Lapinette

Kronan sjönk igår igen ! Sa till maken som ringde från Barcelona att vi måste flytta.

• Lapinette

Vad gjorde man innan internet?! Jag googlade lite och hittade en intressant konversation om restauranger i Barcelona där någon just frågade om priserna på Cinc Sentis. Så nu vet jag att en 6 rätters meny kostar 46 euro och en 8 rätters 65 euro. Voilà!

• Lapinette

Ska kanske berätta vilken restaurang det blev. Vi kör en chansning och går på Cinc Sentis. Väljer den då menyn tilltalade mig mer och för att den är nära (makens val). Sen får vi se om vi tillhör den positiva eller negativa skaran när vi går därifrån.

• Lapinette

I will try my best Rosen !

Det blir nog en inköpsresa för oss i Påsk. Har inte planerat mer (hör och häpna) men ska börja kolla på rutten när vi är åter från Barcelona.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut