Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Jag noterar Carmel. Vad tror du om denna rutt. Något ställe vi bör stanna längre i eller kortare?

San Fransisco - 4 nätter
    Yosemite - 2 nätter
    Stanna mellan Yosemite och LA - 1 natt
    Los Angeles - 3 nätter
    Higway 1 - 4 nätter
    Sonoma - 2 nätter

• Lapinette

Vi tänkte faktiskt ta Yosemite direkt efter SF så resan bör inte bli allt för lång. Maken undrade också vad vi skulle göra 4 nätter utmed Highway 1. Jag hade först planerat 2 men då vi stannar något längre än planerat la jag automatiskt in extra nätter där. Kanske ta bort en utmed Highway 1 (stanna 3 nätter) och lägga till 1 natt någon annanstans.

• Lapinette

Så vi tänkte åka så som jag har skrivit ovan. Börja med 4 nätter i SF och sedan åka till Yosemite. Först var turen tänkt i omvänd ordning men jag har vänt på den (av "personliga" skäl ).

• Lapinette

Sonoma lär ju bli att besöka några vingårdar och då hinner vi normalt inte ligga vid någon pool, tyvärr. Om vi tar 3 dagar utmed Highway 1 hinner man då inte med ett par timmar vid poolen? Sen kanske en dag extra i Yosemite (3 övernattnignar) eller i LA?

• Lapinette

Eller så får det bli en extra natt där jag hittar ett supermysigt hotell. Ett sånt där ställe som det är värt att stanna ett extra dygn bara för att hinna mysa lite extra.

Yosemite tänkte jag dock boka så snart som möjligt.

• Lapinette

En fråga - är det ok med vanliga träningsskor i Yosemite eller behöver man plocka med sina vandrarkängor (går man genom forsar, stenblock etc.)? Vi har vandrarkängor men de är bara så himla otympliga att packa med sig.

• Lapinette

Sov gott och tack för tips och råd! Jag sitter och surfar efter hotell på vår resa. Vår Påskresan har jag redan hittat ett prisvärt och ändå nr 1 på Tripadvisor i Epernay och ett B&B i Amsterdam .

• Lapinette

Mlle M - av de resmål du har föreslagit har jag faktiskt bara varit i Barcelona. Rom vill jag åka till och Venedig står även med på listan då makens släkt ursprungligen kommer därifrån så han har varit där en hel del som ung. Så Barcelona rekommenderar jag men jag kan tänka mig att andra här inne har lite mer info om övriga ställen.

• Lapinette

Tack nenne, har sparat ned länken.

• Lapinette

Kul att ni pratar gott om Madrid för maken hade som förslag att vi skulle mötas upp där istället för i Barcelona nästa år. Inte för att vi inte uppskattar Barcelona utan för att få se något annat.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut